Jump to content

Ipod overleden


Fiegel5

Recommended Posts

Vrienden,

Tot mijn spijt is mijn oude Ipod Nano 2G overleden, na een gevoelige begrafenis is het nu toch daar: Er moet een nieuwe komen.

Maar welke? Dat kleine duploblokje staat mij niet echt aan, en 300 euro voor een Touch vind ik een beetje veel. Omdat ik niet al te zuinig ben met mijn zooi normaal gesproken. Weten jullie of de oude modellen nog ergens te vinden zijn? Of weten jullie een plek waar ik geen 300 euro betaal voor een Touch? Of raden jullie een ander merk aan? Tot op heden heb ik geen klachten over Apple.

Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso is het slim om eerst te kijken naar de hoeveelheid muziek (En andere media) die je er op wilt zetten. De Nano's hebben meestal niet zoveel geheugen, dus ik kan begrijpen dat je deze keer liever voor iets met meer ruimte gaat. Ik heb zelf ook een 8GB Nano gehad, en die zat al snel vol. Sindsdien heb ik een Classic van 160GB, en daar ben ik super tevreden over. Enorm veel ruimte, robuuster en uitgebreider dan de Nano, en 't schermpje is natuurlijk groter. De menu's zijn iets anders ingedeeld, en de weergave van het afgespeelde nummer is anders dan je gewend bent, maar dat zijn alleen maar positieve veranderingen. Bij de meeste (web)winkels betaal je tussen de €200-€230 voor een Classic, en hoewel dat aardig wat geld is, moet je je wel bedenken dat je in principe nooit meer een nieuwe iPod hoeft te kopen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zeiden ze toen deze uitkwam ook, 160 is best wel veel. Ik moet dan wel eerlijk zeggen, dat als ik dan met 200 euro op de planken moet. Ik dan toch wel kick op die kinky touch, maar vind het daar wel weer jammer dat je voor 32 gig meteen 80 euro extra moet dokken. Heb je 32 nodig? Want volgens mij werkt hij net als de Iphone met apps enzo toch? Heb ik dan aan 8 GB genoeg?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zeiden ze toen deze uitkwam ook, 160 is best wel veel. Ik moet dan wel eerlijk zeggen, dat als ik dan met 200 euro op de planken moet. Ik dan toch wel kick op die kinky touch, maar vind het daar wel weer jammer dat je voor 32 gig meteen 80 euro extra moet dokken. Heb je 32 nodig? Want volgens mij werkt hij net als de Iphone met apps enzo toch? Heb ik dan aan 8 GB genoeg?

Tja, programma's zijn niet zo gek groot, had toen een tijd terug meer dan 100 apps erop staan.

En dat op een 8GB, maar hoeveel muziek ik erop had staan weet ik niet meer, maar toen stond ie wel vol ;)

Maar dom dat er geen 16gb meer is, ik denk dat vele 8gb te weinig/aan de lage kant vinden, maar 32gb weer aan de hoge kant, nog niet gesproken over 64gb.

Link to comment
Delen op andere websites

Waag eens een poging om je oude ipod te reanimeren?

Het is niet de software die hem flipt, (alhoewel dat ook wel regelmatig het geval was) maar het hele bovenstuk bij het hold schuitje is afgestorven en gisteren eraf gevallen. Nu kan ik dus hold niet meer beheren.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zeiden ze toen deze uitkwam ook, 160 is best wel veel. Ik moet dan wel eerlijk zeggen, dat als ik dan met 200 euro op de planken moet. Ik dan toch wel kick op die kinky touch, maar vind het daar wel weer jammer dat je voor 32 gig meteen 80 euro extra moet dokken. Heb je 32 nodig? Want volgens mij werkt hij net als de Iphone met apps enzo toch? Heb ik dan aan 8 GB genoeg?

dat is een nieuwe verkooptruc van apple zeker.

mischien dat je ergens een tweedehands ipod touch van 16 gb kan vinden.

of wil je liever een nieuwe?

8 gb is wel weinig hoor. dan zou ik eerder 32 gb nemen. beter teveel als te weinig geheugen zeg ik maar.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een Ipod Touch 8 GB hebt moet je ook realiseren dat er 1 GB verloren gaat aan het besturingssysteem, wat je op een totaal van 7GB brengt. Zeker in het begin heb je er enorm veel Apps op staan en kan dit wel eens nog een GB kosten (6 GB), vervolgens zet je er 500 nummers op en je zit alweer op zo'n 2 GB aan ruimte vrij. Het gaat, zeker in het begin, allemaal vrij vlot en realiseer je ook dat een Ipod Touch een van de meest breekbare ipods is, waarbij één keer vallen in verhouding veel duurder kan uitkomen dan één keer vallen van een classic. Wel is het Internet en de vele andere dingen een dikke + waard, het internetten is erop heerlijk, alhoewel je wel met het FLASH probleem zit.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een Ipod Touch 8 GB hebt moet je ook realiseren dat er 1 GB verloren gaat aan het besturingssysteem, wat je op een totaal van 7GB brengt. Zeker in het begin heb je er enorm veel Apps op staan en kan dit wel eens nog een GB kosten (6 GB), vervolgens zet je er 500 nummers op en je zit alweer op zo'n 2 GB aan ruimte vrij. Het gaat, zeker in het begin, allemaal vrij vlot en realiseer je ook dat een Ipod Touch een van de meest breekbare ipods is, waarbij één keer vallen in verhouding veel duurder kan uitkomen dan één keer vallen van een classic. Wel is het Internet en de vele andere dingen een dikke + waard, het internetten is erop heerlijk, alhoewel je wel met het FLASH probleem zit.

Internet is ook geweldig op dat ding :Y En in het begin speel je heel veel spellen erop en heb je veel apps erop.

Had ik ook, 100+ apps/spellen erop, en nu heb ik al een tijdje maar 7 apps op de iPhone en 12 apps(8 games) op mijn iPod.

iOS 4.0.1 verbuikt zo'n 1.2gb, ik kan zelf 6.8gb gebruiken.

Maar hoe meer geheugen je hebt, hoe meer geheugen je iOS gebruikt volgens mij.

Want mijn 16gb kan ik 'maar' 14.5gb gebruiken.

En iPodjes zijn idd vrij breekbaar, heb de mijne een keer laten vallen en de backplate is iets verwrongen.

Erge eraan was dat als ie van iets hoger was gevallen dat mijn scherm aan diggelen lag, backplate zit ook bijna tegen mijn scherm.

Heb nu ook een hoesje erom die hem beschermd.

Maarja, qua onderdelen zijn ze niet duur, maar het erin zetten is erg duur.

Link to comment
Delen op andere websites

Nja, dat is dus waar ik een beetje mee zit. Tot voorheen was mijn ipod maar gewoon een ding, het boeide niet als het viel enzo. En ik stuntelde er regelmatig mee, onder het fietsen muziek verzetten, er mee vieze handen aanzitten enzo. Maar dat gaat niet meer als ik een touch heb, want als ik die laat vallen. Kan ik wéér een grafsteen gaan kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nja, dat is dus waar ik een beetje mee zit. Tot voorheen was mijn ipod maar gewoon een ding, het boeide niet als het viel enzo. En ik stuntelde er regelmatig mee, onder het fietsen muziek verzetten, er mee vieze handen aanzitten enzo. Maar dat gaat niet meer als ik een touch heb, want als ik die laat vallen. Kan ik wéér een grafsteen gaan kopen.

Ik heb zelf ook met olie handen eraan gezeten etc, maar zoiets vermijden is altijd beter.

Breekbaar kun je zelf ook verminderen door hem in een beschermhoesje te doen.

Ik heb zelf een Casemate Vroom, en die is van een rubber-achtige materiaal gemaakt.

En heeft mijn iPod al een keer gered, arm dingetje stuiterde in het rond maar niks kapot.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...