matt Geplaatst: 28 november 2010 Rapport Geplaatst: 28 november 2010 Nóg een tutorial. Aangezien het winter is, en bijna kerst, nu een tutorial die je leert hoe je sneeuw in een foto kunt toevoegen. Het resultaat in de tutorial ziet er niet geweldig uit, maar dit komt omdat de foto zo klein is. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 28 november 2010 Rapport Geplaatst: 28 november 2010 (bewerkt) Vind de uitkomst niet zo heel erg mooi.. Vind deze beter Zoals in de tutorial gezegd word stoppen veel mensen na waar jij stopt. Maar door nog een paar stappen verder te gaan krijg je toch een mooier drie dimensionaal effect erin. Bewerkt: 28 november 2010 door Zamg0d1 Reageren
TekaLoca Geplaatst: 28 november 2010 Rapport Geplaatst: 28 november 2010 (bewerkt) Dit lijkt mischien een beetje dom maar waar verander je de achtergrondkleur? :$ :$ EDIT: Gevonden Bewerkt: 28 november 2010 door TekaLoca Reageren
matt Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 28 november 2010 Zoals in de tutorial gezegd word stoppen veel mensen na waar jij stopt. Maar door nog een paar stappen verder te gaan krijg je toch een mooier drie dimensionaal effect erin. Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb deze tutorial geschreven voor in mijn schoolkrant. Mijn doelgroep was dus mensen die niet bekend zijn met Photoshop, vandaar dat het mij verstandig leek het niet al te ingewikkeld te maken. Bovendien heb ik maar een beperkte hoeveelheid ruimte, dus hij mag ook niet te lang worden. De reden dat ik 'm hier gepost heb, is dat ik zeker weet dat er mensen zullen zijn die hier wat van leren. Ik zal binnekort ook eens een tutorial maken voor gevorderden. Reageren
Silverbyte Geplaatst: 29 november 2010 Rapport Geplaatst: 29 november 2010 Het resultaat van de tutorial waar Zamg0d1 naar linkte is misschien iets professioneler, maar ik vind deze uitkomst ook best tof. 'T is goed uitgelegd, en de kleuren zijn ook niet storend. Misschien een idee om hier en daar een klein beetje te smudgen, zodat je ook het idee krijgt dat het echt bar weer is? Reageren
matt Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 november 2010 (bewerkt) Het resultaat van de tutorial waar Zamg0d1 naar linkte is misschien iets professioneler, maar ik vind deze uitkomst ook best tof. 'T is goed uitgelegd, en de kleuren zijn ook niet storend. Misschien een idee om hier en daar een klein beetje te smudgen, zodat je ook het idee krijgt dat het echt bar weer is? Dit kun je inderdaad met de smudge tool doen, maar je kunt ook nóg een sneeuw layer maken, met dikkere vlokken, en dan een sterkere motion blur toepassen. Dan krijg je echt een sneeuwstorm effect. Maar dan zie je minder van de foto. Bewerkt: 29 november 2010 door matt Reageren
Dotz Geplaatst: 4 december 2010 Rapport Geplaatst: 4 december 2010 Waar is die foto uit jouw voorbeeld gemaakt? Reageren
Davedavy Geplaatst: 5 december 2010 Rapport Geplaatst: 5 december 2010 Vind de uitkomst niet zo heel erg mooi.. Vind deze beter Zoals in de tutorial gezegd word stoppen veel mensen na waar jij stopt. Maar door nog een paar stappen verder te gaan krijg je toch een mooier drie dimensionaal effect erin. Niks tegen je TuT Ofzo maar ik vind die ook mooier. Reageren
matt Geplaatst: 5 december 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 5 december 2010 (bewerkt) Niks tegen je TuT Ofzo maar ik vind die ook mooier. Het resultaat is daar ook mooier. Maar je zult meer handelingen moeten verrichten om dit resultaat te behalen. Ik heb er bewust voor gekozen deze handelingen er uit te laten, omdat ik maar één bladzijde heb in mijn schoolkrant, en het bovendien toch te ingewikkeld is voor een beginnende Photoshopper. Je kunt sowieso nog verder gaan dan de video-tutorial, zo kun je nog sneeuw op bomen, bankjes of tafeltjes plaatsen door met clouds, color range selection en perspectief te werken, maar de maker van de tutorial heeft er voor gekozen dit achterwege te laten. Het is belangrijk dat je je tutorial óf voor de beginner maakt, en elke stap helemaal uitlegt en niet te uitgebreid maakt, óf je tutorial voor de gevorderder Photoshopper maakt, en basisstappen niet uitlegt maar wel allerlei andere technieken toelicht. Ik heb gekozen voor het eerste. Waar is die foto uit jouw voorbeeld gemaakt? Ik heb geen idee, ik heb de foto van Google afgehaald. Ik kan 'm niet meer terug vinden, maar ik geloof dat het New York is Bewerkt: 5 december 2010 door matt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.