Jump to content

Schuldig voelen i.v.m. slavernij.

Recommended Posts

Geplaatst:

Wat mij nou al een tijdje dwars zit, is het feit dat de blanke bevolking zich nog steeds schuldig moet voelen voor de slavenhandel. Wat ik nou zo vreemd vind, we zijn al tig generaties verder en schuldgevoel wordt deze generatie nog STEEDS ingeprent, terwijl, technisch gezien deze generatie van mensen er totaal NIKS mee te maken heeft. Ik snap dat 400 jaar geleden de zwarte bevolking pijn is gedaan, mishandeld is en wat niet, maar daar heeft onze generatie toch geen ene zak mee te maken. Als blanke kan je er nu toch niks meer aan doen dat al dit vroeger is gebeurd.

Ik wil natuurlijk graag jullie mening hierover en als iemand mij het tegendeel wilt bewijzen hoor ik dat graag, natuurlijk moet dat wel goed beargumenteerd zijn.

• Reacties 38
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Gta Ripper

7

• Teh_Ninja

4

• djaeo

4

• Hayte

3

Geplaatst:

ben ik het hellemaal mee eens. maar het is niet 400 jaar geleden. het is 80 jaar geleden.

in de jaren 20 en 30 zaten wij in zuid afrika indonesie enz geloof ik.

vandaar dat die mensen nu naar nederland mogen komen om te wonen en te werken.

hetzelfde met engeland. de britten zaten vroeger in delen van noord afrika en india.

vandaar zit het in londen vol met afrikanen en indianen.

maar daar kan je geen nee tegen zeggen. dat zou een beetje aso zijn.

tsja. vroeger had je alleen maar oorlog. nu gelukkig minder.

nu hebben we 2 grote problemen. terrorisme en de crisis.

Geplaatst:

Wat mij nou al een tijdje dwars zit, is het feit dat de blanke bevolking zich nog steeds schuldig moet voelen voor de slavenhandel. Wat ik nou zo vreemd vind, we zijn al tig generaties verder en schuldgevoel wordt deze generatie nog STEEDS ingeprent, terwijl, technisch gezien deze generatie van mensen er totaal NIKS mee te maken heeft. Ik snap dat 400 jaar geleden de zwarte bevolking pijn is gedaan, mishandeld is en wat niet, maar daar heeft onze generatie toch geen ene zak mee te maken. Als blanke kan je er nu toch niks meer aan doen dat al dit vroeger is gebeurd.

Ik wil natuurlijk graag jullie mening hierover en als iemand mij het tegendeel wilt bewijzen hoor ik dat graag, natuurlijk moet dat wel goed beargumenteerd zijn.

Hoezo moet de blanke bevolking zich nog steeds schuldig voelen voor slavernij? Ik voel me niet schuldig, heb me nooit schuldig gevoeld en heb ook nooit enige druk ervaren om dat wel zo te voelen?

Geplaatst:

Vind niet dat blanken zich schuldig moeten voelen of dat zwarten vinden dat blanken dat zouden moeten.

Wij hebben er niks mee te maken, dat hebben die gasten jaren geleden gedaan, wij niet.

Geplaatst:

Ik voel me niet schuldig hoor en haast niemand van de zwarte bevolking vandaag de dag heeft slavernij meegemaakt omdat dat al weer een tijd geleden is. Dus niemand vind het een probleem.

Geplaatst:

Hoezo moet de blanke bevolking zich nog steeds schuldig voelen voor slavernij? Ik voel me niet schuldig, heb me nooit schuldig gevoeld en heb ook nooit enige druk ervaren om dat wel zo te voelen?

Omdat er nog heel veel mensen op de wereld zijn die wel vinden dat iemand die blank zich er schuldig voor zou moeten voelen. Misschien zijn er niet zo veel mensen in jouw omgeving die deze ''druk'' uitoefenen, maar je ziet genoeg mensen die het de blanke Europeanen nog verwijten. Bijvoorbeeld, kijk eens op tv, af en toe komen er nog programma's over de slavernij van vroeger. Een aantal docenten bij mij op school voelen zich er tevens ook schuldig voor. Ik heb deze druk ook niet echt op mijn schouders, maar het ergert me dat een heleboel mensen zich nog steeds schuldig voelen van wat er een hele tijd geleden is gebeurd.

Geplaatst:

Moeten wij ons nou schuldig voelen voor iets wat onze voorouders hebben gedaan?

Kunnen we net zo goed alle Duitsers de gevangenis in sturen :bier:

Trouwens, Afrikanen hadden zelf ook slaven, wij hebben hun gebruik gewoon overgenomen

Geplaatst:

Ik vind dat wij ons daar niet schuldig over mogen voelen. Dat zijn handelingen die tientallen jaren geleden gebeurd zijn, wij hebben daar totaal niets mee te doen.

Naast dat kun je eigenlijk hieruit ook opmerken dat Nederland helemaal niet van die lieverdjes waren vroeger zoals we dat nu zogenaamd wel zijn.

Geplaatst:

Ik voel me niet schuldig. Ik heb er dan ook niets mee te maken. Je kunt iemand van nu niet aansprakelijk stellen of erop aankijken van wat zijn of haar (over, over over) grootvader heeft gedaan.

Geplaatst:

Ze zoeken natuurlijk een excuus waarom zij dom, arm, onderdrukt en ouderwets zijn en wij slim, rijk, democratisch en vooruitstrevend :bier: . Ik zou zeggen: doorzoeken, want ook dit excuus haalt het niet.

Geplaatst:

Omdat er nog heel veel mensen op de wereld zijn die wel vinden dat iemand die blank zich er schuldig voor zou moeten voelen. Misschien zijn er niet zo veel mensen in jouw omgeving die deze ''druk'' uitoefenen, maar je ziet genoeg mensen die het de blanke Europeanen nog verwijten. Bijvoorbeeld, kijk eens op tv, af en toe komen er nog programma's over de slavernij van vroeger. Een aantal docenten bij mij op school voelen zich er tevens ook schuldig voor. Ik heb deze druk ook niet echt op mijn schouders, maar het ergert me dat een heleboel mensen zich nog steeds schuldig voelen van wat er een hele tijd geleden is gebeurd.

Oh, the hypocrisy. Moeten we ons ook schuldig voelen voor onze voorvaderen (en dan bedoel ik verre voorvaderen, als in oertijd) die kannibalistisch bezig waren? En moeten die zwarten die vinden dat wij ons schuldig moeten voelen dan niet schuldig zijn voor wat hun deden met al hun stammen en elkaar uitmoorden enzo?

Geplaatst:

lol. allemaal hetzelfde antwoord. allemaal niet schuldig. :7

Dat komt ook omdat het gewoon belachelijk is. Wat had je dan verwacht? :7

4000ste post btw.

Geplaatst:

Ik noem nog een voorbeeld om even over te kunnen discussiëren, wij kunnen zwarte mensen geen negers noemen omdat ze de zwarte bevolking ook zo noemde in de tijd van de slavernij. (Ieg naar mijn bronnen) Dit is dan toch ook belachelijk dat je als zwarte zelf jezelf wel neger mag noemen maar als blanke niet, dit zorgt toch ook indirect voor het schuldgevoelwekkend effect als je over de geschiedenis van het woord nadenkt..

Geplaatst:

Ik vind het hele neger gebeuren geweldig. Echt geweldig. In Amerika zie je van die East Coast Gangsters rondlopen met hun bro's en ho's, en iedere neger die ze zien. Wassup niggah?

En negerzoenen moesten vernandert worden :7 Blanke vla, anyone?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...