Jump to content

Teveel reclame tussendoor programma's

Recommended Posts

Geplaatst:

Weet je wat veel irritanter is dan reclameblokken van 5 minuten? Die van 1-2,5 minuten. Tijdens blokken van 5 minuten kan je even naar het toilet, of even rustig wat te eten en drinken pakken. Tijdens die van 1-2,5 minuten kan je slechts gehaast wat te drinken pakken. Daarnaast heb je van die korte reclame blokken veel meer per uur.

• Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• R-fl3x

5

• Teh_Ninja

5

• Cabyon

4

• Faenty.

4

Geplaatst:

Wij kunnen willen wat we willen, maar het is voor elke media-instantie toegestaan dat ze 12 minuten per uur reclame mogen uitzenden. Daar kunnen we dus eigenlijk niks aan doen, reclame is wel een van de redenen dat ik liever uitzending gemist kijk of DVD. En waarom ik naar publieke radiozenders luister, natuurlijk omdat de programma's me meer aanstaan. Maar ook omdat ze maar 1 keer per uur reclame uitzenden en dat is op het volle uur.

Geplaatst:

Ik kijk zelden tv, gewoon omdat het pure tijdverspilling is met al die reclames. Btw, DVD's koop ik niet omdat ik me aan de reclame erger die je veelal niet kunt doorspoelen(met VLC Media Player lukt dit wel, maar niet met m'n DVD speler).

Wij kunnen willen wat we willen, maar het is voor elke media-instantie toegestaan dat ze 12 minuten per uur reclame mogen uitzenden. Daar kunnen we dus eigenlijk niks aan doen, reclame is wel een van de redenen dat ik liever uitzending gemist kijk of DVD. En waarom ik naar publieke radiozenders luister, natuurlijk omdat de programma's me meer aanstaan. Maar ook omdat ze maar 1 keer per uur reclame uitzenden en dat is op het volle uur.

12 minuten per uur? Op Vt4/2BE/VTM/Nickelodeon doen ze echt wel meer dan 12 minuten per uur..

Geplaatst:

Ik kijk zelden tv, gewoon omdat het pure tijdverspilling is met al die reclames. Btw, DVD's koop ik niet omdat ik me aan de reclame erger die je veelal niet kunt doorspoelen(met VLC Media Player lukt dit wel, maar niet met m'n DVD speler).

12 minuten per uur? Op Vt4/2BE/VTM/Nickelodeon doen ze echt wel meer dan 12 minuten per uur..

Ik weet niet of het in België anders is, anders kun je ze aangeven bij het commissariaat van media. Volgens mij vallen alleen lokale omroepen buiten de boot, die mogen net iets meer of minder reclame maken dacht ik.

Geplaatst:

Ik erger me rot aan de reclame. Vind het een vreselijke onderbreking van een televisieprogramma. Wat ik nog het ergste vind is dat ze de reclames tijdens een programma doen, maar dan vaak niet tussen programma's.

Daarnaast begrijp ik wel dat omroepen die reclames moeten uitzenden, want het is een grote bron van inkomsten. De publieke zenders hebben dit niet nodig, vanwege de subsidie die ze (nog wel) ontvangen. Dus ach, ik gedoog het lijdzaam, en ga even naar het toilet, of pak iets te drinken of te snacken. Precies datgene wat de gemiddelde Nederlander doet tijdens de reclame.

Geplaatst:

Ik erger me rot aan de reclame. Vind het een vreselijke onderbreking van een televisieprogramma. Wat ik nog het ergste vind is dat ze de reclames tijdens een programma doen, maar dan vaak niet tussen programma's.

Dat doen ze omdat veel mensen al wegzappen als het programma afgelopen is en dan niet de reclame's zien. Daarom doen ze het tijdens de uitzendingen om al die kijkers toch te pakken.

Geplaatst:

Ik weet niet of het in België anders is, anders kun je ze aangeven bij het commissariaat van media. Volgens mij vallen alleen lokale omroepen buiten de boot, die mogen net iets meer of minder reclame maken dacht ik.

In België is dat precies hetzelfde, het zijn immers Europese regels. En zenders die over die 12 minuten per uur heen komen kunnen beboet worden.

Geplaatst:

De vele reclames zijn voor mij de reden waarom ik eigenlijk nooit meer tv kijk. Die tv makers lijken te zijn vergeten WAAROM een mens tv kijkt, namelijk ter ontspanning en vermaak.

Ik werd helemaal gek van dat geschreeuw dat iedere 10 minuten weer door m'n strot werd geduwd. Als er dan ook nog eens zo'n Gerard Joling midden in een film binnendringt in m'n beeldbuis om een nichterig flutprogamma aan te prijzen is voor mij toch echt de maat vol.

Geplaatst:

Meer reclame dan nu zal er niet komen. Er mag immers niet meer dan 12 minuten reclame per uur op tv.

Wat overigens belachelijk is. Als ik een tv zender begin dan moet ik zelf weten wat ik uitzend, al zet ik 24/7 reclame uit, mijn keuze toch?

Zonder dit soort regulatie krijg je dat iedereen enorm veel reclame uit gaat zenden. Ja, het is ongetwijfeld hun vrijheid, maar zeker niet in het belang van de maatschappij, omdat de enige die er beter van worden de tv-bazen zijn. Vrijheid klinkt geniaal, maar op dit soort momenten ben ik heel blij dat er toch enige beperkingen zijn aan onze vrijheid.

Geplaatst:

Zonder dit soort regulatie krijg je dat iedereen enorm veel reclame uit gaat zenden. Ja, het is ongetwijfeld hun vrijheid, maar zeker niet in het belang van de maatschappij, omdat de enige die er beter van worden de tv-bazen zijn. Vrijheid klinkt geniaal, maar op dit soort momenten ben ik heel blij dat er toch enige beperkingen zijn aan onze vrijheid.

Als we door afschaffing van deze regulering veel meer reclame op bepaalde zenders krijgen zullen de kijkcijfers van die zenders wel (extreem) dalen. En zolang dat niet gebeurd vinden de meesten die extra reclame dus prima. En het punt dat enkel de tv-bazen er beter van worden, het zijn toch ook hun zenders? Zij zijn die zenders toch gestart om geld te verdienen. Daarnaast kan je het imo ook omdraaien, de enigen die beter van deze regulering worden zijn de tv-kijkers.

Geplaatst:

Haha, meen je dit nou echt? Er is niets beters dus dit is prima? Omdat er geen goed land is wordt woestijn automatisch perfect? Er is geen goed alternatief, dus zullen mensen blijven kijken, maar dat betekend niet automatisch dat mensen de extra reclame ook prima vinden. De huidige regulering is een balans, als alleen de kijkers er beter van zouden worden zou er geen reclame zijn. Nu worden beide partijen iets beter.

Geplaatst:

Meer reclame dan nu zal er niet komen. Er mag immers niet meer dan 12 minuten reclame per uur op tv.

Wat overigens belachelijk is. Als ik een tv zender begin dan moet ik zelf weten wat ik uitzend, al zet ik 24/7 reclame uit, mijn keuze toch?

Zelfregulering. Als de zenders te veel reclame uit gaan zenden zullen de kijkcijfers dalen, zoals Teh_Ninja terecht opmerkt. Dus ze zullen altijd een afweging maken tussen de kijkcijfers en de hoeveelheid reclame.

Geplaatst:

Het punt is dat er voor vrijwel iedereen nauwelijks een behoorlijk alternatief is. Wij jeugd kunnen downloaden, maar de grootste groep tv-kijkers is ouder en heeft het inzicht om dit te doen niet. Dan heb je als tv-producent een soort monopolie, waarin jij doet wat jou het beste uitkomt. Nu zijn er meerdere stations en ik kan me voorstellen dat je zegt dat door concurrentie dit niet zal gebeuren. Maar als je bijvoorbeeld naar afgelopen zomer kijkt: toen gooide T-Mobile spontaan haar tarieven voor abonnementen omhoog en wat deed de rest? Die roken ook het geld en sprongen gezellig mee. Ik ben bang dat als je die limiet van 12 minuten afschaft dat er dan precies hetzelfde gebeurt in TV-land.

Geplaatst:

Een gemiddelde film duurt 1 uur en 30 minuten (+ intro/credits). Een gemiddelde film op RTLx begint om 20:30 en eindigt op 22:30. Dat is dus 2 uur. Ze hebben een film dus 30 minuten kunnen rekken door er ontiegelijk veel reclame tussen te stoppen. Daarom ga ik altijd de film downloaden als die op TV komt, anders overleeft de TV het niet :puh:

Geplaatst:

Soms erger ik me nog meer aan die superkorte onderbrekingen, bijvoorbeeld Discovery Channel. Daar geven ze 2 minuten reclame, maar wel ieder kwartier.. :@

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...