Jump to content

Dehaze


Puma

Recommended Posts

Eerste eigen nummer "opgenomen" (ook eerste en enige eigen werk dat we nu spelen), beetje in een haast, als inzending voor een bandjescompetitie waar je je vóór 7 januari moet inschrijven:

(klik voor songtext)

En een cover van "Comfortably Numb" (Pink Floyd):

http://www.youtube.c...h?v=30LzT3dN8jg

Zou fijn zijn als jullie wat commentaar (positief/negatief) over wat we wel/niet moeten verbeteren/behouden :D (vriendelijk verzoek om dit topic ook niet ergens mee samen te voegen)!

Link to comment
Delen op andere websites

Eerste wat me opvalt is dat jullie er nogal als een stel zoutzakken bij kan. Om te recorden is het goed, maar live zou ik toch wel wat meer bewegen/rondspringen/watever, want dit vind het publiek ook leuker (ik snap dat dit een beetje moeilijk is terwijl je zingt, maar de stukken waar je niet zingt zou dit wel kunnen.

Die tempo verandering @ 4:00 is ook een beetje raar en het lijkt alsof jullie hier een nieuw nummer beginnen.

Ik vind het ook wel jammer dat er veel herhaling in voorkomt, en daarom zou ik het nummer ook rond 3:53 afronden, misschien nog een outro solo oid.

Verder mag die drummen wel wat harder op zn drumstel slaan(bijvoorbeeld rond 2:50 - 2:58), dan is alles (imo) gelijk afgesteld en wat meer gevuld.

Verder is het een lekker nummer dat in je hoofd blijft zitten. :tu: Blijf vooral doorgaan!

Ik zou mn eigen band ns moeten filmen. :$

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor je reactie!

Eerste wat me opvalt is dat jullie er nogal als een stel zoutzakken bij kan. Om te recorden is het goed, maar live zou ik toch wel wat meer bewegen/rondspringen/watever, want dit vind het publiek ook leuker (ik snap dat dit een beetje moeilijk is terwijl je zingt, maar de stukken waar je niet zingt zou dit wel kunnen.

Klopt, kan ik niet echt wat zinnigs op zeggen :puh:. Als we ergens gaan optreden doen we ook wel wat interessanter. We spelen dit nummer pas sinds een maand en hadden 't er al lastig genoeg mee om 't goed te spelen xD.

Die tempo verandering @ 4:00 is ook een beetje raar en het lijkt alsof jullie hier een nieuw nummer beginnen.

Vonden wij juist wel tof :puh:. Als je het nummer wat meer 'gewend' bent gaat het vanzelf 'kloppend' voelen. Ik snap wel wat je bedoelt, maar dat soort verassingen brengen juist wat verfrissing in het nummer.

Ik vind het ook wel jammer dat er veel herhaling in voorkomt, en daarom zou ik het nummer ook rond 3:53 afronden, misschien nog een outro solo oid.

Ik heb een dik halfjaar met "het riffje" (dat inkomt op 0:46) zitten blokken om er een nummer van te breien, wat heel lastig was, aangezien ik dat riffje gewoon heel vet vond en ik de rest van het nummer even vet wou maken in dezelfde stijl. Die herhaling heb je ook wel enigszins gelijk in, maar kijk eens naar bands als Metallica: die zijn daar nog veel erger in :puh:. Een solo heb ik ook nog aan gedacht, maar omdat we die bridge er al in hadden zitten en we die gewoon vet vonden hebben we er geen 'lange' solo in gestopt. In principe is het begin van die bridge de 'solo'.

Verder mag die drummen wel wat harder op zn drumstel slaan(bijvoorbeeld rond 2:50 - 2:58), dan is alles (imo) gelijk afgesteld en wat meer gevuld.

Dat ligt aan de opname :puh:. Die drumt hard zat xD! Het gaat niet echt om de kwaliteit van de opname (natuurlijk wel een béétje), meer om de muziek zelf :puh:. De video en de audio zijn apart opgenomen: de video met mijn fotocamera en de audio is een output van het mengpaneel waar alles op aangesloten staat. Het is al vrij lastig om een goede balans te vinden tussen die binnenkomende signalen :puh:.

Verder is het een lekker nummer dat in je hoofd blijft zitten. :tu: Blijf vooral doorgaan!

Bedankt :engel:!

Ik zou mn eigen band ns moeten filmen. bloos.gif

Gewoon doen :). Ik zie jammer genoeg veel te weinig eigen werk in dit subforum verschijnen, vind dat aparte topic beetje onzin eerlijk gezegd :puh:. Eigen werk kan zo veel meer waarde bevatten, ook om over te discussiëren bijvoorbeeld, dan een nieuw album of iets dergelijks.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat klinkt erg goed. Heb een paar kleine dingen die ik wat minder vond.

Ten eerste vind ik de drum bij de intro niet zo passen, ik denk dat deze pas rond 0:45 zou moeten spelen en wat daarvoor is weg laten. Ook denk ik dat het leuker zou zijn als de zang al bij 1:55 zou beginnen. Ook ben ik het met Maddox eens dat het wel wat eerder zou kunnen eindigen. Maar zelf dacht ik pas bij 5:23.

Maar dit zijn kleine dingen want over het algemeen klinkt het erg vet! Ik heb me in ieder geval op het bandkanaal geabonneerd.

Link to comment
Delen op andere websites

Klinkt goed moet ik zeggen, alleen is het nummer na een tijdje inderdaad heel erg langdradig. Ook had er wat meer passie in het spelen mogen zitten. Probeer het nummer met veel plezier te spelen, want het lijkt net alsof jullie inhte filmpje bezig zijn met oefenen.

Ik wens je band veel succes met de competitie! :tu:

Overigens had ik nu wel gehoopd dat je dat :awesome: gezicht zou trekken. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ten eerste vind ik de drum bij de intro niet zo passen, ik denk dat deze pas rond 0:45 zou moeten spelen en wat daarvoor is weg laten.

Ik snap niet precies wat je bedoelt, hij tik een paar keer op de ride, of bedoel je dat :puh:?

Ook denk ik dat het leuker zou zijn als de zang al bij 1:55 zou beginnen. Ook ben ik het met Maddox eens dat het wel wat eerder zou kunnen eindigen. Maar zelf dacht ik pas bij 5:23.
Klinkt goed moet ik zeggen, alleen is het nummer na een tijdje inderdaad heel erg langdradig.

We zullen dat soort dingen zeker in overweging gaan nemen, vooral dat laatste.

Maar dit zijn kleine dingen want over het algemeen klinkt het erg vet! Ik heb me in ieder geval op het bandkanaal geabonneerd.

Haha ok vet xD! Bedankt voor je reactie :)!

Ook had er wat meer passie in het spelen mogen zitten. Probeer het nummer met veel plezier te spelen, want het lijkt net alsof jullie inhte filmpje bezig zijn met oefenen.

Waren we eigenlijk ook nog, we spelen dit nummer nu krap een maand en het is lastiger dan het lijkt. Lastig om het strak te spelen, vooral die bridge. We hadden een beetje zo'n houding van "als je alleen de muziek (mp3) hoort, maakt het toch niet uit hoe we staan: dan kunnen we dus beter chill gaan staan zodat we het fatsoenlijk kunnen spelen :puh:".

Ik wens je band veel succes met de competitie! :tu:

Overigens had ik nu wel gehoopd dat je dat :awesome: gezicht zou trekken. :7

Bedankt :)! Dan denken mensen meteen dat we stoned zijn ofzo xD.

Link to comment
Delen op andere websites

Naast het feit dat het een beetje langdradig en eentonig wordt op een gegeven moment, ben ik ook niet zo'n liefhebber van je stem. Het heeft iets schreeuwerigs, en daar houd ik niet zo van. Het doet me een beetje denken aan Mark Knopfler: ik vind hem een geweldige gitarist, maar ik vind zijn stem helemaal niks. Maar dat compenseer je ruimschoots met je basspel, want het klinkt gewoon erg vet. Lekker riffje, beetje tempo erin. Alleen de drummer blijft een beetje op de achtergrond. Die zou wat mij betreft best iets harder op z'n drumstel mogen rammen. :puh:

Maar over het algemeen vind ik het echt top! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ook jij bedankt voor je reactie :puh:!

Naast het feit dat het een beetje langdradig en eentonig wordt op een gegeven moment, ben ik ook niet zo'n liefhebber van je stem. Het heeft iets schreeuwerigs, en daar houd ik niet zo van. Het doet me een beetje denken aan Mark Knopfler: ik vind hem een geweldige gitarist, maar ik vind zijn stem helemaal niks.

Ik heb ook geen zangstem van mezelf: in de oude formatie van de band (andere gitarist) hadden we op een gegeven moment een zanger nodig en die trek je niet zo even uit het keukenkastje :puh:. Toen ben ik maar gaan zingen, de drummer had geen toongevoel en de gitarist wilde 't niet. Ik kan onderhand wel een beetje zingen, maar ben geen zanger ofzo :puh:. We zijn wel eens bezig geweest met zoeken naar een geschikte zanger, maar dat lukte niet echt.

Maar dat compenseer je ruimschoots met je basspel, want het klinkt gewoon erg vet. Lekker riffje, beetje tempo erin. Alleen de drummer blijft een beetje op de achtergrond. Die zou wat mij betreft best iets harder op z'n drumstel mogen rammen. :puh:

De drums zijn ook iets te zacht op de opname gekomen, normaal is die duidelijk aanwezig :schater:. De gitarist en ik moeten ons volume aan hem aanpassen en daarom horen we vaak dat we redelijk 'luid' zijn, maar dat kun je natuurlijk niet opmaken uit getemperde opnames.

Maar over het algemeen vind ik het echt top! :tu:

Mooi, ben blij dat het in de smaak valt. Dit soort reacties zijn echt handig, weten we tenminste wat we moeten doen om onszelf te verbeteren. Daarbij weet je vaak pas wat je aan een nummer moet veranderen als je het een tijd speelt en dit nummer begon net te lopen vlak voordat we gingen 'opnemen' :7.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal jullie ook nog ff afbranden :D

Vet nummer, maar het is wel duidelijk dat jullie het nog moeten oefenen. (Vooral de gitarist, die riff loopt nou niet bepaald soepel)

en het wordt inderdaad te langdradig, ik zou tussen het zingen door niet al te veel instrumentaal doen, en niet zulke lange intro's en dergelijken :zz::Y

En over Comfortably Numb: (Mijn favoriete nummer _O_ )

Hier speelt de gitarist dan weer wel goed, hij heeft ook een vet geluid. (Welke gitaar/versterker/pedalen gebruikt hij hier?)

Alleen moet je bij het refrein jezelf wat meer laten gaan, nu houd je je een beetje in, en dat is te horen :engel:

Maar erg vet! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...