Jump to content

Internet via het stroomnet


paul007

Recommended Posts

Hallo iedereen!

Sinds ik veel problemen ondervind met het internet op mijn Playstation 3. Wil ik het liefst vast internet hierop aansluiten. Het doortrekken van een kabel is veel werk dus ik zat aan de volgende oplossing te denken: internet via het stroomnet.

Hier heb ik wel is het één en ander over gelezen en het schijnt wel goed te werken. Nu zit ik te kijken naar Devolo en ze hebben dus verschillende setjes. Namelijk die van 14Mbs, 85Mbs en 200Mbs. Nu heb ik een paar vragen:

Welke moet ik kiezen? Hangt dat af van mijn internet abonnement? Zoja? Hoe kan ik dat zien?

Werkt het goed? Zitten er veel nadelen achter?

Kan ik het gewoon aansluiten? Ik bezit over een KPN Experia Box.

Bedankt!

paul007

Bewerkt: door paul007
Link to comment
Delen op andere websites

Ik maak ook gebruik van internet via het lichtnet. Het werkt heel simpel, een kwestie van inpluggen en klaar. Ik gebruikt Sitecom, vraag me even niet welke variant. Maar het gaat in ieder geval heel snel (maar dat ligt wellicht ook aan mijn abonnement) Het grootste voordeel vind ik eigenlijk wel dat je overal waar je een stopcontact hebt, je internet hebt. Met een verlengsnoer bijvoorbeeld heb ik vast internet achterin m'n tuin op m'n laptop, ideaal gewoon.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit nu ook op me kamer op internet via stroomnet (lichtnet is hetzelfde?) Ik heb 2 van die stopcontact dinge van 200 MB/s het is best veel vergeleken wat ik binnen krijg (30 MB/s) maar een 85MB/s de laagste die er toen was koste 4 euro goedkoper. Maar verder het werkt perfect het heeft gewoon geen verschil met een normale kabel. En ik zou er een kopen van 85MB/s want als je ooit je internetabbonement gaat upgraden heb je niet veel meer aan 14MB/s.

Link to comment
Delen op andere websites

...Maar verder het werkt perfect het heeft gewoon geen verschil met een normale kabel. En ik zou er een kopen van 85MB/s want als je ooit je internetabbonement gaat upgraden heb je niet veel meer aan 14MB/s.

Helemaal mee eens, met 85Mbs ben je op een eventuele verhoging van je internetsnelheid voorbereid en Devolo gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de reacties! Maar even voor de duidelijkheid: het is dus gewoon plug & play? Ik hoef geen overbodige ingewikkelde software te installeren?

Ja, Tenzij je met meerdere pc's wil. Zegmaar 3 kasjes inplaats van 2 dan moet je wat instellen.

@Hayte: Als hij zijn internetabbonement upgrade en hij krijgt een hogere snelheid. Dan kan je weer nieuwe gaan kopen want je krijgt maar 14 MB/s binnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de reacties! Maar even voor de duidelijkheid: het is dus gewoon plug & play? Ik hoef geen overbodige ingewikkelde software te installeren?

Ja, Tenzij je met meerdere pc's wil. Zegmaar 3 kasjes inplaats van 2 dan moet je wat instellen.

@Hayte: Als hij zijn internetabbonement upgrade en hij krijgt een hogere snelheid. Dan kan je weer nieuwe gaan kopen want je krijgt maar 14 MB/s binnen.

Hij wil het aansluiten op z'n PS3. Aangezien je daar geen full-speed voetbal op Ultra HD resolutie kijkt maakt het vrij weinig uit met welke snelheid hij speelt.

Link to comment
Delen op andere websites

Welja, als je bijvoorbeeld lokaal bestanden gaat overzetten of HD wilt gaan streamen vanaf een server (lokaal) naar je PS3 zou ik voor de 85mb/s gaan, de experiabox kan 100mb/s aan dus dat heeft dan een goede verhouding :D

Link to comment
Delen op andere websites

het zijn gewoon koperen draden waar het over heen loopt

het loopt iver 2 draden

de spanningsdraad en de blauwe draad

alleen de snelheid kan erg zakken als er stroom op de groep van je stroomnetinternet komt te staan

zoals een vriezer koelkast game pc etc.

maar ik raad je tog aan een draadje te trekken door het stroom net wat gewoon mogelijk is

:bier: ik ben elekctricien en heb het al vaak gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey iedereen!

Ik heb nu internet via het stroomnet voor mijn ps3 (85 Mb/s). Het NAT-Type staat nu op 2 en ik had gehoord dat ik die op 1 zou kunnen krijgen door middel van een DMZ modus op de router? Weet iemand hoe dit werkt en of dit mogelijk is voor mijn router (SpeedTouch W780)?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...