Jump to content

GTA IV LAGS


-TonyStark-

Recommended Posts

Goedemiddag iedereen.

Ik heb een probleem met GTA IV , namelijk LAGS :(

Vroeger speelde ik op allerhoogste resolutie , en auto configure zonder ene lag.

De laatste tijd lagt hij veel ik weet niet waarom , misschien kunnen jullie me helpen ? dit zijn mijn pc specificaties & drivers zijn geupdated enzo.

Rapport van Gzim Selmanaj's computer

Uitgevoerd op 20/12/2010, 13:31:49

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: MEDIONPC

- Computermodel: MS-7646

- Computernaam: GZIMSELMANAJ-PC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: MEDIONPC

- Model: MS-7646

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: Default System BIOS, versie A7646MLN.108

- Aansluitingen: AGP (Vrij), PCI1 (Vrij)

- Poorten: J1A1 (Muis), J1A1 (Toetsenbord), J2A2 (USB), J2A2 (USB), J4A1 (Parallel), J2A1 (Serieel), J6A1 (Audio), J6A1 (Audio), J6B1 - AUX IN (Audio), J6B2 - CDIN (Audio), J6J2 - PRI IDE (Geen), J6J1 - SEC IDE (Geen), J4J1 - FLOPPY (Geen), J9H1 - FRONT PNL (Geen), J1B1 - CHASSIS REAR FAN (Geen), J2F1 - CPU FAN (Geen), J8B4 - FRONT FAN (Geen), J9G2 - FNT USB (Geen), J6C3 - FP AUD (Geen), J9G1 - CONFIG (Geen), J8C1 - SCSI LED (Geen), J9J2 - INTRUDER (Geen), J9G4 - ITP (Geen), J2H1 - MAIN POWER (Geen)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Athlon II X4 620 Processor (Quad Core)

- Kloksnelheid: 2600 MHz

- Socket & Cache(s): CPU 1, 2048 KB L2 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 3326 MB RAM

- Type(s): 2048 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (Overig-200 PC?-1600 100 MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)

- Grootte: 930,41 GB (890,41 GB (C:) + 40,00 GB (D:) )

- Vrije ruimte: 726,87 GB (696,35 GB (C:) + 30,52 GB (D:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Onbekend

- Model(len): C: ST310005 28AS SATA Disk Device IDE, D: Generic CF Card Reader USB Device USB, E: HL-DT-ST DVDRAM GH22NS50 SATA CdRom Device, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: ONIREX 8HUVKH6 SCSI CdRom Device

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ATI Technologies Inc.

- Model: ATI High Definition Audio Device

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: ATI Radeon HD 5670

- Beeldprocessor: ATI display adapter (0x68D8)

- Geheugengrootte: 512 MB VRAM

- Stuurprogramma: aticfx32.dll,aticfx32.dll,aticfx32.dll,atiumdag.dll,atidxx32.dll,atiumdva.cap, versie 8.801.0.0

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 75 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: (standaardsysteemapparaten)

- Model: USB-invoerapparaat

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Standaard-PS/2-toetsenbord

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3), Realtek RTL8191SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 94.224.134.91, MAC: 6C:62:6D:4A:A3:5F, DHCP: 195.130.132.102

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 11.0

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows 7 Home Premium

- Versie: 6.1.7600

- Service Pack: Geen

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb sinds kort dezelfde videokaart (vervanging van de 9800 GT, maar een pak slechter in mijn ogen!) en kan daarmee het spel op medium spelen. Dus de hoogste settings zijn wel een pak te hoog gegrepen. Op welke settings draai je GTA IV? Probeer deze eens wat lager te zetten.

Daarnaast kan je ook de memrestrict fix gebruiken, alle info daarover vind je hier.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb sinds kort dezelfde videokaart (vervanging van de 9800 GT, maar een pak slechter in mijn ogen!) en kan daarmee het spel op medium spelen. Dus de hoogste settings zijn wel een pak te hoog gegrepen. Op welke settings draai je GTA IV? Probeer deze eens wat lager te zetten.

Daarnaast kan je ook de memrestrict fix gebruiken, alle info daarover vind je hier.

Toch wel alles op medium ja , alleen de allerhoogste resolutie eh dus niet allerhoogste settings.Heb je lags?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet zeggen dat ik toch wel een verschil merk, nu lijk ik ongeveer 5 FPS minder te hebben dan met de 9800 GT, en daarbovenop moet ik de settings lager zetten. Ik vind het niet erg vloeiend meer lopen, maar de laatste tijd speel ik meer andere games dus heb er nu geen last van (al moet ik ook in andere games mijn settings een pak lager zetten). ^^ Heb je al de memrestrict fix geprobeerd, en gaat het beter als je de settings lager zet?

Link to comment
Delen op andere websites

Om eerlijk te zeggen snap ik niks van die memrestrict ofzo :( :$

En waarom werkte hij ervoor gewoon normaal ?

Ik heb geen idee hoe het komt dat hij ervoor normaal werkte. Maar zoals ik al eerder vroeg, werkt het spel wel vloeiend als je de settings lager zet?

De -memrestrict fix is niet erg moeilijk, maak in de GTA IV map een bestandje genaamd commandline.txt en plaats daarin enkel het onderstaande.

-memrestrict 262144000

Hoe lager het getal achter memrestrict, hoe lager de kwaliteit van de textures, en hoe lager het verbruik van je videokaart (dus hoe sneller GTA IV draait!). Dit kan je normaal ook gewoon in GTA IV instellen (al heb je dan slechts enkel Low - Medium - High), maar deze fix zorgt ervoor dat je geen last meer hebt van memoryleaking.

Wat is memory leaking? Daarvoor citeer ik even de kenner wesley123:

Wat is memory leaking?

Memory Leaking is het verliezen van het geheugen van een applicatie. Een applicatie laadt delen die neit meer nodig zijn uit het geheugen, bij memory leaking gebeurt dit op een niet correcte manier waardoor deze deeltjes in het geheugen blijven, hierdoor loopt het geheugen na een tijdje vol wat een crash van de applicatie of zelfs je pc kan veroorzaken.

Link to comment
Delen op andere websites

Om eerlijk te zeggen snap ik niks van die memrestrict ofzo :( :$

En waarom werkte hij ervoor gewoon normaal ?

Ik heb geen idee hoe het komt dat hij ervoor normaal werkte. Maar zoals ik al eerder vroeg, werkt het spel wel vloeiend als je de settings lager zet?

De -memrestrict fix is niet erg moeilijk, maak in de GTA IV map een bestandje genaamd commandline.txt en plaats daarin enkel het onderstaande.

-memrestrict 262144000

Hoe lager het getal achter memrestrict, hoe lager de kwaliteit van de textures, en hoe lager het verbruik van je videokaart (dus hoe sneller GTA IV draait!). Dit kan je normaal ook gewoon in GTA IV instellen (al heb je dan slechts enkel Low - Medium - High), maar deze fix zorgt ervoor dat je geen last meer hebt van memoryleaking.

Wat is memory leaking? Daarvoor citeer ik even de kenner wesley123:

Wat is memory leaking?

Memory Leaking is het verliezen van het geheugen van een applicatie. Een applicatie laadt delen die neit meer nodig zijn uit het geheugen, bij memory leaking gebeurt dit op een niet correcte manier waardoor deze deeltjes in het geheugen blijven, hierdoor loopt het geheugen na een tijdje vol wat een crash van de applicatie of zelfs je pc kan veroorzaken.

Het spel werkt vloeiend als ik laagste resolutie zet in dit geval 800x600 en alle settings op low en schaduws uit en die balkjes op 1 , dan pas wordt het echt vloeiend maar als k nu ook maar een paar instelling op medium zet dan begint hij toch al te laggen , en k zal die memresritct ff doen.

Link to comment
Delen op andere websites

YEAAAH , hij werkt met een wat lagere resolutie dan vroeger :( maarja ik speel hem tenminste nog zonder hoofdpijn dankuwel voor jullie hulp.(y)

Maar nu heb ik een andere probleem , ik zie het water niet meer alleen als ik erin zit zie je het water spetteren ma je ziet het niet helemaal.

>>> Door Jacky-2007: Dubbelpost samengevoegd.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Maar nu heb ik een andere probleem , ik zie het water niet meer alleen als ik erin zit zie je het water spetteren ma je ziet het niet helemaal.

Dat komt omdat je misschien de water quality balkje op 1 hebt gezet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...