Jump to content

laptop BSOD 0x0..7E


Sublime

Recommended Posts

Hi,

Ik heb een probleem, mijn laptop heb ik vandaag de hele dag aangehad, maar toen ik het afsloot en vanavond weer aanzette kreeg ik een oneindig bluscreen met de foutmelding 0x0(paar nullen)7E

Ik heb een Asus Laptop K72J (core i5 2,22 ghz, ati radeon 5145 mobility, 2 500 gig seagate harde schijven en 6 gig ram). Hier zit windows 7 op die nu dus niet meer werkt.. ik kan nog wel in veilige modus komen maar ik heb gezocht op het internet en de meeste topics zeggen installeer opnieuw windows 7. dit kan ik niet omdat ik niet de CD en niet de code bezit, tevens staat er zoveel data op die ik nergens anders op kan veiligstellen (heb nergens zoveel ruimte over)

Ik heb dus 2 jaar garantie, maar ik heb deze laptop maandag weer nodig, en dat gaat natuurlijk veel te lang duren. Dus ik wil graag eerst alles zelf testen voordat ik de laptop naar de verkoper breng.

De laptop gebruikte ik voordat ik hem uitzette voor internetten, java draaien (mijn videokaart viel een keer uit door een java programma), mafia 2 gespeeld

sorry voor dubbelpost, maar er zit schijnbaar een limiet op invoeren van tekst in de browser van een PS3

Maarja, mafia2 gespeeld, in mijn host file een regel toegevoegd, voor de rest zit er een usb muis aan mijn computer, en een ipod touch. deze 2 heb ik er niet uitgetrokken toen ik mijn pc uitzette en weer aan. Meer informatie kan ik niet meer verzinnen :D Hopenlijk heb jij misschien een oplossing? alvast bedankt!

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

http://support.microsoft.com/kb/330182/nl

http://www.vistaheads.com/forums/microsoft-public-nl-windows-vista/267594-stop-0x0000007e-0xc0000005.html

lijkt een foute driver...

Start in veilige modus(Ram bij het opstarten op F8 en sleecteer daar veilige modus) druk op menu start en typ in het zoekvlak 'eventvwr' in en druk op enter. Je zult in het logboek komen. Selecteer daar Windows Logs en kijk daar in 'Applicaties'(kan ook wat anders staan, het eerste in het rijtje iig). Kijk daar even naar de tijd dat jij probeerde op te starten(z ongeveer) en zoek naar kritieke fouten(een rood uitroepteken) en plaats deze hier.

Link to comment
Delen op andere websites

Uhm ja, een hele lijst.. kan ik ook niet de xml versturen want de wireless staat uit. kortom 1 x stroom uitgevallen, 3 x een melding over mn videokaart (die deed het aan het einde wel weer dus denk het niet dat het hier aan ligt), aantal keer een melding over een driver libusb0.sys kan niet worden geladen met incompatibiliteit (staat in systemroot\syswow64\drivers\) der staat dat het niet geladen kan woorden voor de USB en de PCI. daar zou het probleem wel liggen, maar heb nu geen bruikbare computer met internet dus dat wordt een beetje moeilijk opzoeken..

Link to comment
Delen op andere websites

waarschijnlijk dat het aan die driver ligt.

Typ in ditzelfde zoekvlak eens in msconfig en druk op enter.

In het eerste venster selecteer je het derde rondje en ga je naar het 2e tabblad. Hier selecteer je bij het geselcteerde OS het 2 vinkje onder in het 2e kolom en druk je op okee(kan niet precies de naam aangeven aangezien ik een engelse versie draai). Hierna zul je herstarten en maakt hij van het bootproces een logfile welke gewoon op je C: schijf word opgeslagen.

Als het goed is word bij de Blue Screen ook een mogelijk bestand gegeven welke de error veroorzaakt en bovenaan heb je ook nog een regel met een error staan, deze aub ook plaatsen.

Link to comment
Delen op andere websites

Athrx.sys geeft hij aan. Het logbestand wordt niet opgeslagen op c terwijl ik logboek bij opstarten wel heb aangevinkt. Volgens mij is het mijn wireless kaart want veilige modus met internet werkt ook niet.

EDIT

Yeah, heb hem werkend. Het was de driver van de wireless chip, Norton antvirus had een conflict met de driver en die compleet verneukt. ik heb de driver in veilige modus verwijderd, toen gewoon opgestart en met een USB de nieuwe driver geinstalleerd (een geupdate versie). Hopenlijk verneukt norton antivirus nu mijn driver niet. Het libusb0.sys slaat trouwens op een virus dat tegen werd gehouden de laatste keer dat de laptop normaal werkte, raar maar ik heb hier nooit een melding over gehad, en ik heb tevens geen één bestand gedownload die dag.

Maarja, Erg bedankt wesley, anders was ik nooit zo ver gekomen met die logs :D en ja, je hebt gelijk.. de beste virusscanner ben jezelf.. norton is kut :puh: beetje té secure..

En Thundercover, nee ik kon mijn bericht niet editen want dan zat ik meteen aan het limiet van tekens in een veld.

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Laat ik erbij zeggen dat Norton ook een van de slechtste anti-virussen zijn. Ik gebruik zelf sinds kort weer MSE en die werkt erg goed, ook Avira Anti-Vir is een aanrader, beiden zijn gratis producten en imo een stuk lichter en beter dan Norton.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...