Jump to content

Gaat 't hiermee lukken?


Rikzone

Recommended Posts

Geld stroomt binnen deze tijd, dus is het tijd een nieuwe PC te kopen. Mijn oude PC is goed, maar de processor is oud (2003) en hij valt geregeld uit. Vervangen gaat niet lukken want het is een schattige enorme AMD Athlon processor die rechthoekig is, maar goed. Dit kwam ik tegen, en hierbij ook mijn vraag, kan ik hiermee redelijk tot goed gamen?

Denk aan spellen als CoD: BO, L4D 2, GoW, GTA IV uiteraard, etc. De spellen die meer vragen dan wat ik niet heb.

Specs:

- ASUS M4A8-EM

- Intel Core i5 650 3.20GHz

- 6144MB DDR3 Werkgeheugen

- ATI HD4350 512MB

- 500 GB SataII Hardeschijf (heb al een 1TB Externe HDD)

- TP-Link 54MB Wifi kaart (TP-Link 300MB Wifi kaart is optioneel)

- DVD Brander Samsung 24x SATA

De rest heb ik al, alleen de kast dus.

Volgens mij gaat het hiermee aardig lukken of niet?

Cash EDIT:

€ 518,00 inc. alles + verzendkosten €0,- xD

Bewerkt: door Rikzone
Link to comment
Delen op andere websites

En dit:

Asus Moederbord

TP-Link 300MB Wifi kaart

Intel Core i5 650 3.20GHz

6144MB DDR3 Werkgeheugen

ATI HD5450 1024MB DDR5

Voor zover ik weet is het probleem de GPU, dat is het in veel gevallen. Dus €20,- erbij, voor de ATI.

Goed te doen of niet? Ik heb een limiet, uiterlijk 550 - 600. Nu zit ik op € 548,00 met de 300MB Wifi kaart

Link to comment
Delen op andere websites

Pak liever een AMD Phenom II. Ben je ook minder kwijt aan geheugen (4 i.p.v. 6GB) en heb je nog steeds prima prestaties. Het hele AMD platform is namelijk aantrekkelijker dan Intel in deze prijsrange. Haal een leuk 980XG chipset moederbord erbij en plak er een goede grafische kaart op. Wat je nu hebt samengesteld zal het qua gamen niet gaan worden.

Link to comment
Delen op andere websites

AMD Phenom2 X6 1055T 125W 2.80GHz, beter hè?

Wat je nu hebt samengesteld zal het qua gamen niet gaan worden.

Wat bedoel je er precies mee, detail verlies etc.? Mijn klasgenoot heeft een oudere PC en kan deze spellen prima spelen, aangezien de mijne beter is zie ik er geen probleem in, wat is dan het probleem wat jij ziet?

Link to comment
Delen op andere websites

AMD Phenom2 X6 1055T 125W 2.80GHz, beter hè?

Wat je nu hebt samengesteld zal het qua gamen niet gaan worden.

Wat bedoel je er precies mee' date=' detail verlies etc.? Mijn klasgenoot heeft een oudere PC en kan deze spellen prima spelen, aangezien de mijne beter is zie ik er geen probleem in, wat is dan het probleem wat jij ziet?

[/quote']

Ligt eraan welke resoluties je gaat spelen, en welke details.

En wat je fijn vindt spelen, sommige kunnen al overleven met 30 fps, en sommige willen persé 60+fps.

Is net wat je wilt.

Link to comment
Delen op andere websites

Resolutie is 1028x1024 en het maakt mij niet uit qua FPS, als het goed is en vloeibaar overloopt vind ik het goed. De details moeten uiteraard goed te zien zijn, voor zover dat kan (als het echt niet kan, dan niet, maar indien er een mogelijkheid is wel)

Link to comment
Delen op andere websites

echt met die grafische kaart ga je de spellen van nu met heel veel moeite op low spelen, kortom je kunt volgend jaar een nieuwe grafische kaart kopen, neem gewoon een HD6870 of HD5770 erbij en je zit goed.

En trouwens als jij een andere processor neemt hoort er ook een ander moederbord bij, omdat AMD cpu's niet op intel sockets passen en omgekeerd(nee ook met duwen werkt het niet)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het met Sprunk eens

Wow, dat ik dat nog eens te horen kreeg! :engel:

@ Rikzone: Nee, ik bedoel niet een X6 processor. Voor games is een X4 processor echt ruim voldoende. De meeste games gebruiken nog niet eens alle 4 de core's uit een X4, waarom dan een X6 nemen als je met een goedkopere X4 even goed uit bent? Kijk eens naar de X4 955.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het met Sprunk eens

Wow, dat ik dat nog eens te horen kreeg! :engel:

@ Rikzone: Nee, ik bedoel niet een X6 processor. Voor games is een X4 processor echt ruim voldoende. De meeste games gebruiken nog niet eens alle 4 de core's uit een X4, waarom dan een X6 nemen als je met een goedkopere X4 even goed uit bent? Kijk eens naar de X4 955.

Eventueel kun je die 955 nog eens 200 MHz overklokken en heb je in feite een 965 voor minder geld.

Link to comment
Delen op andere websites

Nog even om het te verduidelijken, ik heb nog niks gekocht en ben alleen aan het oriënteren hoe en wat er kan.

Voor zover,

6GB is te veel, 4GB is meer dan genoeg geheugen

Intel Core i5 650 3.20GHz, wat is er eigenlijk fout aan deze? Het is een 3.2 GHz Quad Core processor, hetzelfde als die van AMD.

ATI HD5450 1024MB DDR5, met deze kan ik toch gewoon op 25 fps spelen? Films hebben dezelfde snelheid. Wat ik er verder ook niet aan snap is dat mijn klasgenoot een oudere heeft, NVidia 512MB en CoD:BO gewoon goed kan spelen. Wat is er dan mis met deze?

Ik zie net dat hij maar +/- €50,- is. Wil misschien iemand in het andere topic er een voor me samenstellen? Dan kijk ik of het goed is en dan koop ik hem :sigaar:

EDIT:

Deze AMD zou kunnen toch?

AMD Athlon2 QuadCore X4-640 3,0GHz

En deze ATI, wat ik zo'n beetje zag was het laagste wat ik tegen kwam 18 fps op de max. resolutie + max. details

ATI HD 5770

Bewerkt: door Rikzone
Link to comment
Delen op andere websites

Er is niks mis met 6GB en die processor, maar jouw budget en eisen staan dat niet toe. Heb je een idee van hoe een pc werkt? De prestaties van je pc zijn afhankelijk van heel veel delen, waarvan de belangrijkste de processor en videokaart zijn. Als je een super ultra goede processor (nu maar even de i5 als voorbeeld) bij een veel zwakkere videokaart (de 5450, bijvoorbeeld), zullen je prestaties niet veel hoger liggen dan een pc met een processor die qua prestaties gezien gelijk staat aan de videokaart. Je kan dus beter een wat langzamere processor en RAM nemen, en een wat snellere videokaart, waardoor je prestaties hoger liggen dan bij je huidige samenstelling. Ik stel overigens voor in dit topic verder te gaan, een ander topic is totaal niet nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...