Jump to content

waarscheinlijk klein maar behoorlijk vervelen probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Voor de mensen die het verhaal willen weten:

in mijn login / register dialoog release heb ik een stuk text toegevoegd en dus wat daar in staat ook getest:

Let Op:

als je wilt dat de rank, kills en deaths worden geteld moet je wel zorgen dat alles waarbij je een rank, kill of death meer of minder krijgt in het filterscript staat als je dat gebruikt, anders word dat niet geteld bij de speler. score en geld maakt niet uit wanneer je dat geeft omdat je die nog snel op kan halen als een speler uit de server gaan (GetPlayerScore en GetPlayerMoney) maar er bestaat dus niet zoiets als "GetPlayerRank of GetPlayerKills.

dus had ik in mijn filterscript een stukje met OnPlayerCommandtext gemaakt met daarin 2 dcmd codes, keurig met de dcmd define bovenaan. dus ik ga mijn server in, test die twee codes en kijk of hij dan de rank wel opslaat. en inderdaad dat gebeurde (gelukkig). toen ging ik opnieuw mijn server in om te testen of de autos inderdaad na 5 seconden weggingen (dat werkt wel maar als ik binnen die 5 seconden weer in diezelfde auto gaat verdwijnt ie alsnog (heb hem met AddStaticVehicleEX gedaan)) maar mijn spawnpoint in het begin was niet ingericht dus daar stonden geen auto's dus wilde ik teleporteren waarvan die commands in mijn GM staan. maar die werkten op een of andere mannier niet.

Kort Samengevat:

ik heb 2 commands verplaatst van Gamemode naar Filterscript, die 2 commands doen het wel, maar de rest uit mijn gamemode niet. als ik dat filterscript verwijder uit mijn server.cfg dan doen ze het wel weer.

weet iemand wat er mis is?

ofterwijl:

waarom doen door dit stukje filterscript al mijn commands in mijn gamemode het niet:

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if(!strcmp(cmdtext,"/maakadmin",true))
{
    rank[playerid] = 3;
}
dcmd(makeadmin, 9, cmdtext);
return 1;
}

p.s. reactie is omdat mensen die hier veel vanaf weten meestal vaak online zijn dus die hebben hier al gekeken en ze kijken vaak niet nog een keer als dat blokje nog grijs is...

>>> Door Big Boss: Toch maar samengevoegd. <<<

Geplaatst:

Afsluiten met return 0; in je filterscript, als je wil dat de commands ook in de gamemode nog werken.

return 1; wil zeggen dat een commando is uitgevoerd, en dat er dus niet meer verder gezocht hoeft te worden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...