Jump to content

Waarom zijn mensen onder de indruk van SA:MP?

Recommended Posts

Geplaatst:

Leuke vraag dus. Tijdje niet meer op dit forum geweest, maar het leek me toch een geschikte plek om het te vragen :puh:

SA:MP heeft in augustus 0.3b released, en nu komt er dus een 0.3c aan. Na deze 6 maanden zijn er dus 4 nieuwe functies aangekondigd. Maar wtf, 4 nieuwe functies in 6 hele maanden en dan nog niet eens een stable release hebben? Dat is echt achterlijk. Ik mag dan een liefde voor MTA hebben, aangezien zij vrijwel elke dag of elke week iets nieuws hebben, dus ik zou wel eens willen horen wat SA:MP nou speciaal maakt.

Want ik ben van mening dat MTA beter is. Oh wacht, das een feit. Opnieuw. Ik ben van mening dat ik MTA leuker vind. En daar heb ik argumenten voor. Nou wil ik dus wel eens jullie argumenten voor SA:MP weten. Geen moeilijke vraag, maar ik zie maar al te vaak dat er niet serieus op dit soort dingen gereageerd word. Dus, als je reageert: Geef een duidelijke mening met goed onderbouwde argumenten, en ga niet zitten posten dat ik zuig of piet zuigt. Want de enige die zuigt is nog altijd m'n vriendin. Oh wacht, das privé :puh:

Zou dus leuk zijn als dit topic netjes blijft :)

• Reacties 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Remi-X

33

• Morph1

17

• Megadreams

6

• Big Boss

5

Geplaatst:

SA:MP heeft in augustus 0.3b released, en nu komt er dus een 0.3c aan. Na deze 6 maanden zijn er dus 4 nieuwe functies aangekondigd. Maar wtf, 4 nieuwe functies in 6 hele maanden en dan nog niet eens een stable release hebben?

Verklaar wat je bedoelt met 'niet eens een stable release'. SA:MP is zeker stabiel. Het is alleen anders dan MTA.

Geplaatst:

Ik speel SAMP omdat er (naar mijn mening) veel meer gebruik wordt gemaakt van SAMP, als ik de server lijst in MTA open, en ik open hem in SAMP, dan merk ik wel dat er in SAMP veel meer spelers zijn. Het is tenslotte de bedoeling om 'online' te spelen met andere mensen... Dus dat vind ik toch wel belangrijk.

MTA Servers kunnen veel realistischer zijn, maar opzich kunnen veel dingen die in MTA kunnen, ook in SAMP maar dan op een andere manier. Bij MTA moet je ook steeds wachten tot er allerlei dingen gedownload zijn (als je in de server gaat), bij SAMP hoeft dit niet. MTA kan daardoor realistischer zijn, maar SAMP-servers pakken het op een andere manier aan, waardoor je meteen kan spelen. De functies van 0.3c zijn volgens mij ook heel handig.

Ik zelf speel soms ook wel eens MTA omdat bijvoorbeeld races op een makkelijkere manier gebouwd kunnen worden, maar wat in MTA kan, kan, meestal, ook in SAMP, al dan niet op een andere manier.

Een mod zoals sneeuw op de grond moet je in SAMP handmatig downloaden, terwijl dat in MTA meteen kan, maar voor zulke dingen ga ik niet minder samp spelen.

Geplaatst:

MTA is open source, en SA:MP niet. Daar zit het grote verschil. SA:MP wordt ontwikkeld door een klein besloten team.

Ik vind dat het team aardig zijn best doet, en de nieuwe custom objects zijn fantastisch (ook al kan je je eigen objects niet forceren aan alle clients). De enige functie die ik momenteel echt nog mis is SetWaterLevel. Voor de rest ben ik heel tevreden over SA:MP.

Ook, zoals Vice al zei, is er veel meer animo voor SA:MP dan voor MTA. Onlangs werd nog een record van meer dan 20000 spelers online gevestigd.

Geplaatst: (bewerkt)

Verklaar wat je bedoelt met 'niet eens een stable release'. SA:MP is zeker stabiel. Het is alleen anders dan MTA.

Release Candidates kunnen inderdaad stabiel zijn, maar voor het gemak word het vaak een niet stab-release genoemd, omdat het nog geen officiele release is. MTA heeft ook release candidates die bugloos zijn, maar soms worden deze alsnog "Unstable" genoemd.

Ik speel SAMP omdat er (naar mijn mening) veel meer gebruik wordt gemaakt van SAMP, als ik de server lijst in MTA open, en ik open hem in SAMP, dan merk ik wel dat er in SAMP veel meer spelers zijn. Het is tenslotte de bedoeling om 'online' te spelen met andere mensen... Dus dat vind ik toch wel belangrijk.

Goed punt natuurlijk, maar de voornaamste reden is toch wel de naam keuze. Als de namen omgekeerd waren, waren de spelers ook omgekeerd. En daarnaast kent bijna iedere SA:MP speler MTA wel, simpelweg door de Map Editor. Maar niet allemaal spelen ze MTA. Grotendeels omdat ze denken dat MTA alleen race is, of gewoon zuigt.

Bij MTA moet je ook steeds wachten tot er allerlei dingen gedownload zijn (als je in de server gaat), bij SAMP hoeft dit niet. MTA kan daardoor realistischer zijn, maar SAMP-servers pakken het op een andere manier aan, waardoor je meteen kan spelen.

Ligt aan de hosting. Lokaal gehoste servers zijn hierin inderdaad benadeeld, maar ik zal je de reden van dit vertellen:

MTA heeft 2 type scripts: server, en clientside. Serverside scripts hoeven alleen geladen te worden. Clientside scripts worden uitgevoerd op de computer van de speler, en daarom moeten deze worden gedownload. Downloaden is jammer inderdaad, maar de voordelen die je eraan hebt zijn ongelofelijk groot. Het verbeterd de sync extreem veel, en laat zorgen dat de server minder moet verwerken wat ook weer in voordeel voor de sync werkt.

SA:MP servers gebruiken enkel serverside scripts, dus ALLES wat er gebeurd moet op de server worden uitgevoerd, worden verwerkt, en vervolgens tussen alle clienten gesynced worden. Enkel deze tekst maakt al de reden al duidelijk van de sync van MTA :puh:

MTA Servers kunnen veel realistischer zijn, maar opzich kunnen veel dingen die in MTA kunnen, ook in SAMP maar dan op een andere manier.

Antwoord: Nee. Sommige dingen kunnen, niet veel. SA:MP heeft nog geen 400 functies, en nog geen 50 callbacks. Voor MTA ga ik niet eens de moeite nemen om het allemaal te tellen, het zijn er gewoon teveel :puh: En dan na te gaan dat MTA "elementen" gebruikt, wat spelers, voertuigen, objecten, en nog veel meer kan zijn. Dat bespaard het aantal functies, maar het zijn er alsnog uberveel.

Een mod zoals sneeuw op de grond moet je in SAMP handmatig downloaden, terwijl dat in MTA meteen kan, maar voor zulke dingen ga ik niet minder samp spelen.

Zal ik ook niet doen om eerlijk te zijn haha :puh:

MTA is open source, en SA:MP niet. Daar zit het grote verschil. SA:MP wordt ontwikkeld door een klein besloten team.

Ik vind dat het team aardig zijn best doet, en de nieuwe custom objects zijn fantastisch (ook al kan je je eigen objects niet forceren aan alle clients). De enige functie die ik momenteel echt nog mis is SetWaterLevel. Voor de rest ben ik heel tevreden over SA:MP.

Dan nog. MTA mag meer developers hebben, maar de developers hebben ieder hun eigen taak. Als voorbeeld neem ik developer Gamesnert (Hij is nog nederlands ook :puh:): Hij heeft in slechts de afgelopen maand 7 functies toegevoegd. Of CCW, heeft de afgelopen maand 21 patches gemaakt. En Kye zal vast ook wel een team hebben, lijkt me niet dat hij met een HEEL TEAM 6 maanden doet over 4 nieuwe functies dan, nietwaar? :7

Bewerkt: door Remi-X
Geplaatst:

Goeie vraag, ik speel SA:MP wel omdat er ten eerste zoals al gezegd is veel meer gamers op zijn. Ik heb MTA wel eens getest, maar ik vond het raar dat ik maar niet kon vinden hoe ik het toetsenbord kon aanpassen naar Azerty :7 Daarom heb ik er verder geen aandacht aan besteed eigenlijk.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik speel MTA omdat de mogelijkheden daar eindeloos zijn. Op de servers waar ik actief op ben zijn de races onvoorstelbaar goed. Zo zou je ze nooit terugvinden in SA:MP. Ook Zombies, Stealth en Deathmatch vind ik op MTA veel beter uitgewerkt dan in SA:MP. SA:MP vind ik meer iets voor Roleplay, maar daar zijn de meeste servers van SA:MP ook in gefaald. Ik heb een tijdje gespeeld op SA:MP, maar dan merk je wel dat je ongelooflijk beperkt bent. Races worden niet optimaal benut en er wordt nooit iets speciaals aan toegevoegd. De races zijn realistisch en daarom mede saai. In MTA heb je races waarbij je van 2000 meter boven de grond maar moet zien te overleven. Je staat dan op een baan die steil naar beneden gaat en voor je beneden bent, ben je 5 minuten verder. Continue proberen je auto recht te krijgen terwijl je maar door valt. Ook zijn er races die letterlijk rollercoasters zijn. Dit is gewoon zoveel leuker dan het normale rondje door Grove Street in SA:MP.

Mijn mening is dat MTA rulet en SA:MP suckt op alles behalve op roleplay.

Bewerkt: door Bierbuikje
Geplaatst:

Ik heb je al lang niet meer gesproken Bierbuikje, maar nog steeds ben je top ^_^

Wat je daar zei is helemaal waar. Daarnaast heeft MTA al sinds MTA:Race de mogelijkheid om 32 checkpoints te plaatsen, SA:MP heeft er NOG STEEDS maar 1. LOL!

Geplaatst:

Ik heb je al lang niet meer gesproken Bierbuikje, maar nog steeds ben je top ^_^

Wat je daar zei is helemaal waar. Daarnaast heeft MTA al sinds MTA:Race de mogelijkheid om 32 checkpoints te plaatsen, SA:MP heeft er NOG STEEDS maar 1. LOL!

*kuch*

Bedoelde je 32 spawnpoints? :puh:

Inmiddels kunnen ze oneindig aan spawnpoints plaatsen en oneindig aan checkpoints. :puh:

Geplaatst:

Nee, dat bedoel ik niet :7

MTA kan 65535 voertuigen, objecten en nog meer elementen gecombineerd aan. En je kan in MTA inderdaad meer checkpoints maken, maar ze worden gestreamed vanaf 32 checkpoints. Dat bedoelde ik.

Geplaatst:

Ik zit al een hele tijd in tweestrijd tussen SA-MP en MTA. Ik speel ze beide af en toe maar gaf tot nu altijd de voorkeur aan SA-MP. In SA-MP vind je inderdaad meerdere spelers en ook meer servers. In MTA heb je daarentegen weer servers met meer mogelijkheden en leuke custom maps. Zoals de meeste wel weten ben ik een scripter en ik gaf altijd de voorkeur aan de pawno van SA-MP en niet aan LUA bij MTA. Ik vind de servers in SA-MP wat makkelijker om op te starten en te testen. In MTA heb je dan echter weer meer uitdaging om een server te kunnen maken en de servers daar zijn meestal wel gemaakt door iemand de toch wel aardig goed kan scripten. Zelfs was ik al van plan geweest om mij meer te gaan richten naar MTA. Maar dat gebeurde niet omdat mijn favoriete servers allemaal in SA-MP zitten. Ik ben of was in een tweestrijd. Momenteel ben ik ook niet meer zo actief in SA-MP als in MTA.

Geplaatst:

Ik sta liever bij SA-MP, ook vooral omdat ik SA-MP veel gebruikersvriendelijk vind dan MTA. Ik irriteerde me altijd aan het feit dat Alt-Tab niet werkte in MTA, daarnaast kun je niet even snel kijken of een bepaalde server online is of een bepaald iemand ín die server is. Je moet eerst het hele spel opstarten. SA-MP werkt daar veel fijner in met zo'n klein serverlijst-schermpje. Ik meende trouwens ook ooit ergens te lezen dat de MTA-medewerkers de source van GTA San Andreas hadden, als dit waar is kunnen zij natuurlijk veel sneller nieuwe functies in mekaar zetten. :bier:

Geplaatst:
Zoals de meeste wel weten ben ik een scripter en ik gaf altijd de voorkeur aan de pawno van SA-MP en niet aan LUA bij MTA.

Uitleg pl0x :roll: MTA ondersteunt btw LUA als standaard taal, maar ondersteunt ook Pawn en C++.

Ik vind de servers in SA-MP wat makkelijker om op te starten en te testen.

Goed dat je zegt "ik vind", want het is een harde feit dat dit niet zo is. In MTA kun je hele gamemodes herstarten zonder dat er ook maar 1 speler uit de server gegooit zal worden. En je hoeft niet te alt-tabben om nog even de naam van een script te zoeken: In MTA heb je een adminpanel die gebruik maakt van functies zodat je kan kiezen welk script je wil herstarten. Of starten. Of stoppen. En verder start je ze beide hetzelfde op: Dubbelklik op je Server.exe.

Ik sta liever bij SA-MP, ook vooral omdat ik SA-MP veel gebruikersvriendelijk vind dan MTA. Ik irriteerde me altijd aan het feit dat Alt-Tab niet werkte in MTA, daarnaast kun je niet even snel kijken of een bepaalde server online is of een bepaald iemand ín die server is. Je moet eerst het hele spel opstarten.

wuut, waneer de fock heb jij voor het laatst MTA gespeeld? de MTA:Race generatie? Die zoog ja. Want MTA KAN Alt-Tabben, in MTA KAN je serverlijst + spelers zien, in MTA hoef je niet het spel af te sluiten en weer opnieuw op te starten, enkel omdat je naar een andere server wilde. Eenmaal geladen = geladen met MTA, tot je het zelf opnieuw op start.

Geplaatst:

Het verschil tussen mta en samp licht ZEKER ook aan de naam , als iemand online wil gaan spelen en die weet niet zo veel van gta , zou die intypen bij google: San andreas multiplayer, dan krijg je al gauw de website van samp en niet van mta...

Geplaatst:

Ik sta liever bij SA-MP, ook vooral omdat ik SA-MP veel gebruikersvriendelijk vind dan MTA. Ik irriteerde me altijd aan het feit dat Alt-Tab niet werkte in MTA, daarnaast kun je niet even snel kijken of een bepaalde server online is of een bepaald iemand ín die server is. Je moet eerst het hele spel opstarten.

wuut, waneer de fock heb jij voor het laatst MTA gespeeld? de MTA:Race generatie? Die zoog ja. Want MTA KAN Alt-Tabben, in MTA KAN je serverlijst + spelers zien, in MTA hoef je niet het spel af te sluiten en weer opnieuw op te starten, enkel omdat je naar een andere server wilde. Eenmaal geladen = geladen met MTA, tot je het zelf opnieuw op start.

De eerste indruk is nog altijd de belangrijkste, en zoals je ziet heeft MTA het bij die eerste indruk helemaal verknald bij mij. :cab:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...