Jump to content

Artiest van het jaar


R-fl3x

Recommended Posts

Herman Finkers. Heb net een documentaire gezien op Nederland 1 waarin Herman Finkers geïnterviewd wordt en daaruit blijkt dat hij een échte artiest is. De definitie van een échte artiest is lastig, maar zoals ik het dan noem: hij snapt het leven. Volgens mij heeft niemand in dit topic in de gaten dat een artiest niet zomaar iemand is die een liedje zingt, zoals James Hetfield bijvoorbeeld. Zoals Herman Finkers het zei: je geboorte, het feit dat je leeft, dat werk je uit tot kunst zoals theater en muziek.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Puma

    7

  • Teh_Ninja

    4

  • S-te-Fan

    2

  • NandroDavids

    2

Niet echt mijn type muziek, maar op basis wat ze in 2010 hebben bereikt is dat denk ik toch wel Nick & Simon.

Ze hebben veel prijzen behaald en schrijven vaak mooie nummers, maar zoals ik al zei; niet mijn type muziek.

Huh? Dus je luistert niet naar hun muziek, maar vind ze wel het beste? Ik vind dat een heel rare redenatie, maar goed.

Herman Finkers. Heb net een documentaire gezien op Nederland 1 waarin Herman Finkers geïnterviewd wordt en daaruit blijkt dat hij een échte artiest is. De definitie van een échte artiest is lastig, maar zoals ik het dan noem: hij snapt het leven. Volgens mij heeft niemand in dit topic in de gaten dat een artiest niet zomaar iemand is die een liedje zingt, zoals James Hetfield bijvoorbeeld. Zoals Herman Finkers het zei: je geboorte, het feit dat je leeft, dat werk je uit tot kunst zoals theater en muziek.

Ja. Heeft hij hij ook nog opgetreden dit jaar?

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf heb ik dit jaar (mede door dit topic) Skrillex ondekt, wat toch wel dagelijks meerdere keren voorbij komt op mijn ipod nu :) Ook MT Eden (still alive, Sierra Leone, silence), Joker, TC en natuurlijk niet te vergeten Bassnectar waren dit jaar regelmatig te vinden op mijn Ipod. Persoonlijk vind ikzelf Skrillex de nummero Uno :)

Bewerkt: door flippie13
Link to comment
Delen op andere websites

Herman Finkers. Heb net een documentaire gezien op Nederland 1 waarin Herman Finkers geïnterviewd wordt en daaruit blijkt dat hij een échte artiest is. De definitie van een échte artiest is lastig, maar zoals ik het dan noem: hij snapt het leven. Volgens mij heeft niemand in dit topic in de gaten dat een artiest niet zomaar iemand is die een liedje zingt, zoals James Hetfield bijvoorbeeld. Zoals Herman Finkers het zei: je geboorte, het feit dat je leeft, dat werk je uit tot kunst zoals theater en muziek.

Dan aan jou de vraag, wat houdt het leven dan in?

Link to comment
Delen op andere websites

Herman Finkers. Heb net een documentaire gezien op Nederland 1 waarin Herman Finkers geïnterviewd wordt en daaruit blijkt dat hij een échte artiest is. De definitie van een échte artiest is lastig, maar zoals ik het dan noem: hij snapt het leven. Volgens mij heeft niemand in dit topic in de gaten dat een artiest niet zomaar iemand is die een liedje zingt, zoals James Hetfield bijvoorbeeld. Zoals Herman Finkers het zei: je geboorte, het feit dat je leeft, dat werk je uit tot kunst zoals theater en muziek.

Dan aan jou de vraag, wat houdt het leven dan in?

Als ik dat zou weten, zou ik de naam "God" dragen. Maar daarvoor moet je in "Opinie" zijn :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik dat zou weten, zou ik de naam "God" dragen. Maar daarvoor moet je in "Opinie" zijn :puh:.

Dus jij weet niet wat het leven inhoudt? Hoe weet jij dan dat Finkers of welke andere "echte" artiest het leven wel snapt?

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik dat zou weten, zou ik de naam "God" dragen. Maar daarvoor moet je in "Opinie" zijn :puh:.

Dus jij weet niet wat het leven inhoudt? Hoe weet jij dan dat Finkers of welke andere "echte" artiest het leven wel snapt?

Dat bedoelde ik figuurlijk :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Herman Finkers. Heb net een documentaire gezien op Nederland 1 waarin Herman Finkers geïnterviewd wordt en daaruit blijkt dat hij een échte artiest is. De definitie van een échte artiest is lastig, maar zoals ik het dan noem: hij snapt het leven. Volgens mij heeft niemand in dit topic in de gaten dat een artiest niet zomaar iemand is die een liedje zingt, zoals James Hetfield bijvoorbeeld. Zoals Herman Finkers het zei: je geboorte, het feit dat je leeft, dat werk je uit tot kunst zoals theater en muziek.

Wat is dat nou weer voor iets vreemds. Als ik naar muziek luister gaat het mij om de muziek. Of hij nou buddhist is, homo, suicidaal, of "begrijpt hoe het leven in elkaar zit", het maakt me geen flikker uit.

LCD Soundsystem is voor mij de artiest van het jaar. Zijn muziek is geweldig, en zijn laatste album is gewoon geniaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is dat nou weer voor iets vreemds. Als ik naar muziek luister gaat het mij om de muziek. Of hij nou buddhist is, homo, suicidaal, of "begrijpt hoe het leven in elkaar zit", het maakt me geen flikker uit.

Ik vind dat muziek pas echt 'goed' is als het een diepere betekenis heeft. Het werk van Herman Finkers zit heel sterk in elkaar en er zit een sterke onderliggende gedachte onder, een moraal, een filosofie. Dat kun je tegenwoordig in vrij weinig bands of artiesten zo goed terugvinden. Een band die daar heel erg sterk in is/was, is Pink Floyd. Je kunt het vergelijken met schilders: iedereen kan een portret schilderen, maar de mensen die erin slagen om de hele gemoedstoestand van iemand vast te leggen in een schilderij zodat je, als je het ziet, het je zeer goed kan voorstellen (Rembrandt, zie voorbeeld hieronder), kun je op een paar handen tellen. En dát vind ik echte kunst, gemaakt door een écht artiest. Vergeet niet dat muziek ook kunst is. Elektronische muziek kan je dan vergelijken met geprinte photoshop-afbeeldingen: die zijn het vaak gewoon 'nét niet': er is geen menselijkheid, mensenhanden, in terug te zien.

rembrandt.1669.jpeg

6.jpg

Neem gewoon een paar seconden de tijd om te kijken, vooral naar zijn gezicht en dan met name de ogen. Je voelt het gewoon bijna... Ik in ieder geval wel :{. Ook muziek moet je zo intens ervaren. Comfortably Numb van Pink Floyd, "Pulse" tour:

Solo @ 4:50

Gedurende dat hele stuk krijg ik vanzelf brokje in de keel met kippenvel en al... Alsof die David Gilmour al z'n levensenergie in de gitaar laat overstromen in de solo... Op 7:16 dat omhoog... Dat hele nummer is goed, maar de solo is gewoon een van de beste stukken muziek ooit geschreven, en als beste uitgevoerd in bovenstaande video...

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan best dat die gitaar solo geweldig is. En ik weet wat je bedoelt, dat gevoel heb ik ook met andere artiesten. Maar zeg nou zelf, dat heeft toch geen biet te maken met wat die gitarist denkt op dat moment?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...