Jump to content

Dell XPS 15' of MacBook Pro 15'?


Exoit

Recommended Posts

Hallo jongens,

Ik heb dringend hulp nodig! Ik zit te twijfelen tussen een macbook en een Dell XPS, Wat lijkt jullie het beste idee? Ze bedragen beide dezelfde prijs.

Specs Mac:

i7 2,66 Ghz

4GB Ram

Nvidia 512 mb

Specs XPS:

PROCESSOR Intel® Core™ i7-740QM (1.73GHz, 8 threads, turbo boost up to 2.93GHz, 6M cache) edit

VIDEO CARD NVIDIA® GeForce® GT 435M 2GB graphics

MEMORY 8GB Shared Dual Channel DDR3 Memory

wat is de beste keus?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Exoit

    10

  • Teh_Ninja

    9

  • GolfG60

    6

  • Hayte

    3

Wat wil je met je laptop? Ik zou geen van beide nemen. De Mac omdat het van Apple is, en de XPS omdat het gewoon gigantisch retarded samengesteld is.

Waarom is die zo retarded samen gesteld dan?

En welke stel je voor dan?

Bewerkt: door Exoit
Link to comment
Delen op andere websites

Het ligt eraan of je Games wilt spelen, voor windows zijn er duidelijk meer games te vinden. Tevens als je wil knoeien met software, of software wil maken zou ik voor windows gaan.

Als je meer degene bent die wil designen, misschien vormgeving van een website wil maken, internetten, films kijken op je schoot dan zou ik voor de Mac gaan, en misschien nog een weetje dat de GTA (3, vice city en san andreas) binnenkort op de mac uitkomt.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat wil je met je laptop? Ik zou geen van beide nemen. De Mac omdat het van Apple is, en de XPS omdat het gewoon gigantisch retarded samengesteld is.

Nou boehoe, wat een reden :7.

of software wil maken zou ik voor windows gaan.

Welk voordeel bied dat dan? Het licht er natuurlijk aan wat voor software je wil maken. Welke gebruikersgroep?

Verder:

Zoals hierboven al gevraagd is, wat wil je er precies mee?

Link to comment
Delen op andere websites

Probably gamen en veel films kijken en veel muziek maken. Denk dan aan Garageband

Voor gaming is (die) Apple niet echt geschikt, maar films kijken is op zo een scherm erg mooi.

Met Garageband heb ik niet echt ervaring eerlijk gezegd.

Link to comment
Delen op andere websites

Probably gamen en veel films kijken en veel muziek maken. Denk dan aan Garageband

Gamen met een Macbook? :puh: /facepalm

Je betaalt je blauw aan dat focking appellogotje, en dan zou je er Windows op gooien(want met Mac kan je amper gamen)? :puh:

@ Maikle: Geef me nou aub eens de reden waarom een Mac beter is voor te designen..Er zijn SOWIESO gelijkaardige, al dan niet betere programma's beschikbaar voor Windows, dus het fanboyargument 'betere software' laten we achterwege.

Btw, het klopt echt niet dat die 2 dezelfde prijs hebben. Tenzij die Mac een iMac is..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

@ Maikle: Geef me nou aub eens de reden waarom een Mac beter is voor te designen..Er zijn SOWIESO gelijkaardige, al dan niet betere programma's beschikbaar voor Windows, dus het fanboyargument 'betere software' laten we achterwege.

Neem b.v. het scherm. Apple gebruikt enkel IPS schermen, waar merken als Dell TN schermen gebruiken. Dus zoals het op de Apple weergeven wordt zo rolt het ook de printer uit. Dit kan je op een Windows pc ook, maar dan moet er dus wel het goede scherm in hangen, en zo een scherm kost wat meer. Dus hebben we meteen een reden waarom Apple duurder is.

Edit:

Qua software, op beiden kan Adobe, dus dat ontloopt elkaar niet. Maar qua muziek hebben wij op Apple Logic Studio. Velen zweren daarbij. Het ligt er dus ook maar net aan wat jij het fijnste vind. Voor fotografie b.v. hebben wij Aperture, terwijl je bij Windows op Lightroom uitkomt. En daarbij geld weer, wat vind jij het fijnste werken.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

Wat wil je met je laptop? Ik zou geen van beide nemen. De Mac omdat het van Apple is, en de XPS omdat het gewoon gigantisch retarded samengesteld is.

Nou boehoe, wat een reden :7.

of software wil maken zou ik voor windows gaan.

Welk voordeel bied dat dan? Het licht er natuurlijk aan wat voor software je wil maken. Welke gebruikersgroep?

Verder:

Zoals hierboven al gevraagd is, wat wil je er precies mee?

Hier moet ik bij vermelden dat je VMware zou kunnen gebruiken om Windows in Mac te gebruiken, maar dit is alleen voor desktop gebruik, niet gamen. En natuurlijk iets minder handig. Het ligt inderdaad aan de gebruikersgroep, maar als het over het algemene programma maken gaat wordt dit meestal voor de grootste doelgroep gedaan, maarja kan dus ook anders zijn ;p

@ MegaPilot

Nee, ik ben geen fanboy zoals jou voor windows :duh: . ik moest iets verzinnen dat goed was over Mac, en hetgene wat mij opvalt is toch het gemak als gebruiker.

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Hier moet ik bij vermelden dat je VMware zou kunnen gebruiken om Windows in Mac te gebruiken, maar dit is alleen voor desktop gebruik, niet gamen.

Dan zou ik eerder voor Boothcamp gaan. Dan draai je Windows tenminste native.

Link to comment
Delen op andere websites

En toch heb ik besloten om voor de Alienware M17x te gaan.

PROCESSOR Intel® Core™ i7 740QM Quad Core Processor, 1.73GHz (2.93GHz Turbo Mode, 6M Cache)

OPERATING SYSTEM Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit, English

MEMORY 8GB Dual Channel Memory (2x 4GB DDR3)

VIDEO CARD SLI® 1GB GDDR3 NVIDIA® GeForce® GTX 285M

HARD DRIVE 256GB Raid 0 (2x 128GB Solid State HDDs)

Best oké toch?

Ik ben opzich wel blij met die ssd's in RAID en de videokaarten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...