Jump to content

[Tutorial] GTA:SA Snowmod(Werkt op SA:MP)


Gast

Recommended Posts

Tutorial: Snow Modifcation



  • GTA3.IMG aanpassen (Doormiddel van de IMG Tool: Spark, geen andere gebruiken!)
  • Het installeren van een executable modification (Een toepassing)



Hoe het eruit ziet:



http://www.youtube.com/watch?v=1jO3Hiebf4Q&NR=1

Downloads:

GTA_SA_SNOW_MOD_(samp).rar - De texture bestanden.

Spark v.09 - De IMG tool.

SnowFX v1.01 - Zodat er sneeuw naar beneden valt.

De tutorial:

Stap 1. Download bestanden.

Download de texture bestanden (GTA_SA_SNOW_MOD(samp).rar). Dit kan een tijdje duren. Als je een snelle internetconnectie hebt, gaat dit vrij snel.

Download de IMG Tool, Spark v.09.

Stap 2. Installeren bestanden

Zodra alles klaar is met downloaden en geïnstalleerd, kun je deze stap volgen.

Als eerst, ga naar je GTA San Andreas model path. Dit is normaal: C:\Rockstar Games\GTA San Andreas\models. Maak dan een backup van dit bestand: "gta3.img". Open dan de folder Spark 0.9(waar je hem geïnstalleerd hebt). Dan klik je op "Spark.exe". Niet op SparkCS.exe.

Als hij is opgestart, druk dan op "File" - "Open" en ga dan naar de path(folder) waat je gta3.img ook staat. Dubbelklip op gta3.img. Dan gaat het laden, dat kan even duren. Als hij klaar is met laden, open het bestand "GTA_SA_SNOW_MOD_(samp).rar". Pak de .rar bestand uit. Maakt niet uit waar. Als je daarmee klaar bent, ga dan weer terug naar Spark.exe. Dan klik je op de tab "Actions" - "Import"(Je kan ook CTRL+I indrukken). Dan ga je naar de folder waar je GTA_SA_SNOW_MOD_(samp).rar hebt uitgepakt. Dan zie je allemaal .txd bestanden. Druk op SHIFT, klik op het eerste bestand dat je ziet(.txt) tot en met het laatste bestand. Als je alle bestanden geselecteerd hebt, druk dan op "Openen". Dit kan wel echt een tijdje duren. Voor mij duurde het 10 minuten. Hij zegt dat "Spark.exe" niet reageert. Negeer dat. Sluit de programma niet af. Als hij klaar is met alles importeren, zal hij weer reageren. Dan ga je weer naar de tab "File" - "Save". Als je hem opgeslagen hebt, sluit Spark.exe maar af.

Nu heb je de sneeuw textures geïnstalleerd.

Stap 3. SparkFX

Download SparkFX 1.01. De link staat bovenaan deze topic.

Dan zie je een 'installer'. Klik erop.

Volg de instructies die worden aangegeven.

Als hij klaar is met installeren, ben je klaar.

Stap 4. Het sneeuw-weer

Als je klaar bent met alle stappen, kun je naar een server gaan of GTA San Andreas opstarten. Als alles is opgestart, zul je alleen sneeuw zien, op de grond, muur, of wat dan ook, maar geen vallend sneeuw. Om dit effect aan te krijgen, druk op je de CTRL (de linkse), dan op de "+" knop van je numpad. Dus: LEFT CTRL en NUMPAD +.

Als je een laptop hebt, kun je dit bestand downloaden Klik hier.

Einde tutorial, veel success. Plaatjes worden later toegevoegd als het nodig is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik verduidelijk even wat hij bedoeld. Hij zegt dat het programma "spark" enkel voor GTA IV bedoeld is. En dat je om models/textures etc te veranderen in San Andreas je daarvoor IMGtool nodig hebt.

Zoals ik al eerder gezegt hebt; Alles hier is SA:MP.

Ik weet wat hij bedoelt. Maar ik ga geen GTA 4 programma's plaatsen in een SA:MP Sectie. Deze tutorial is door mij getest en werkt perfect(dit is de manier die ik gebruikt heb).

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ziet er erg realistisch uit!

Maar volgens mij is de mod wel 18+

Erg leuke textures ook stiekem aangepast zoals BP enzovoort.

Deze vond ik dus wel erg stiekem!

http://i53.tinypic.com/2num7gn.jpg

>>> Door Big Boss: Ondanks dat dit forum een adviesleeftijd van 17+ hanteert, is het niet wenselijk om dit soort dingen openlijk op het forum te plaatsen. Afbeelding in een link geplaatst.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Ziet er erg realistisch uit!

Maar volgens mij is de mod wel 18+

Erg leuke textures ook stiekem aangepast zoals BP enzovoort.

Deze vond ik dus wel erg stiekem!

http://i53.tinypic.com/2num7gn.jpg

>>> Door Big Boss: Ondanks dat dit forum een adviesleeftijd van 17+ hanteert, is het niet wenselijk om dit soort dingen openlijk op het forum te plaatsen. Afbeelding in een link geplaatst.<<<

Welke locatie is dat?

joepiee, ga de mod zeker installeren (ik heb al een snowmod, maar deze is beter lol)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...