R-fl3x Geplaatst: 28 december 2010 Rapport Geplaatst: 28 december 2010 (bewerkt) Beste forumleden, zoals de titel zegt vraag ik mij nu af of bekende tv-zenders (bv. VT4, 2Be..) niet overdreven veel reclame doorheen hun programma's uitzenden. Ik keek daarjuist naar een programma op VT4, met wel geteld 3 maal reclame terwijl het zelf maar een 40-tal minuten duurde, met telkens 10 minuten het echte programma. Ga zo door en je hebt uiteindelijk meer reclame dan het programma zelf. Wat vinden jullie hiervan? Mvg, R-fl3x Bewerkt: 28 december 2010 door R-fl3x Reageren
Megadreams Geplaatst: 28 december 2010 Rapport Geplaatst: 28 december 2010 Tja ze moeten ergens hun geld aan verdienen... het is inderdaad wel veel reclame maar meestal heb ik er geen last van omdat ik die programma's meestal pas achteraf bekijk (opnemen ) en dan kan je gewoon doorspoelen bij reclame. Reageren
thug Geplaatst: 28 december 2010 Rapport Geplaatst: 28 december 2010 ben blijbaar niet de eerste die het door heeft. 2be vindt ik nu nog meevallen maar vt4 en vtm is gewoon om zot van te komen. mja hoe meer sponser hoe meer reclame. ze willen de reclameblokken zo kort mogelijk houden maar dat gaat ten koste van meer reclame tussen de programma's. gelijk vroeger op vtm het programma FAMILIE daar had je maar één reclame blok nu heb je 2 of 3.nie normaal meer. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 28 december 2010 Rapport Geplaatst: 28 december 2010 Meer reclame dan nu zal er niet komen. Er mag immers niet meer dan 12 minuten reclame per uur op tv. Reageren
R-fl3x Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 28 december 2010 @Megadreams Ze moeten inderdaad hun geld verdienen, maar soms wil ik zelf al niet eens meer naar een programma kijken omwille van de reclame. @thug Het begon mij op te vallen sinds begin de zomer of zo.. Bv. 'Komen Eten' ( :$ ), duurt op zich een halfuur, met die reclame het dubbele.. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 28 december 2010 Rapport Geplaatst: 28 december 2010 Meer reclame dan nu zal er niet komen. Er mag immers niet meer dan 12 minuten reclame per uur op tv. Wat overigens belachelijk is. Als ik een tv zender begin dan moet ik zelf weten wat ik uitzend, al zet ik 24/7 reclame uit, mijn keuze toch? Reageren
Wesley Geplaatst: 28 december 2010 Rapport Geplaatst: 28 december 2010 @Megadreams Ze moeten inderdaad hun geld verdienen, maar soms wil ik zelf al niet eens meer naar een programma kijken omwille van de reclame. Aanstellen is ook een vak Als jij de big boss was van zo'n omroep, dan zou je dat toch ook doen? Het geld moet toch ergens vandaan komen. Meer reclame dan nu zal er niet komen. Er mag immers niet meer dan 12 minuten reclame per uur op tv. Zeker een nieuwe wet van de Europese (Faal-)Unie? Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 28 december 2010 Rapport Geplaatst: 28 december 2010 Zeker een nieuwe wet van de Europese (Faal-)Unie? Niet nieuw, wel van de EU. Reageren
Jesperkaj Geplaatst: 29 december 2010 Rapport Geplaatst: 29 december 2010 Kijk, een reclame van vijf minuten vind ik meestal niet zo erg, dan heb je de tijd om wat snacks, bier, al het overige drank wat er nog in huis ligt, te halen en kan je ook nog naar de WC. Zo hoef je dit tijdens de film niet te doen. Maar soms gaan ze toch te ver met het uitzenden van reclame die soms inderdaad tien minuten duren. Dit is vooral bij de commerciële zenders, die na 20 minuten film weer reclames van lange duur gaan uitzenden, en meestal zijn het ook steeds dezelfde die terugkomen. Daarom kijk ik films op een andere manier of bij de publieke omroepen, waar geen reclame tussendoor is en ik al het eten en drank al bij de hand heb. Reageren
Cabyon Geplaatst: 29 december 2010 Rapport Geplaatst: 29 december 2010 Kijk, een reclame van vijf minuten vind ik meestal niet zo erg, dan heb je de tijd om wat snacks, bier, al het overige drank wat er nog in huis ligt, te halen en kan je ook nog naar de WC. Zo hoef je dit tijdens de film niet te doen. Ja, maar ik erger me te pletter. RTL en SBS hebben als een van de kenmerken dat ze net een ''break'' inschakelen wanneer iets spannendst gebeurt of iets dergelijks. Ik kijk daarom dus alleen films bij de publieke omroep, maar ik vind Ned 1, 2 en 3 sowieso veel leuker kijken dan al die commerciële programma's. Bij commerciële omroepen heb je echt van die zwaar gesponsorde progamma's (denk aan Eigen Huis & Tuin, Ik hou van Holland). Daar komt zeker één keer per aflevering iets voor van de sponsor. Bij publieke omroepen zijn het gewoon programma's die het onderwerp behandelen, klaar. Alhoewel het reclameblok van de publieke omroep toch wint van de commerciële qua lengte. Mvg, Cab Reageren
Jesperkaj Geplaatst: 29 december 2010 Rapport Geplaatst: 29 december 2010 Ja, maar ik erger me te pletter. RTL en SBS hebben als een van de kenmerken dat ze net een ''break'' inschakelen wanneer iets spannendst gebeurt of iets dergelijks. Ik kijk daarom dus alleen films bij de publieke omroep, maar ik vind Ned 1, 2 en 3 sowieso veel leuker kijken dan al die commerciële programma's. Bij commerciële omroepen heb je echt van die zwaar gesponsorde progamma's (denk aan Eigen Huis & Tuin, Ik hou van Holland). Daar komt zeker één keer per aflevering iets voor van de sponsor. Daar heb je gelijk mee. Al die programma's bij RTL en vooral bij SBS zijn zwaar overhypt. Daarom wil ik ook dat al het interland- en bekervoetbal gewoon weer naar de NOS gaat, want nu krijg je bij Nederland-Finland ineens Gerard Joling in beeld voor één of ander debiel programma die later toch weer gaat falen. Over de sponsors; de commerciële zenders moeten wel sponsors vermelden, want ze krijgen niks van de overheid. De publieke zenders worden wel gefinancierd met publieke gelden. De commerciële zenders zijn dus genoodzaakt om zo hun inkomsten te verkrijgen door simpelweg de sponsors te vermelden. Reageren
Golf_MK1 Geplaatst: 29 december 2010 Rapport Geplaatst: 29 december 2010 Ik erger mij er ook vreselijk aan! Vooral vtm, 2BE en VT4 hebben veel te veel reclame. Terwijl als je naar Ned 1, 2 en 3 kijkt heb je alleen reclame tussen 2 programma's door, VEEL beter! Ik vind het meestal niet erg als je 1 reclameblok van 5 minuten ofzo hebt per programma zodat je wat te drinken kunt halen enzo, maar op sommige zenders is het echt overdreven! Reageren
Cabyon Geplaatst: 29 december 2010 Rapport Geplaatst: 29 december 2010 Daar heb je gelijk mee. Al die programma's bij RTL en vooral bij SBS zijn zwaar overhypt. Daarom wil ik ook dat al het interland- en bekervoetbal gewoon weer naar de NOS gaat, want nu krijg je bij Nederland-Finland ineens Gerard Joling in beeld voor één of ander debiel programma die later toch weer gaat falen. Probleem is dus dat de NOS dat simpelweg niet kan betalen. De NOS heeft als enige de Champions League, met rechten op samenvattingen dinsdag en donderdag. RTL heeft dus een lucratief dealtje gedaan, door de Europa League aan te kopen. RTL heeft dat trouwens met Eredivisie Live samen gedaan: RTL mag als eerste kiezen uit het aanbod van de Europa League wedstrijden en Eredivisie Live mag daarna een greep doen uit de overgebleven wedstrijden. Bron Over de sponsors; de commerciële zenders moeten wel sponsors vermelden, want ze krijgen niks van de overheid. De publieke zenders worden wel gefinancierd met publieke gelden. De commerciële zenders zijn dus genoodzaakt om zo hun inkomsten te verkrijgen door simpelweg de sponsors te vermelden. Ja inderdaad, maar het probleem is dat meer en meer sponsors dus ook lekker op primetime gaan uitzenden. Het meest irritante vind ik, zoals jij ook hierboven vermeldt, als er een vent met zijn kop een kwart van het beeld in beslag neemt en een bord vasthoudt met de tekst ''Remia''. Dan zap ik meteen weg van dat kanaal. Tevens wil ik even een opmerking maken over het sponsoren van eigen tv-progamma's, dat neemt ook toe. Had je vroeger nog gewoon een reclameblok waarna men meteen overging naar het desbetreffende programma, nu krijg je eerst een (vaak ellenlang) reclameblok, waarna men daarna schaamteloos hun eigen programma's begint te promoten. Dan heb je al gauw 15 - 20 minuten reclame. Reageren
Indycar series Geplaatst: 29 december 2010 Rapport Geplaatst: 29 december 2010 Ik vind dat er soms wel teveel reclame uitgezonden wordt ja. Op SBS 6 zit je net een programma te kijken, krijg je gelijk een reclameblok van 5 minuten. Goed. Dan kijk je weer 10 minuten en na die 10 minuten weer een reclame blokje. Daar wordt je af en toe niet goed van. Als je nu gewoon 2x in een uur reclame mag maken, en niet 4/5x zoals nu wel eens het geval is zou het stukken beter zijn. Ook het idee van bijv. RTL bij Formule 1 snap ik niet: Zo'n superklein schermpje met de live race, en een geweldig groot beeld vol reclames Ach, zenders moeten ook hun geld verdienen voor programma rechten et cetera, maar van die enorme reclame blokken zoals nu hoeft van mij ook niet nee. Reageren
Cabyon Geplaatst: 29 december 2010 Rapport Geplaatst: 29 december 2010 Ook het idee van bijv. RTL bij Formule 1 snap ik niet: Zo'n superklein schermpje met de live race, en een geweldig groot beeld vol reclames Ach, zenders moeten ook hun geld verdienen voor programma rechten et cetera, maar van die enorme reclame blokken zoals nu hoeft van mij ook niet nee. Ja tuurlijk, mensen die de race volgen willen toch niet onderbroken worden door reclames? Maar idd, zo'n pietluttig klein schermpje helpt ook niet veel terwijl de Albert Heijn soundtrack door je huis waait. Daarom kijken ik en m'n pa BBC, da's veel beter, geen reclame, gewoon F1. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.