Jump to content

Met 2 computers op zelfde netwerk op mijn server


Kermisfreak1000

Recommended Posts

Hallo,

Is het mogelijk dat 2 computers (ander netwerk dan server) op mijn server komen? Nu is het zo dat er dan iets van 'AKA' komt te staan en dat wil ik niet. Want een vriend van mij wil spelen met o.a. zijn broer en zoals je waarschijnlijk wel raad maken zij gebruik van hetzelfde netwerk. :puh:

Hoe kan dit?

Alvast bedankt!

ps. Of ligt het aan het admin-script? Ik gebruik ladmin4v2.

Link to comment
Delen op andere websites

Als de server op hetzelfde netwerk staat.

1 Ga naar start alle programma's bureau accessoires

2 start opdrachtprompt.

3 nu type je in ipconfig en nu type je de ipv4 in je sa-mp gevolgd door je Port wat je in je server.cfg file hebt gezet(standaard 7777).

Als dus je ipv4 192.168.1.34 is dit je ip address 192.168.1.34:77777

Als de server niet op hetzelfde netwerkt staat.

1 Ga naar start alle programma's bureau accessoires

2 start opdrachtprompt.

3 type in ipconfig.

4 kopieer de standaard gateway in je internet browser.

5 Nu zal er een menutje openen waar je een wachtwoord moet invullen(hoeft niet perse maar is bij veel netwerk providers)

6 Ga naar een kopje brandbreed verbinding of iets van WLAN.

7 Bij bijvoorbeeld speedtouch staat er ondereen een spel of toepassing toevoegen.

8 Daar klik je dan op en klik iets van zelf de toepassing toevoegen nu voeg je port 7777-7777 toe.

9 Dit is bij speedtouch uit mijn hoofd gezecht mocht je er verder niet uitkomen moet je even wat meer informatie over je router geven zodat we je beter kunnen helpen.

Ik hoop dat dit werkt.

Groetjes

Bewerkt: door preshantram
Link to comment
Delen op andere websites

Als de server op hetzelfde netwerk staat.

1 Ga naar start alle programma's bureau accessoires

2 start opdrachtprompt.

3 nu type je in ipconfig en nu type je de ipv4 in je sa-mp gevolgd door je Port wat je in je server.cfg file hebt gezet(standaard 7777).

Als dus je ipv4 192.168.1.34 is dit je ip address 192.168.1.34:77777

Als de server niet op hetzelfde netwerkt staat.

1 Ga naar start alle programma's bureau accessoires

2 start opdrachtprompt.

3 type in ipconfig.

4 kopieer de standaard gateway in je internet browser.

5 Nu zal er een menutje openen waar je een wachtwoord moet invullen(hoeft niet perse maar is bij veel netwerk providers)

6 Ga naar een kopje brandbreed verbinding of iets van WLAN.

7 Bij bijvoorbeeld speedtouch staat er ondereen een spel of toepassing toevoegen.

8 Daar klik je dan op en klik iets van zelf de toepassing toevoegen nu voeg je port 7777-7777 toe.

9 Dit is bij speedtouch uit mijn hoofd gezecht mocht je er verder niet uitkomen moet je even wat meer informatie over je router geven zodat we je beter kunnen helpen.

Ik hoop dat dit werkt.

Groetjes

Bedankt voor het reageren! Maar dit had ik al gedaan. Mijn server werkt gewoon. Iedereen kan op mijn server. Maar het lukt niet om met 2 computers op mijn server te komen die op hetzelfde netwerk zitten, maar niet op hetzelfde netwerk als de server.

Dus:

[LAPTOP, NETWERK 1] + [COMPUTER, NETWERK 1] ------> [sERVER, NETWERK 2]

Dat werkt niet.

Het werkt wel als OF de computer (netwerk1) OF de laptop (netwerk 1) op mijn server komt.

Hoop dat jullie het begrijpen, is wat lastig uitleggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat komt omdat een bepaald netwerk maar 1 extern IP adres heeft (en meerdere interne IP adressen). Als ik me niet vergis blokkeert SA-MP meer dan eén inkomende verbinding vanaf hetzelfde IP. Het zou ook kunnen dat dit is ingesteld in het admin script. Moet je maar even zoeken op GetPlayerIp.

Voorbeeldje:

[table=normal]Laptop, Netwerk 1|Intern IP: 192.168.1.100|] | | | |

| | ] -> |Extern IP: 123.45.67.89| -> |Netwerk 2, SA-MP Server

PC, Netwerk 1|Intern IP: 192.168.1.101|] | | | | [/table]

Link to comment
Delen op andere websites

In dat geval moet de andere op jou netwerk connecten via het intern ip van jou computer. Dan zou het kunnen werken dacht ik.

Start -> CMD- Ipconfig

Zo verkrijg je het intern ip van een computer.

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Dat komt omdat een bepaald netwerk maar 1 extern IP adres heeft (en meerdere interne IP adressen). Als ik me niet vergis blokkeert SA-MP meer dan eén inkomende verbinding vanaf hetzelfde IP. Het zou ook kunnen dat dit is ingesteld in het admin script. Moet je maar even zoeken op GetPlayerIp.

Voorbeeldje:

[table=normal]Laptop, Netwerk 1|Intern IP: 192.168.1.100|] | | | |

| | ] -> |Extern IP: 123.45.67.89| -> |Netwerk 2, SA-MP Server

PC, Netwerk 1|Intern IP: 192.168.1.101|] | | | | [/table]

Oei, mijn adminscript zit er vol mee.. Zal eens kijken of ik iets kan verwijderen..

In dat geval moet de andere op jou netwerk connecten via het intern ip van jou computer. Dan zou het kunnen werken dacht ik.

Start -> CMD- Ipconfig

Zo verkrijg je het intern ip van een computer.

Kan dat? Intern is toch niet zichtbaar voor mensen buiten mijn netwerk? Stel dat het 192.168.1.1 is, dan zien andere dat niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Nee dat niet maar wel iedereen binnen jou netwerk.

Ik snap je punt. Of het is een beveiliging (waar ik nooi last van heb gehad) of in je script zoals Big Boss al gezegd heeft.

We willen met 3 man bij iemand gaan spelen, dus bij hem (een vriend van mij) thuis. Daarom heb ik besloten de server dan bij hem te draaien. Dan moet ik dus LAN aan zetten in het server bestand Ook heb ik even gekeken (hier) en daar staat waar je moet kijken. Maar bij hem staat AUTOMATISCH ip aan. Dus hij heeft geen vast IP, en dat willen we eigenlijk ook zo houden. Hoe kan ik er dan toch voor zorgen dat we op zijn server kunnen? (we zitten dan op hetzelfde netwerk als server) En bij hem staat trouwens ook geen IPv4 bij ipconfig /all

Hij zit op een draadloos netwerk..

Bewerkt: door Kermisfreak1000
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...