Sublime Geplaatst: 20 december 2010 Rapport Geplaatst: 20 december 2010 Hey, Ik speel nu al zon 3 weken dat grappige spelletje met blokjes etc. Maar mijn probleem is dat er soms erg irritante lag komt in het spel, het beeld blijft hangen en delen van de map laden niet. Bij bijvoorbeeld een bos in de fik zetten krijg ik hier ook last van. en daarna ben ik per ongeluk van een berg afgelopen en dus dood.. En eeh, ik heb een core i5 en Java gebruikt er daar maar 2 cores van. Tevens 6 gig ram (minecraft gebruikt maar liefst 600mb!!). En maakt je videokaart ook veel uit? Want ik moest voor school een keer een Java programma maken (2D, robot spelletje) waardoor mijn videokaart uit viel (we praten hier over een laptop versie: ATI radeon hd 5145). Maarja, ik wil graag een oplossing voor die lag want ik erger me weer als ik spontaan te spletter val Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 20 december 2010 Rapport Geplaatst: 20 december 2010 Hey, Ik speel nu al zon 3 weken dat grappige spelletje met blokjes etc. Maar mijn probleem is dat er soms erg irritante lag komt in het spel, het beeld blijft hangen en delen van de map laden niet. Bij bijvoorbeeld een bos in de fik zetten krijg ik hier ook last van. en daarna ben ik per ongeluk van een berg afgelopen en dus dood.. En eeh, ik heb een core i5 en Java gebruikt er daar maar 2 cores van. Tevens 6 gig ram (minecraft gebruikt maar liefst 600mb!!). En maakt je videokaart ook veel uit? Want ik moest voor school een keer een Java programma maken (2D, robot spelletje) waardoor mijn videokaart uit viel (we praten hier over een laptop versie: ATI radeon hd 5145). Maarja, ik wil graag een oplossing voor die lag want ik erger me weer als ik spontaan te spletter val Minecraft is een zwaar spel. Zet het proces van Minecraft op alle cores en zet de prioriteit naar hoog. Dat loste bij mij alle problemen op. Zet ook je render distance lager en je graphics op een lager niveau. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 20 december 2010 Rapport Geplaatst: 20 december 2010 Minecraft is een zwaar spel. Zet het proces van Minecraft op alle cores en zet de prioriteit naar hoog. Dat loste bij mij alle problemen op. Zet ook je render distance lager en je graphics op een lager niveau. Vergeet de videokaart niet. Mijn 2 HD 6970's in crossfire allebei 30% OC'ed trekken het nauwelijks @low. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 20 december 2010 Rapport Geplaatst: 20 december 2010 Lol, mijn Radon 5670 trekt Minecraft op full detail en vervolgens ook nog Folcing@home. Dus volgens mij doe je wat verkeerd. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 20 december 2010 Rapport Geplaatst: 20 december 2010 Lol, mijn Radon 5670 trekt Minecraft op full detail en vervolgens ook nog Folcing@home. Dus volgens mij doe je wat verkeerd. Proof or didn't happen . Reageren
Thundercover Geplaatst: 21 december 2010 Rapport Geplaatst: 21 december 2010 Ik vind pics or it didn't happen veel beter staan. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 21 december 2010 Rapport Geplaatst: 21 december 2010 Ik vind pics or it didn't happen veel beter staan. Pics ain't proof nothing . Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 21 december 2010 Rapport Geplaatst: 21 december 2010 Lol, mijn Radon 5670 trekt Minecraft op full detail en vervolgens ook nog Folcing@home. Dus volgens mij doe je wat verkeerd. Proof or didn't happen . Als ik fraps er ook nog bijzet gaat ie wel laggen. Pics is dus het maximale wat ik je geven kan. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 21 december 2010 Rapport Geplaatst: 21 december 2010 Lol, mijn Radon 5670 trekt Minecraft op full detail en vervolgens ook nog Folcing@home. Dus volgens mij doe je wat verkeerd. Proof or didn't happen . Als ik fraps er ook nog bijzet gaat ie wel laggen. Pics is dus het maximale wat ik je geven kan. Een klok naast je scherm en filmen met een camera maar . Reageren
Sublime Geplaatst: 21 december 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 21 december 2010 (bewerkt) render distance had ik al op short gezet, graphics op fast (laag dus). En mijn java mag in de instellingen alle vier cores gebruiken. Wel een opmerking trouwens.. ik kreeg een keer een crash in minecraft en dat ging over een compatibiliteitsprobleem met mijn videokaart, ik heb dat niet opgeslagen omdat er alleen maar microsoft onzin instond. Java noemen ze dan efficiënt , misschien is het programmeren efficiënt, maar het 8000 keer kopieeren van dezelfde texture en dan in je geheugen zetten niet :S Oja, ik heb windows 7 64bit. Bewerkt: 21 december 2010 door Maikle Reageren
Big Boss Geplaatst: 21 december 2010 Rapport Geplaatst: 21 december 2010 Ik maak hieruit op dat je geen legale versie hebt, want Minecraft werd gisteren (20 december dus) omstreeks 18.00 automatisch geüpdate naar Beta status. Reageren
Davedavy Geplaatst: 21 december 2010 Rapport Geplaatst: 21 december 2010 Je hoeft nie perse te update, want veel servers op beta zijn nog nie online Reageren
Sublime Geplaatst: 21 december 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 21 december 2010 Ik heb helemaal geen internet op mn laptop, ik zit nog steeds met het probleem dat het wireless steeds uitvalt bij mij thuis.. als ik op school kom ga ik misschien updaten.. eerst maar eens kijken of die beta wat wordt. Ik heb dus wel de legale versie.. het is maar 10 euro maarja niet offtopic gaan omdat iemand weer wil gaan zeuren, ik zit nog steeds met die lag Reageren
Sorrow Geplaatst: 21 december 2010 Rapport Geplaatst: 21 december 2010 Is je Java up-to-date? Probeer alle onnodige programma's af te sluiten. Reageren
Sublime Geplaatst: 21 december 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 21 december 2010 Is je Java up-to-date? Probeer alle onnodige programma's af te sluiten. loool, bedankt! ik heb even naar de versie op mn laptop gekeken en die was idd verouderd.. ff met usb overgezet en nu gaat alles veel sneller, tevens gebruikt hij nu ook soms meer dan 50% van mn cpu wat aangeeft dat hij minimaal op 3 cores werkt Bedankt, nu kan ik eindelijk alles in de fik zetten en normaal over een berg lopen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.