Ferre Geplaatst: 9 december 2010 Rapport Geplaatst: 9 december 2010 Fout was het zeker, maar ik voel me nergens schuldig voor. Waar ik me wel aan kan storen zijn mensen die in bepaalde situaties zeggen 'Oooh, that's racist!' Vaak hebben ze niet door dat ze juist racistisch zijn door onderscheid te maken tussen mensen. Reageren
djaeo Geplaatst: 9 december 2010 Rapport Geplaatst: 9 december 2010 Ik vind het hele neger gebeuren geweldig. Echt geweldig. In Amerika zie je van die East Coast Gangsters rondlopen met hun bro's en ho's, en iedere neger die ze zien. Wassup niggah? En negerzoenen moesten vernandert worden Blanke vla, anyone? ik was eens op vakantie in new york. toen zei ik een keer voor de lol tegen een neger in een restaurant daar. hello brother. en gelijk agrasief dat hij was jongen. die kerel vloog me gewoon bijna aan. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 9 december 2010 Rapport Geplaatst: 9 december 2010 Ik vind het hele neger gebeuren geweldig. Echt geweldig. In Amerika zie je van die East Coast Gangsters rondlopen met hun bro's en ho's, en iedere neger die ze zien. Wassup niggah? En negerzoenen moesten vernandert worden Blanke vla, anyone? ik was eens op vakantie in new york. toen zei ik een keer voor de lol tegen een neger in een restaurant daar. hello brother. en gelijk agrasief dat hij was jongen. die kerel vloog me gewoon bijna aan. Nee maarja, die Amerikanen hebben ook allemaal het verstand van het achtereind van een varken. Daar heb je wel meer mafkezen. Reageren
Cilly Geplaatst: 10 december 2010 Rapport Geplaatst: 10 december 2010 Ik ben nog steeds op zoek naar een Kwame, handig toch voor het huishouden? Overduidelijk dat ik mij niet schuldig voel voor het gedrag van mijn voorvaderen. Waar ik mij wel aan irriteer: Al die zeikerds die klagen over Jodekoeken, Negerzoenen, Zigeunersaus, Blanke vla en zwarte Pieten zijn nooit de "beschadigde doelgroep" zelf. Het zijn altijd van die linkse bomenknuffelaars die de wereld denken te kunnen verbeteren. Ik heb 10 jaar lang een surinaams (stief)familie gehad en genoeg donkere mensen ontmoet, maar ik heb er nog nooit eentje horen klagen over het feit dat Sinterklaas Zwarte Pieten als knechten heeft... Nederlanders zijn zeikerds en als het weer te mooi is om over te zeiken, zeik je maar over één of andere bevolkingsgroep. Ik vind Pokémon een belediging voor alle huisdieren en het geeft kinderen het idee dat ze hun beesten in een bal kunnen proppen. Zullen we dat dan ook maar gaan 'veranderen'? Reageren
djaeo Geplaatst: 10 december 2010 Rapport Geplaatst: 10 december 2010 Ik vind het hele neger gebeuren geweldig. Echt geweldig. In Amerika zie je van die East Coast Gangsters rondlopen met hun bro's en ho's, en iedere neger die ze zien. Wassup niggah? En negerzoenen moesten vernandert worden Blanke vla, anyone? ik was eens op vakantie in new york. toen zei ik een keer voor de lol tegen een neger in een restaurant daar. hello brother. en gelijk agrasief dat hij was jongen. die kerel vloog me gewoon bijna aan. Nee maarja, die Amerikanen hebben ook allemaal het verstand van het achtereind van een varken. Daar heb je wel meer mafkezen. zo'n amerikaan vroeg aan me waar ik vandaan kwam. ik zei holland. ze wisten nederland nog niet eens te liggen. amerikanen denken dat amerika het enige land op aarde is ofzo. Reageren
Cheers. Geplaatst: 10 december 2010 Rapport Geplaatst: 10 december 2010 waarom zouden wij zich schuldig voelen om de slavernij? Duitsers voelen zich toch ook niet meer schuldig tegen joden komop zeg. Reageren
Gta Ripper Geplaatst: 10 december 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2010 zo'n amerikaan vroeg aan me waar ik vandaan kwam. ik zei holland. ze wisten nederland nog niet eens te liggen. amerikanen denken dat amerika het enige land op aarde is ofzo. Amerikanen worden extreem nationalistisch groot gebracht, geen wonder dat ze Nederland niet kunnen vinden. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 10 december 2010 Rapport Geplaatst: 10 december 2010 Duitsers voelen zich toch ook niet meer schuldig tegen joden komop zeg. Oh nee ? De Duitsers voelen zich over de hele WOII nog schuldig. Vandaar dat er daar ook zo een taboe op ligt. Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 10 december 2010 Rapport Geplaatst: 10 december 2010 waarom zouden wij zich schuldig voelen om de slavernij? Omdat er tussen de 9,5 en 12 miljoen slaven vanuit Afrika naar Amerika en de Cariben zijn getransporteerd, waarbij ze gedurende de overtocht vastgeklonken zaten en in hun eigen uitwerpselen lagen. Ongeveer de helft van de slaven stierf. Als ze dan aankwamen op de plaats van bestemming werden ze verkocht en daarna aan het werk gezet op plantages. Voor de overtocht werden de slaven gebrandmerkt. Op de plantages werd er de hele dag gewerkt in temperaturen van soms 35 graden. Dat is geen pretje want als ik een uur in de zon gegymd heb dan ben ik kapot, laat staan een hele dag. Er werdt met zwepen geslagen als motivatie en bij slechte resultaten of misdrijven kwamen er andere straffen. Zo werden sommige slaven aan een paal geketend om ze daarna dood te laten gaan. Reageren
Gta Ripper Geplaatst: 10 december 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2010 Omdat er tussen de 9,5 en 12 miljoen slaven vanuit Afrika naar Amerika en de Cariben zijn getransporteerd, waarbij ze gedurende de overtocht vastgeklonken zaten en in hun eigen uitwerpselen lagen. Ongeveer de helft van de slaven stierf. Als ze dan aankwamen op de plaats van bestemming werden ze verkocht en daarna aan het werk gezet op plantages. Voor de overtocht werden de slaven gebrandmerkt. Op de plantages werd er de hele dag gewerkt in temperaturen van soms 35 graden. Dat is geen pretje want als ik een uur in de zon gegymd heb dan ben ik kapot, laat staan een hele dag. Er werdt met zwepen geslagen als motivatie en bij slechte resultaten of misdrijven kwamen er andere straffen. Zo werden sommige slaven aan een paal geketend om ze daarna dood te laten gaan. Juist, maar het punt is dat wij geen zak te maken hebben met de mensen die dit deden. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 10 december 2010 Rapport Geplaatst: 10 december 2010 Juist, maar het punt is dat wij geen zak te maken hebben met de mensen die dit deden. We hebben er wel mee te maken, het zijn immers onze voorouders. Alleen zijn wij niet verantwoordelijk voor hun daden. Reageren
NandroDavids Geplaatst: 10 december 2010 Rapport Geplaatst: 10 december 2010 Juist, maar het punt is dat wij geen zak te maken hebben met de mensen die dit deden. Inderdaad...klinkt misschien heel ongenuanceerd en bot, maar zo is 't wel gewoon. Alsof wij er iets aan kunnen doen wat er vroeger toen wij er nog niet waren allemaal is gebeurd. Ik ga absoluut niet beweren dat ik er niet aan mee had gedaan als ik toen had geleefd, want waarschijnlijk had ik dat wel gedaan. Toen werd 't als heel normaal gezien en volgens mij zouden we er allemaal gewoon aan mee hebben gedaan. Schuldig voelen om zoiets ga ik dus echt niet doen...ik maak me wel druk om dingen van 't hier en nu. Reageren
Gta Ripper Geplaatst: 10 december 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2010 We hebben er wel mee te maken, het zijn immers onze voorouders. Alleen zijn wij niet verantwoordelijk voor hun daden. True, maar waarom schuldig voelen voor iets wat je niet hebt gedaan? Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 10 december 2010 Rapport Geplaatst: 10 december 2010 We hebben er wel mee te maken, het zijn immers onze voorouders. Alleen zijn wij niet verantwoordelijk voor hun daden. True, maar waarom schuldig voelen voor iets wat je niet hebt gedaan? Ik zeg dus dat wij niet verantwoordelijk zijn voor de daden van onze voorouders, en dus ook niet schuldig. Logischerwijs zou je je dus ook niet schuldig hoeven te voelen. Reageren
Hayte Geplaatst: 11 december 2010 Rapport Geplaatst: 11 december 2010 zo'n amerikaan vroeg aan me waar ik vandaan kwam. ik zei holland. ze wisten nederland nog niet eens te liggen. amerikanen denken dat amerika het enige land op aarde is ofzo. Amerikanen worden extreem nationalistisch groot gebracht, geen wonder dat ze Nederland niet kunnen vinden. Wat is dat nou weer voor iets doms. Nederland is niet belangrijk voor Amerikanen. Waarom zou een Amerikaan willen weten waar zo'n klein flut landje als Nederland ligt? Ik vind jou dom dat jij niet op de kaart aan kan wijzen waar Bristol ligt, wat, bijvoorbeeld, op een cultureel niveau hoger ligt dan heel Nederland. Wat is eigenlijk nog het nut van dit topic? Volgens mij is vrijwel iedereen er over eens dat we ons niet schuldig hoeven te voelen... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.