Kryziek Geplaatst: 9 december 2010 Rapport Geplaatst: 9 december 2010 Hallo, Ik wil nog een keer voor mijn PS3 een mooie grote TV kopen. Maar aangezien de prijs van een HD tv tegenover een Full HD tv een stuk lager ligt... Is voor de PS3 echt Full HD nodig? of ziet het er met HD hetzelfde uit.. Ik hoor dat games van 720p zijn en wss dus beter lijken op een HD dan een Full HD. Ik wou graag jullie mening horen. Mvg. Reageren
Sublime Geplaatst: 9 december 2010 Rapport Geplaatst: 9 december 2010 Misschien als je Bluray films gaat kijken zal de 1080 wel uitmaken, maar niet alle games ondersteunen 1080p. Zelf ik heb een keer een test gedaan door eerst een game op de PS3 op een 720 en daarna op mn ouders tv (1080) te spelen, en het verschil was wel duidelijk zichtbaar. 720p vind ik al extreem goed maar toen ik die 1080 probeerde geloofde ik mijn ogen niet Reageren
Kryziek Geplaatst: 9 december 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 9 december 2010 Dus je raad een Full HD aan? Ik heb eerst ook een tijdje op die van me ouders gespeeld, ook 1080P van 42". Ik zit nu op een oude 20" en beeld via zo'n gele tulp. xD Dus het is zowiezo al een verbetering voor mij. Maar als er geen verschil zat tussen die 720P tv's en 1080P tv's dan kocht ik de goedkopere xD Reageren
Sublime Geplaatst: 9 december 2010 Rapport Geplaatst: 9 december 2010 Haha 'k heb zelf ook zon lompe beeldbuis, met die tv's kan ik gewoon nooit de tekst lezen op het beeld Als je in het voren wilt denken en games wilt gaan kopen (grotere titels) die nog uit moeten kopen zou ik persoonlijk voor 1080 gaan, Dat geldt ook als je je PS3 als Blu ray speler wilt gebruiken, Ik vind het verschil zeer duidelijk en als je een nieuwe TV koopt zou ik het ook meteen goed doen. Je moet trouwens wel opletten dat de framerate hoog is, Als deze 30 is kan je nog wel eens last hebben van flikkeren tijdens het gamen. Reageren
Hayte Geplaatst: 9 december 2010 Rapport Geplaatst: 9 december 2010 Het verschilt per game en persoon en per soort televisie. Als je een televisie gaat kopen kan je gewoon een 1080'je halen, dan zal het verschil tussen 1080 en 720 niet zo heel groot zijn, dit komt door de "upscaler" die in het schermpje zit die de beeldkwaliteit omhoog krikt, en dus van 720P 1080P kan maken. Dit doet een monitor meestal niet. Als je een monitor gaat halen moet je ook er op letten dat je een 1080P schermpje haalt, omdat je anders een deel van het beeld kan missen. Ook moet je weten dat 720P er beter uitziet op een 720P scherm dan op een 1080P scherm, en dat sommige spellen (zoals GT5) meer AA hebben bij 720P dan bij 1808P, en er dus minder hoekig uitziet. Het is eigenlijk maar net wat je wilt. Wil je spellen zoals GTA IV spelen waarbij je soms in de verte mensen moet kunnen zien, dan zal je deze beter kunnen onderscheiden op 1080P, omdat er meer te zien is. Wil je alleen spellen spelen waar het echt om de details van dichtbij gaat, zoals Gran Turismo 5, dan adviseer ik je een 720P scherm. Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 9 december 2010 Rapport Geplaatst: 9 december 2010 Let vooral op de resolutie die je input kanalen kunnen weergeven. Ik heb een HD Ready LCD, maar alles wat ik erin laat stromen door HDMI is gewoon 1080i of 1080p, afhankelijk van hoe ik zelf het voedende apparaat instel. Reageren
flippie13 Geplaatst: 9 december 2010 Rapport Geplaatst: 9 december 2010 Onder de 32'' is HD Ready eigenlijk al genoeg, voor tv's van 32'' en groter is het aanteraden om voor Full HD te gaan, alhoewel dit wel per persoon kan verschillen. Mijn tv (26'' HD ready) ontvangt altijd een 1080P kwaliteit van me ps3, en dit is mooi zat om te gamen vind ik eigenlijk;) Reageren
Kryziek Geplaatst: 9 december 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 9 december 2010 Hmmm, een bericht dat ik hier geplaatst had is weg.. Maar goed, bedankt voor jullie advies. Ik denk dat ik toch maar full hd neem. Reageren
Hayte Geplaatst: 9 december 2010 Rapport Geplaatst: 9 december 2010 Let vooral op de resolutie die je input kanalen kunnen weergeven. Ik heb een HD Ready LCD, maar alles wat ik erin laat stromen door HDMI is gewoon 1080i of 1080p, afhankelijk van hoe ik zelf het voedende apparaat instel. Dat komt omdat jij niet speelt op de PS3. Een ander verschil tussen de PS3 en de 360, welke eigenlijk nooit genoemd wordt, is dat de XBox 360 een interne upscaler heeft, wat betekent dat elk spel wat je speelt op 1080P is. De PS3 heeft deze functie niet, wat ook niet echt nodig is bij tv's. Eigenlijk is de 360 daarom ook beter geschikt voor monitors. Maarja, mijn 360 heeft geen HDMI/VGA Reageren
warhoofd3 Geplaatst: 9 december 2010 Rapport Geplaatst: 9 december 2010 (bewerkt) 'Upscalen' is wel het dieptepunt van dit hele 'HD'-verkooptrucje. Als je een Nintendo 64-spel met een resolutie van 320*240 op een 1080p-TV draait, wordt dit ook ge-upscaled naar 1080p, maar nog steeds ziet het er niet uit bij de standaarden van tegenwoordig. Dat is simpelweg omdat 'upscalen' niets meer betekent dan het uitrekken van een invoer(console, PC, camera) met een lage resolutie naar een scherm met een hogere resolutie. Het is geen magisch truukje om informatie(pixels/resolutie) te maken die niet bestaat. Nee, met een PS3 of 360 maakt het voor het gros van de games geen verschil of je een 1080p of 720p scherm hebt. Bewerkt: 9 december 2010 door warhoofd3 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.