Jump to content

HDDs omwisselen voor SSDs


ikt

Recommended Posts

Hoi :)

Ik ben van plan om mijn harde schijven in te wisselen voor SSDs omdat dat het kwaliteitsverlies van mijn mp3 (want die zijn lossy) bestanden zou tegengaan. Ik ben namelijk verteld dat lossy staat dat voor elk jaar dat een MP3 bestand op mijn computer staat, er 12kbps gemiddeld vanafgaat. Ik vind het alleen nogal duur om nu SSDs te gaan kopen, ze zijn nogal prijzig, maar ik moest het zo snel mogelijk doen. Dilemma!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap echt niet wat voor broodje aap je is verteld.

De enige reden waarom je als consument nu SSD's (Solid State Disk) zou kunnen gebruiken is omdat je besturingssysteem dan sneller opstart, afsluit en iets sneller programma's laad.

Dingen als muziek, filmpjes, spellen, backups, etc... kun je nog prima op een normale hardeschijf zetten. Deze zijn meer dan snel genoeg voor dit soort doeleinden en hebben behalve dat vele malen meer capaciteit voor hetzelfde geld als SSD's.

Link to comment
Delen op andere websites

320 kbps (mp3) / 12 kbps per jaar = 26 jaar.

1411 kbps (WAV cd kwaliteit) / 12 kbps per jaar = 117 jaar.

Ik zal als ik jou was nu retesnel al je muziek op cd kopen en je HDDs vervangen door SSDs! Digitaal kwaliteitsverlies is funest voor je collectie. :Y

troll_2.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...