Jump to content

Dell XPS 15' of MacBook Pro 15'?

Exoit

Recommended Posts

• Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Exoit

10

• Teh_Ninja

9

• GolfG60

6

• Hayte

3

@ Maikle: Geef me nou aub eens de reden waarom een Mac beter is voor te designen..Er zijn SOWIESO gelijkaardige, al dan niet betere programma's beschikbaar voor Windows, dus het fanboyargument 'betere software' laten we achterwege.

Neem b.v. het scherm. Apple gebruikt enkel IPS schermen, waar merken als Dell TN schermen gebruiken. Dus zoals het op de Apple weergeven wordt zo rolt het ook de printer uit. Dit kan je op een Windows pc ook, maar dan moet er dus wel het goede scherm in hangen, en zo een scherm kost wat meer. Dus hebben we meteen een reden waarom Apple duurder is.

Edit:

Qua software, op beiden kan Adobe, dus dat ontloopt elkaar niet. Maar qua muziek hebben wij op Apple Logic Studio. Velen zweren daarbij. Het ligt er dus ook maar net aan wat jij het fijnste vind. Voor fotografie b.v. hebben wij Aperture, terwijl je bij Windows op Lightroom uitkomt. En daarbij geld weer, wat vind jij het fijnste werken.

De schermen van Apple zijn zeer goed voor foto's en video vanwege de intensere kleuren, maar ze zijn zeker niet perfect gekalibreerd, je kan dat waarschijnlijk wel doen, maar standaard is dit niet zo. Dus je argument waarmee je mac promoot klopt niet ;)

@TS: Mooi systeem, dat is meer dan je voorde meeste dingen die je gaat doen nodig zult hebben, maar dan is hij wat futureproof hé :puh:

Delen op andere websites

De schermen van Apple zijn zeer goed voor foto's en video vanwege de intensere kleuren, maar ze zijn zeker niet perfect gekalibreerd, je kan dat waarschijnlijk wel doen, maar standaard is dit niet zo. Dus je argument waarmee je mac promoot klopt niet ;)

Ze zijn inderdaad niet perfect gekalibreerd, hoewel het (vaak) heel erg in de buurt zit. Ik bedoel dus ook dat de kleuren overeen komen als je scherm gekalibreerd is. Wat bij een TN scherm niet zo is, ook al is hij gekalibreerd.

Delen op andere websites

Ik denk in verband met gamen.

Als gaming zwaar meetelt is het inderdaad een betere keuze.

Het telt inderdaad heel zwaar mee. Ik denk dat ik inderdaad de goede keuze daar leg.

@ Maikle: Geef me nou aub eens de reden waarom een Mac beter is voor te designen..Er zijn SOWIESO gelijkaardige, al dan niet betere programma's beschikbaar voor Windows, dus het fanboyargument 'betere software' laten we achterwege.

Neem b.v. het scherm. Apple gebruikt enkel IPS schermen, waar merken als Dell TN schermen gebruiken. Dus zoals het op de Apple weergeven wordt zo rolt het ook de printer uit. Dit kan je op een Windows pc ook, maar dan moet er dus wel het goede scherm in hangen, en zo een scherm kost wat meer. Dus hebben we meteen een reden waarom Apple duurder is.

Edit:

Qua software, op beiden kan Adobe, dus dat ontloopt elkaar niet. Maar qua muziek hebben wij op Apple Logic Studio. Velen zweren daarbij. Het ligt er dus ook maar net aan wat jij het fijnste vind. Voor fotografie b.v. hebben wij Aperture, terwijl je bij Windows op Lightroom uitkomt. En daarbij geld weer, wat vind jij het fijnste werken.

@TS: Mooi systeem, dat is meer dan je voorde meeste dingen die je gaat doen nodig zult hebben, maar dan is hij wat futureproof hé :puh:

Het gaat me erom om gewoon lekker te kunnen gamen. En ja ik doe bijvoorbeeld veel Black Ops, en nee ik weet het je hoeft daar deze laptop niet voor te hebben. Maar het feit is dat ik gewoon future proof ben zodat ik over 2/3 jaar niet weer een nieuwe laptop moet kopen.

Delen op andere websites

Effe serieus, ben je serieus van plan om BO(of een andere game) te gaan doen op een laptop?

Ja, een muis erbij en het is super chill!

Effe serieus, ben je serieus van plan om BO(of een andere game) te gaan doen op een laptop?

Is daar een probleem mee dan :clown: ?

Kijk, met jou kan ik praten!

Delen op andere websites

Is daar een probleem mee dan :clown: ?

Nee, behalve dat sommige laptops met zware applicaties te warm worden.

En dat een 15" scherm best wel klein is voor gaming.

Delen op andere websites

Een laptop met dat soort hardware is er wel op berekend om zwaar belast te worden. En beter gamen op 15" dan niet gamen. Daarnaast kan je hem thuis ook gewoon aan je monitor hangen.

Delen op andere websites

Een laptop met dat soort hardware is er wel op berekend om zwaar belast te worden. En beter gamen op 15" dan niet gamen. Daarnaast kan je hem thuis ook gewoon aan je monitor hangen.

Wat ik dus ook ga doen met de HDMI input, beter toch? :"D

Delen op andere websites

Bij dit soort aanschaffen moet je heel simpel een lijstje maken. Je staat al open voor OSX, iets waarbij 90% hier al op tilt slaat vanwege de prijs. Kijk dan wat je er mee wilt doen (gamen, videobewerking, Photoshop, internetten). Welk besturingssysteem vind je fijn, waar heb je ervaring mee en wat wil je uitproberen? Wat heb je nodig voor de dingen die je er mee wilt? Waar ga je hem gebruiken? Altijd onderweg, meestal op een bureau, af en toe meenemen? Kijk dan naar praktische dingen zoals het aantal en soort aansluitingen, accuduur, schermresolutie, enz. Schermgrootte is trouwens een belangrijk punt bij je keuze.

Neem de tijd en succes :tu:

Delen op andere websites

Ja, dat vraag ik mij ook af, ga je hem voor school gebruiken(en dus veel mee nemen) of laat je hem thuis staan?

Want ik wil je wel eens zien, met een laptop sleuren met een 17" scherm en een kilotje of 6 naar school.

Dat doe je drie keer, en dan heb je er geen zin meer in omdat je de leplazerus sjouwt met dat ding.

En nog een laatste vraag, waarom ineens een Alienware(en dan sommige klagen dat je voor een merk betaald :schater: ), maar die kost twee keer(ik zie ze staan voor 2100+euro) zoveel als je eerder genoemde laptops.

Pak dan zo'n goedkopere(van rond de 700-1000 euro) en evt. een desktop erlangs van 1500-1200 euro, over een paar jaar kun je weer een flinke duit uit je zak halen want dan trekt deze laptop het ook niet meer en voor je pc ben je dan voor een upgrade minder kwijt.

Want het is en blijft een laptop he.

Delen op andere websites

Bij dit soort aanschaffen moet je heel simpel een lijstje maken. Je staat al open voor OSX, iets waarbij 90% hier al op tilt slaat vanwege de prijs. Kijk dan wat je er mee wilt doen (gamen, videobewerking, Photoshop, internetten). Welk besturingssysteem vind je fijn, waar heb je ervaring mee en wat wil je uitproberen? Wat heb je nodig voor de dingen die je er mee wilt? Waar ga je hem gebruiken? Altijd onderweg, meestal op een bureau, af en toe meenemen? Kijk dan naar praktische dingen zoals het aantal en soort aansluitingen, accuduur, schermresolutie, enz. Schermgrootte is trouwens een belangrijk punt bij je keuze.

Neem de tijd en succes :tu:

Oké, ik ben nu dat hele lijstje na gegaan en ben er toch uit gekomen dat die alienware het beste voor me is. Ik wil er mee gamen, Ik vind OSX en Windows 7 ontiegelijk fijn daar dus geen probleem, Ik heb ervaring met beide os'en en ik wil graag dat alienware product uitproberen. Ik heb een goede videokaart nodig, goed geheugen etc., Ik ga het meeste gebruiken op mijn bureau en af en toe ergens mee naar toe, het aantal aansluitingen is ruim, de accuduur is wel kort maar zoals ik al zei, vrijwel alleen op mijn bureau dus aan de stroom toevoer. De resolutie is goed en de schermgrootte vind ik ook goed en fijn.

Delen op andere websites

En toch heb ik besloten om voor de Alienware M17x te gaan.

PROCESSOR Intel® Core™ i7 740QM Quad Core Processor, 1.73GHz (2.93GHz Turbo Mode, 6M Cache)

OPERATING SYSTEM Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit, English

MEMORY 8GB Dual Channel Memory (2x 4GB DDR3)

VIDEO CARD SLI® 1GB GDDR3 NVIDIA® GeForce® GTX 285M

HARD DRIVE 256GB Raid 0 (2x 128GB Solid State HDDs)

Best oké toch?

Ik ben opzich wel blij met die ssd's in RAID en de videokaarten.

Oké, je hebt een slechte keuze gemaakt.

8GB is totaal nutteloos, zelfs 6GB vind ik al iets te veel. Waarom een AlienWare laptop? Voor het geld wat jij voor die laptop hebt betaald had je zoveel beters kunnen halen. Op een laptop moet je sowieso niet gamen, eigenlijk. De speakertjes zijn flut, de schermen hebben vaak een lastige kijkhoek, ze gaan vaak minder lang mee dan desktops, en als er iets kapot gaat heb je vaak een gigantisch probleem. Ook kosten ze véél meer voor slechtere specs.

De enige reden waarom je laptops zou willen kopen is omdat ze mobiel zijn, en deze is, zoals Golf aangeeft, niet echt mobiel.

Delen op andere websites

Oké, ik ben nu dat hele lijstje na gegaan en ben er toch uit gekomen dat die alienware het beste voor me is. Ik wil er mee gamen, Ik vind OSX en Windows 7 ontiegelijk fijn daar dus geen probleem, Ik heb ervaring met beide os'en en ik wil graag dat alienware product uitproberen. Ik heb een goede videokaart nodig, goed geheugen etc., Ik ga het meeste gebruiken op mijn bureau en af en toe ergens mee naar toe, het aantal aansluitingen is ruim, de accuduur is wel kort maar zoals ik al zei, vrijwel alleen op mijn bureau dus aan de stroom toevoer. De resolutie is goed en de schermgrootte vind ik ook goed en fijn.

Ok, waarom neem je dan een laptop?

Zoals ik je al zei, je kan dan beter voor een fatsoenlijke desktop kijken en evt. een simpele laptop ernaast voor mobiel te zijn.

Ik kan je nu al haast vertellen dat je van een game laptop spijt gaat krijgen.

Mijn zwager dacht ook van 'ik pak wel een laptop, die kan CoD 6 makkelijk aan', mooi niet dus, koeling zorgde voor erge problemen.

Tuurlijk heeft die Alienware genoeg koeling(wat ook wel mag voor die prijs), maar al die hardware, en vooral GTX 285, zijn nogal heethoofden, ik persoonlijk vertrouw er niet in.

En je zegt dat je hem wilt aansluiten of je TV, natuurlijk hang je er een ander toetsenbord eraan en een muisje en een headset/speakerset.

Maar dan heb je een desktop die met evt. koelingsproblemen en geen upgrade mogelijkheden, dus wat schiet je ermee op?

Gamen en laptops, dat is een nog slechtere combinatie dan een hond met een grote tong en je stijve plasser besmeerd met pindakaas.

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...