Jump to content

'GetPlayerAim'


Gast

Recommended Posts

Jah jah, daar gaan we weer.

Ik heb een nieuw vraagje; Ik ben bezig met een nieuw script, daarvoor moet ik weten waar de speler richt. Alleen, helaas, werkt hij niet perfect.

Dit is de code die ik momenteel gebruik:

	GetPlayerPos(playerid, X,Y,Z);
	GetPlayerFacingAngle(playerid, Angle);
	X += (20 * floatsin(-Angle, degrees));
	Y += (20 * floatcos(-Angle, degrees));

Zoals je kan zien is er een distance limiet, aka 20. 20 wat? Weet ik niet, waarschijnlijk 20 voet.

In ieder geval, ik heb geprobeert die limiet van 20 weg te halen door het te vervangen met Angle.

Dat werkt wel wat, maar ook niet perfect. Hij kiest op één of ander manier toch zijn eigen 'distance'.

Dat is mijn vraag.

Om wat onnodige replies te voorkomen(niet arrogant bedoeld, als het wel zo klinkt, sorry) heb ik alvast wat codes geplaatst die zowiezo niet werken:

	GetPlayerPos(playerid, X,Y,Z);
	GetPlayerFacingAngle(playerid, Angle);
	X += Angle;
	Y += Angle;

	GetPlayerPos(playerid, X,Y,Z);
	GetPlayerFacingAngle(playerid, Angle);
	X += Angle-degrees;
	Y += Angle-degrees;

Bewerkt: door Gast
Link to comment
Delen op andere websites

Niet om het een of ander, maar als je wil weten waar een speler naar toe richt (dus waar het middelpunt van de crosshairs naar toe wijst) kan je veel beter GetPlayerCameraFrontVector gebruiken, die functie is er zowat voor gemaakt.

Ja, oké, maar dan krijg ik weer het probleem dat je door alle 'Z'coordinaten (objects) kan schieten en als de bal hoog is, zal ie ook niet naar beneden vallen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...