Jump to content

Top 2000


TomHagen

Recommended Posts

header.logo.png

Vanaf vanmiddag wordt de top2000 weer uitgezonden op Radio 2. Mijn ouders luisteren er altijd naar, en ik heb het virus ook te pakken de laatste jaren. In het begin zitten er altijd een paar mindere platen tussen, maar voor de rest een leuke lijst. :) Vooral de nummers 500 t/m 200 zijn altijd leuk, de top 200 wordt dan een beetje standaard (nummers al vaak gehoord).

Dit jaar Hotel California van de Eagles op nummer 1. Queen komt op 2 (verrasend?), en dan Boudewijn de Groot. Terechte top twee, vind Boudewijn er niet in horen, komt alleen maar door een saaie fanclub. :-(

Wie luistert er ook naar? Zo niet, aanrader! :tu:

Zie ook http://top2010.radio2.nl/ trouwens.

Link to comment
Delen op andere websites

De radio staat hier nu continu aan op Radio 2. Heerlijk die oude nummers, al zitten er natuurlijk altijd nummers tussen die je niks vindt. Ik vond het opmerkelijk dat Queen niet eerste staat, maar een andere nummer één is ook wel weer eens mooi.

Kijk je 's avonds ook naar Top 2000 a gogo? Daar zitten vaak ook mooie reportages en verhalen (van Leo Blokhuis) in.

Link to comment
Delen op andere websites

  • A Night Like This - Caro Emerald (22)
  • Just Breathe - Pearl Jam (120)
  • No Surrender - Kane (178)
  • Back It Up - Caro Emerald (197)

:7 * ∞

Alsof iemand zich nog één van(oke misschien die van PJ) die platen kan herinneren over 5 jaar :7.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het wel een beetje eens met Teh_Ninja. Caro Emerald heeft best een paar geinige nummers gemaakt, maar het is absoluut geen Top 2000 materiaal. Laat staan dat ze op 22 genoteerd staat. Sowieso vind ik dat deze lijst de afgelopen jaren zijn geloofwaardigheid begint te verliezen. Vorig jaar drie keer Ramses Shaffy in de top tien. Nou, dan hoeft het voor mij niet meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Geweldig programma met hele goeie muziek. En dat er af en toe nummers langskomen op onbegrijpelijke noteringen, ach so be it. Maar dat is gewoon de smaak van de stemmers. Ramses Shaffy was aan het einde van vorig jaar natuurlijk veel te horen omdat hij net was overleden, en dat is natuurlijk van invloed op het stemgedrag van mensen. Want dit jaar niet meer in de top-10 en slechts drie maal in de top-100.

En Hotel California is natuurlijk een hele goeie nummer 1 :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Op zich wel leuk om te luisteren, maar er zit toch wel een hoop muziek bij die ik niet echt kan waarderen. Maarja, beter dan radio 538 of zo. Sowieso is dat wel logisch met 2000 nummers. Ook is het best wel jammer dat de top 100 eigenlijk altijd het zelfde is. Dit keer eens hotel california op nummer 1. Dat is wel weer een mooie verandering. Queen is op zich ook goed, maar ik heb het inmiddels echt te veel gehoord. Hotel california eigenlijk ook wel, maar toch ken ik dat iets minder.

@Teh_Ninja

Inderdaad, die platen horen helemaal niet in de top2000. Dit zijn meer nummers die alweer vergeten worden. Dat nieuwe album van Pearl jam slaat trouwens nergens op. Ik ben op zich best fan van Pearl Jam, maar dat nieuwe album is eigenlijk niks.

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk je 's avonds ook naar Top 2000 a gogo? Daar zitten vaak ook mooie reportages en verhalen (van Leo Blokhuis) in.

Als ik dan thuis ben wel, inderdaad een leuk programma.

Geweldig programma met hele goeie muziek. En dat er af en toe nummers langskomen op onbegrijpelijke noteringen, ach so be it. Maar dat is gewoon de smaak van de stemmers. Ramses Shaffy was aan het einde van vorig jaar natuurlijk veel te horen omdat hij net was overleden, en dat is natuurlijk van invloed op het stemgedrag van mensen. Want dit jaar niet meer in de top-10 en slechts drie maal in de top-100.

En Hotel California is natuurlijk een hele goeie nummer 1 :tu:

Inderdaad, er staan altijd een paar platen in die op dit moment populair zijn, maar dat doet niks af aan de geweldige lijst.

ik luister zelf de top serious request van 3fm dan heb je ook best wel heel veel goeie muziek,

Daar luisterde ik ook wel ooit naar, maar vind dat toch minder. Vooral omdat de platen die aangevraagd worden vaak erin staan omdat mensen dat een leuke plaat vinden, maar over een half jaar alweer bijna vergeten zijn. Dat is bij de Top2000 veel minder. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik luister op dit moment naar de Top 2000. Hoor toch een hoop onbekende nummers, maar ze klinken wel lekker. En dat gecombineerd met hedendaagse nummers, maakt een goede mix. Ook een voordeel vind ik dat je niet steeds dezelfde nummers hoort, zoals op veel zenders normaal gesproken wel gebeurd.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik luister soms al naar Veronica. Ook die oude nummers en geen top 40 herrie. Helaas hoor je dan wel van die Coldplay en Keane meuk, van die zogenaamde klassiekers. Ook deze lijst is natuurlijk een samengesteld zooitje. Alle top X lijstjes zijn zo subjectief als wat, vandaar ook die Caro Emerald erin. Maar uiteindelijk is het wel goed dat de muziek van vroeger ook nog wordt gedraaid. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...