Jump to content

Multiple Sound Input


$NeoSyp$

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Binnenkort moet ik iets opnemen waarbij meerdere mensen tegelijk een muziekstuk zingen. Nu vroeg ik mij af: Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik meerdere microfoons (zo'n 3 á 5) op één pc kan aansluiten? Standaard hebben de meeste computers slechts één input hole. Ik weet dat er splitters bestaan om de output naar meerdere speakers te leiden, bestaat er ook zoiets maar dan voor de inputkant? Heb ik hier overigens nog speciale software voor nodig of niet? Suggesties voor eventueel benodigde hardware (tegen een zacht prijsje) is ook welkom uiteraard!

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

Link to comment
Delen op andere websites

Op één computer lukt het niet. (te weinig inputs.) Als je een microfoon hebt waar je mee kunt opnemen (een dictafoon), dan kun je er wel mee uitkomen.

Maar, als je goed geluid wilt, dan moet je niet de goedkoopste nemen :7

Link to comment
Delen op andere websites

Met meerdere mensen in één microfoon levert bij de meeste microfoons niet bepaald zuiver geluid op. Ik kreeg echter vandaag een tip om een condensator microfoon te gebruiken. Deze microfoons worden gebruikt bij opnames waarbij meerdere geluidsbronnen moeten worden vastgelegd. Specifieker kreeg ik dit aangeraden: http://www.feedback.nl/recording-microfoons/behringer/c-1-u-usb . Ik heb de specificaties ervan opgezocht en het schijnt een groot membraan te hebben, wat zou moeten leiden tot het beter en verder opnemen van meerdere geluidsbronnen. Kan iemand dit bevestigen? Het ziet eruit als een degelijke en betaalbare microfoon, en hij is via usb direct op de pc aan te sluiten (wat bij vele andere microfoons aardig lastig is). Ik heb er redelijk veel haast mee, dus ik zou willen vragen: Kan iemand zeggen waarom ik deze wel of niet zou moeten kopen? Voor de duidelijkheid: De bedoeling is om enkele mensen(rond de 4) tegelijk te laten zingen. Misschien is begeleiding door een pianist ook van toepassing. Zou ik dat hiermee voor elkaar kunnen krijgen met een redelijke kwaliteit?

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

Bewerkt: door $NeoSyp$
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...