Jump to content

PHP BB


GuitarGuy666

Recommended Posts

Beste leden.

Ik wil misschien PHP BB kopen als ik geld heb, maar wat kan je met PHP BB (programma waarmee GTAforum ook mee is gemaakt).

Kun je ook sites maken I.P.V forums? En hoeveel kost het in euro's?

En dan de laatste vraag: Is het maken van een site net zoals programmeren, of zoals een lege witte pagina waar je knoppen en plaatjes op moet toevoegen?

Alvast bedankt: Supergtagamer

Link to comment
Delen op andere websites

Om PHPBB te gebruiken heb je geen PHP kennis nodig hoor. :7

Maar als je een website om je forum zelf(dus forum integreren in website) heen wilt bouwen wel, althans lijkt me dan wel handig.

@TS: Als je phpBB moet je meer hebben dan slechts het pakket van phpBB, er moet een host zijn om je forum op te kunnen zetten die én PHP moet ondersteunen én een MySQL database biedt. Beide best wel normaal maar of ze nou echt snel zijn is te betwijfelen. Een IP.Board kopen raad ik af, als je begint dan en totaal geen ervaring hebt. Stel nou je wilt een forum en je weet precies wat je wilt en bent bereid er veel geld aan uit te geven dan kan dat met IPB, anders is een forum als phpBB of Simple Machines goed genoeg. Qua veiligheid word phpBB aangeprijst, maar daarvan is de admin-control echt goed zoeken.. Dan zou ik voor SMF gaan (eigen mening dan), klein beetje minder veilig maar je hebt wel het voordeel dat je alles snel kunt vinden in de admin-control.

Dan maar even over de prijzen van IPB, dit is dan zonder blog, galerij, downloads of mening andere mod (gewoon de pure basis dus). Je bent sowieso voor de licentie aanschaf US$149,99 kwijt voor een standaard licentie en dan ben je nog eens US$25,- kwijt per half jaar om je licentie te vernieuwen. Dus je koopt IPB eerst voor die 150 dollar en je kunt een half jaar vooruit, je bent dan dus voor het forum zelf alleen al $175,- kwijt. Wil je nou echt zoveel gaan uitgeven voor een forum terwijl je eigenlijk niet weet of je het wel kunt en wat je echt wilt. Want je bent sowieso ongeveer 30 euro kwijt voor hosting, en dan nog het board. Wil je nog een mooie skin? Kun je een betaalde nemen, zelf maken, een gratis skin (wel vaker voorkomend ;)) of wil je dan betalen om er eentje speciaal voor jou gemaakt te laten hebben? Dit zijn bijvoorbeeld dingen waar je rekening mee moet houden. Wil je je forum zo krijgen als GTAForum qua functies en weet ik het allemaal zul je meer nodig hebben dan slechts IPB, en overige software, deze skin bijvoorbeeld is door ThunderCover in elkaar gezet door de oude te bewerken, en dan is er nog met de hand veel bugs verwijderd (dacht ik dan).

Dus ik weet niet wat je wilt gaan doen maar ik raad het af om plots IPB te kopen als je geen idee hebt wat je ermee wilt en of je het überhaupt wel kunt, IPB is niet moeilijk, maar een beetje simpele HTML/CSS en al die andere meuk helpt al wel, want zo kun je het forum een beetje naar eigen hand aanpassen.

Ik hoop dat ik je nu heb helpen beslissen ;)

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Om PHPBB te gebruiken heb je geen PHP kennis nodig hoor. :7

Nee ( heb ik ook gebruikt ) , maar wel als je website wil maken ( hierboven vermeld )

Neenee, je leest maar half ;) Ik heb het even bewerkt maar er stond toch echt 'om je forum heen', dus dat betekent dat je een forum hebt en je site naar het forum bouwt, ookwel integratie. Zo heb je dan bijvoorbeeld een website maar in die website zit ook je forum etc. met zelfde header. En cookie-gegevens en nog meer dingen.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...