Jump to content

Welke Taal voor een Windows Programma


Sublime

Recommended Posts

Hi,

Ik heb eigenlijk al een leuk idee voor een programma, maar ik heb eigenlijk alleen ervaring met programmeren voor websites.

Als ik dus een Programma voor windows moet gaan maken, welke taal moet ik gebruiken?

En als je een advies doet, wil je dan ook wat beginners turtorials geven? of een paar goede websites met tips over die programmeertaal?

Alvast bedankt,

Maikel

Link to comment
Delen op andere websites

"Zo'n programma" is wel een heel ruim begrip. Programma's kan je maken met behulp van een programmeertaal, zoals Visual Basic, Java, C++ en dergelijke. Je zal vaak toch wel wat ervaring op moeten doen voordat je een wat groter programma kan maken. Er bestaat geen programma om programma's te maken.

Games maken is vaak een stuk ingewikkelder, maar daarvoor kan je wel een programma als Game Maker gebruiken als je relatief eenvoudige spellen wilt maken.

Eerste topic in dit forum; en de zoekfunctie is er ook nog.

Link to comment
Delen op andere websites

"Zo'n programma" is wel een heel ruim begrip. Programma's kan je maken met behulp van een programmeertaal, zoals Visual Basic, Java, C++ en dergelijke. Je zal vaak toch wel wat ervaring op moeten doen voordat je een wat groter programma kan maken. Er bestaat geen programma om programma's te maken.

Games maken is vaak een stuk ingewikkelder, maar daarvoor kan je wel een programma als Game Maker gebruiken als je relatief eenvoudige spellen wilt maken.

Eerste topic in dit forum; en de zoekfunctie is er ook nog.

Heel leuk, maar deze reactie geeft geen vraag op mijn antwoord. Ik houd niet van Gamemaker, dat suckt gewoon.

Tevens lopen ze allemaal te praten over VB, wie zegt dat die taal het beste zou zijn? Tevens staan er ook nergens sites over tips.

Dit is dus een heel ander topic dan de vraag die daar wordt gesteld.

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt er een beetje aan wat je programma precies moet gaan doen en of het ook op Mac of Linux moet kunnen draaien. Java is een goede taal, en relatief makkelijk te leren. Het draait op elk platform (omdat het in een virtual machine draait) en is erg uitgebreid, maar is iets trager dan andere talen. Visual Basic is zoals het zegt best wel basic, en alleen voor Windows. Die taal is niet moeilijk te leren, dus best geschikt voor simpele programma's. C# is Windows only maar wel meer object oriented dan C of C++. C++ en C zijn moeilijke talen maar kunnen wel op elk platform draaien met aanpassingen.

Wil je een simpel programma maken en snel, dan kan je het beste Java of Visual Basic gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt er een beetje aan wat je programma precies moet gaan doen en of het ook op Mac of Linux moet kunnen draaien. Java is een goede taal, en relatief makkelijk te leren. Het draait op elk platform (omdat het in een virtual machine draait) en is erg uitgebreid, maar is iets trager dan andere talen. Visual Basic is zoals het zegt best wel basic, en alleen voor Windows. Die taal is niet moeilijk te leren, dus best geschikt voor simpele programma's. C# is Windows only maar wel meer object oriented dan C of C++. C++ en C zijn moeilijke talen maar kunnen wel op elk platform draaien met aanpassingen.

Wil je een simpel programma maken en snel, dan kan je het beste Java of Visual Basic gebruiken.

Bedankt! Het hoeft niet op een Mac of Linux te draaien om mijn doelgroep te bereiken, ze gebruiken (bijna) allemaal Windows. Ik heb al eens een met java gewerkt, maar hetgene dat ik altijd bij Java merkte dat het idd slomer liep, en op mijn computer soms zelfs ging stotteren.. Ik ga toch maar Visual Basic gebruiken aangezien ik niet een multi-platform programma hoef te maken. Het programma heeft voornamelijk als functie om als hulptool gebruikt te worden bij een browserspel en moet kunnen comminuceren met mijn webserver dmv ophalven van php scripts en het kijken voor updates.

Weet je misschien nog een paar goede websites met introductie tot VB of tips etc? Het programma om met VB te werken heb ik zelf al gekregen via Dreamspark.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je al eens met java hebt gewerkt en je snapt hoe de structuur .e.d. in elkaar zit dan zou je misschien beter voor C# kunnen gaan, want qua syntax lijken C# en java veel op elkaar.

Verder zijn er genoeg sites te vinden voor tutorials (google is je vriend ;) )

Link to comment
Delen op andere websites

Als je al eens met java hebt gewerkt en je snapt hoe de structuur .e.d. in elkaar zit dan zou je misschien beter voor C# kunnen gaan, want qua syntax lijken C# en java veel op elkaar.

Verder zijn er genoeg sites te vinden voor tutorials (google is je vriend ;) )

hmm, oke dan probeer ik dat eens,

Wat is trouwens het verschil tussen C++ en C#?

Link to comment
Delen op andere websites

C# maakt gebruik van het .net framework. De gebruiker moet dus het .net framework op zijn computer hebben staan (wat in de meeste gevallen wel zo is). Ook kan een programma dat gemaakt is in C# enkel op Windows draaien. C++ gebruikt geen .net framework en heeft bij de meeste compilers geen designer. De enigste met een designer is de compiler van microsoft (kan je kiezen daarin) maar met de designer gebruikt dat ook weer het .net framework. Met C++ kan je eigenlijk het meeste en een programma gemaakt in C++ kan ook op andere besturingssystemen werken mits je tijdens het programmeren hier rekening mee houd en aanpassingen aanbrengt voor de andere besturingsystemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...