Jump to content

Beveiligen van Windows Xp OS (qua gebruiker)

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik heb een Windows XP gebruikers computer die gelimiteerde rechten moet hebben. Ik heb al een wachtwoord op de administrator gezet, zodat ze alleen via gebruiker in kunnen loggen.

Ook heb ik de policies aangepast in Windows XP voor deze gebruiker, maar dit voorkomt nog steeds niet dat mensen bestanden gaan installeren (.exe uitvoeren, java programmas draaien, .bat bestanden draaien, command prompt openen, visuele settings aanpassen, achtergrond veranderen, etc).

De computer moet eigenlijk alleen Internet explorer openen, geen active X componenten installeren, documenten openen, bewerken en weer opslaan in mijn documenten, filmpjes bekijken en niet meer..

Zou er misschien ook een mogelijkheid zijn om (van een afstand) te bekijken wat degene voor bestanden via het internet opvraagt? De computer staat namelijk op hetzelfde netwerk als mijn eigen computer (de modem heb ik ook vergrendeld).

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan instellen, of heb ik hier een speciaal programma voor nodig (zo ja, wat voor programma)?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...