Mark B. Geplaatst: 28 december 2010 Rapport Geplaatst: 28 december 2010 Hallo allemaal, Ik weet niet of ik dit in het goede topic heb gepost. Ik heb in Flash een scene waarin automatisch een nummer wordt afgespeeld. Nu wil ik dat als er op een movieclip wordt geklikt, dat dan de muziek stop (en eventueel weer verder gaat als er nog een keer op wordt geklikt) Kan iemand mij hiermee helpen?? Reageren
Ophion Geplaatst: 28 december 2010 Rapport Geplaatst: 28 december 2010 Ik heb even een stuk code voor je gemaakt. Je moet alleen nog even 2 variabelen aanpassen namelijk naam_van_nummer en movieclip. naam_van_nummer is de naam van je mp3 en movieclip de naam van je movieclip. import flash.media.Sound; import flash.net.URLRequest; import flash.media.SoundChannel; import flash.display.MovieClip; import flash.events.MouseEvent; var naam_van_nummer = "m1.mp3"; // dit moet je dus even aanpassen naar de naam van je geluidsbestand var movieclip:String = "mc"; // deze moet je ook veranderen naar de naam van je movieclip var muziek:Sound = new Sound(new URLRequest(naam_van_nummer)); var soundchannel:SoundChannel; var musicPlaying:Boolean = false; this[movieclip].addEventListener(MouseEvent.CLICK, switchMusic); function switchMusic(event:MouseEvent):void { if(musicPlaying == false) { soundchannel = muziek.play(); musicPlaying = true; } else { soundchannel.stop(); musicPlaying = false; } } Ook voeg ik even een link naar mijn fla bestand toe voor als het eventueel niet werkt met de code hierboven. ->Klik<- Reageren
Mark B. Geplaatst: 4 januari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 4 januari 2011 (bewerkt) Hej Sorry voor de late reactie. Nadat ik de code heb geïmplementeerd in het document krijg ik de volgende error: ArgumentError: Error #2068: Ongeldig geluid. at flash.media::Sound/play() at ImmersiveSpace_fla::Ruimte2_14/switchMusic() Terwijl ik toch dergelijk het goede geluid heb geselecteerd. Ik heb de sync van het geluid op Event staan. PS: In de spoiler heb ik mijn hele code neergezet voor het geval dat. import flash.media.Sound; import flash.net.URLRequest; import flash.media.SoundChannel; import flash.display.MovieClip; import flash.events.MouseEvent; stop(); sheriff.addEventListener(MouseEvent.CLICK,onSheriffClick); function onSheriffClick(evt:MouseEvent) { gotoAndStop(22); } var naam_van_nummer = "saloonmuziek.wav"; // dit moet je dus even aanpassen naar de naam van je geluidsbestand var movieclip:String = "pianoman"; // deze moet je ook veranderen naar de naam van je movieclip var muziek:Sound = new Sound(new URLRequest(naam_van_nummer)); var soundchannel:SoundChannel; var musicPlaying:Boolean = false; pianoman.addEventListener(MouseEvent.CLICK, switchMusic); function switchMusic(event:MouseEvent):void { if(musicPlaying == false) { soundchannel = muziek.play(); musicPlaying = true; } else { soundchannel.stop(); musicPlaying = false; } } Bewerkt: 4 januari 2011 door Mark B. Reageren
Ophion Geplaatst: 5 januari 2011 Rapport Geplaatst: 5 januari 2011 (bewerkt) Zou je 2 dingen willen proberen? Eerst even kijken of je .swf in de zelfde map wordt geëxporteerd (met behulp van CTRL+SHIFT+ALT+S of via File->Export->Export Movie). Als tweede kun je nog proberen om je .wav naar een .mp3 te converteren (niet vergeten de bestandsnaam in je code te veranderen) En het is belangrijk dat je geluid nog niet geïmporteerd is. Bewerkt: 6 januari 2011 door Ophion Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.