Cabyon Geplaatst: 14 december 2010 Rapport Geplaatst: 14 december 2010 (bewerkt) Hoi, welkom bij deze tut.Je hebt dus een stel font's die je hebt verzameld en die je wilt delen met anderen. Waar te beginnen? Ik leg het je uit.1. Zet jouw bestanden in een map.Zet je bestanden in een map en zet er een eenvoudige README / LEESMIJ bij. Ga naar Kladblok, en typ zoiets als dit:Plaats 'm nu vervolgens in je map.2. Inpakken van het bestand. Vervolgens heb je het programmaatje WinRAR nodig (32-bits direct downloadlink, 64-bits direct downloadlink). Klik nu met de rechtermuis op de map. Je krijgt dit scherm:Klik zoals aangegeven op ''Toevoegen aan Archief''3. Inpakken van het bestand #2Als je die opent, krijg je dit scherm. Ik zal even uitleggen wat ''1'' en ''2'' betekenen, , maar het komt hier op neer:1. Als je dit aanklikt krijg je een .exe die zichzelf uitpakt; maar je kunt je LEESMIJ / README niet meer lezen en het bestand wordt groter;2. Als je dit aanklikt krijg je een .rar of een .zip, afhankelijk wat je onder het kopje ''Archiefformaat'' heb aangeklikt.Druk op ''OK''. Nu zie je dat winRAR het bestand aan het maken is. Als het goed is vind je in dezelfde map hetzelfde bestand terug, maar dan in winRAR formaat.Het uploaden van het bestand.Er zijn veel site's waar je je bestanden kan uploaden. De belangrijkste:Groen = aanbevolen MediafireMEGAUPLOADRapidshareUploading.comWe pakken Mediafire, want daar hoef je niet te wachten voor je download én niet te registreren (net zoals bij Uploading.com, trouwens.)Ga naar MediaFire.com en klik op de groene button ''Upload to MediaFire''. Nu krijg je een scherm te zien, en kies het bestand dat je zojuist in winRAR formaat hebt gezet. Klik op ''Begin Uploading Files''. Nu moet je wachten tot je upload klaar is.Na het uploaden.Je zit nog steeds in hetzelfde scherm als je zat toen je begon te uploaden. Naast het bestand, staat ''Share''. Klik op ''Share'', en dan klik dan op ''Copy'' bij URL with file name.En dan?Nu kun je je bestanden delen met vrienden, je hoeft ze alleen nog maar de link te geven. ExtraHiervolgt een extraatje, hoe je een direct downloadlink kunt maken. Ga naar je downloadadres (in mijn geval: http://www.mediafire.com/file/iyvhfmrpy1hh6k9/Voorbeeld.rar ) en klik met de rechtermuisknop op het blauwe ''Click Here to start download''. Klik dan op ''Linkadres kopiëren''. Als je die link aan je vrienden geeft, hoeven ze niet nog op ''Click here to start download'' the klikken, maar begint hun computer automatisch jouw bestand te downloaden. Ter verduidelijking:Normale Downloadlink (van mijn voorbeeld bestand)Direct downloadlink (van mijn voorbeeldbestand).. En je bent klaar! Oja, het bestand is ook nog een echt bestand. Heb je vragen, tips, of opmerkingen, post ze dan gerust hier. CabyonNaar een idee van Cabyon, Gtaforum 2010. Niet uit deze tut mag worden gekopieerd zonder mijn schriftelijke en nadrukkelijke toestemming. Bewerkt: 14 december 2010 door Cabyon Reageren
matt Geplaatst: 14 december 2010 Rapport Geplaatst: 14 december 2010 (bewerkt) Goeie tut, maar de direct download link werkt niet, dat moet DEZE LINK zijn.. Download je file nu, ben wel benieuwd wat er in zit ... EDIT: Goeie fonts, thanks! Bewerkt: 14 december 2010 door matt Reageren
Cabyon Geplaatst: 14 december 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 december 2010 Goeie tut, maar de direct download link werkt niet, dat moet DEZE LINK zijn.. Download je file nu, ben wel benieuwd wat er in zit ... EDIT: Goeie fonts, thanks! Direct en Normale zijn hetzelfde bestand, dus eah.. Reageren
matt Geplaatst: 14 december 2010 Rapport Geplaatst: 14 december 2010 Ja, weet ik, maar je direct download link is niet direct download Reageren
BoerTijger Geplaatst: 14 december 2010 Rapport Geplaatst: 14 december 2010 oh lol ik dacht een hele tut hoe je een installshield installatie maakt. Maar goede tut. Handig voor Beginners Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.