Jump to content

Nieuwe video-kaart doet het niet.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb net rond 3 uur nieuwe video-kaart gehaald. Aopen Aeolus(Nvidia Geforce) FX5500 is de naam, alleen als ik het in mijn AGP slot doe en de pc daarna aanzet komt helemaal niks. Ik hoor alleen mijn pc en helemaal niks komt op het zwarte scherm. De kabels enzo zijn allemaal aangesloten, de video-kaart zit er helemaal in maar er komt niks.

Dit heb ik vaker gedaan met mijn oude video-kaart dus ik weet hoe alles werkt. Ik denk zelf dat die veel te veel stroom gebruikt en de moederbord te weinig voeding krijgt om de pc aan te houden.

Wat denken jullie wat het probleem is? Ik moet het even snel weten anders ga ik terug naar de winkel.

Edit: Mijn voeding trekt 350W. Ik heb Geforce 2 onboard. De man in de winkel zei dat het geen probleem was.

Bewerkt: door X-TX
Geplaatst:

trekt je pc het wel, sommige dingen reageren niet op andere, mischien heb je met het aanraken van de hardware wat stroom in je lichaam overgebracht op het kaartje,

is ook niet goed

denk eraan voordat je aan hardware inbouwen begint goede voorzorgsmaatregelen treft

even met beide handen de kast aanraken om stroom uit je lichaam te halen is een goede tip,

als niks werkt even terug naar de winkel gaan

veel succes, TubS

Dat is voor mij alllemaal kindertaal. Ik doe het al zo'n 4 jaar en bij mij is nooit gebeurd dat ik met mijn eigen voltage over de hardware ging. Bij deze kaart heb ik vooral op gelet. Het is mijn trouwens nog steeds niet gelukt, ik ga nu de laatste stap doen die niet erg goed is en vaak het meest word afgeraden. Ik ga de stroom bapalen die naar de kaart gaat, als het te veel is dan zie ik hem dus nooit weer maar goed.

De kaart deed in de winkel wel, dus het zijn of mijn instellingen in de BIOS of mijn pc is te slecht.

Bewerkt: door X-TX
Geplaatst:

welek os?

en wat zijn je systeem eisen?

probeer die video kaart ens op een andere pc, doet hij het daar ook niet:

terug brengen!

Geplaatst:

De Windows maakt helemaal niks uit. Systeem eisen staan er niet eens en hij zal gewoon moeten werken, ik weet dat deze pc oud is maar de onderdelen zijn nog wel bij de tijd behalfe de videokaart. Hij doet wel op de pc in de winkel maar daar zitten onderdelen erin die gister op de markt kwamen.

Ik haal morgen wel een andere die slechter is, misschien dat die wel werkt.

Misschien minder afwezig omdat ik met die even bezig ga, daarna nog allemaal spellen halen om dat ding te testen en dat duurd nog wel even.

Edit: Ik heb nu Nvidia Geforce FX 5500 gehaald. Maar met die heb ik dezelfde probleem. :angry:

Geplaatst:

Hmm... een onboard video kaart probeer met JE onboard kaartje in de Bios te komen en zorg dat je computer Het AGP-slot gebruikt en niet de onboard anders gaat het signaal naar de onboard kaart en krijg je geen beeld op je geforce 5500.

(zoek naar een instelling die Primary device ofzo en dan staat er naast iets van

: Onboard/Agp /of PCI

zet hem dan op AGP.

;)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het kan ook dat hij niet op je moeder board kan, dat moet je altijd vragen als zon videokaart die je hebt, dat is tog een die je er zo in klikt, die op het moederboard zit?

Maakt je PC ook ander gleud als normaal ofzo (en zie je ect heelemaal niets of wel een wit knipperent streepje linksbovenin je monitor)

[OFFTOPIC] gta.gif

mooie ava :D [/OFFTOPIC]

Bewerkt: door T@rget

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...