Jump to content

Geluid opsplitsen in twee signalen


paul007

Recommended Posts

Hallo!

Kan je geluid opsplitsen in twee signalen als je dat zo kan zeggen? Ik heb bijvoorbeeld een box setje met zo'n groene aansluiting voor het geluid. Is er een apparaatje waarmee je dan twee uitgangen krijgt? Waardoor je met 1 box setje verschillende apparaten kan voorzien van geluid? Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Cheers

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt wel door dat een apparaat geluid omzet in elektrische signale en die via een kabeltje naar de boxen zendt, waarna de boxen die elektrische signalen omzetten in geluid? Ik heb namelijk het gevoel dat je in- en uitgangen door elkaar haalt en het verschil daartussen is toch wel redelijk essentieel. Bij een ingang komt een signaal binnen en bij een uitgang gaat er een signaal uit. Als je dus je boxen aansluit op je pc, dan sluit je de kabels van de boxen aan op de uitgang van de pc (het geluid verlaat in de vorm van elektrische signalen namelijk je pc).

Als je meerdere apparaten hebt en slechts één set boxen voor die apparaten, dan moet je denk ik naar versterkers gaan kijken. Daar sluit je dan op z'n ingangen wat apparaten aan en op z'n uitgang je boxen. Via de versterker kan je vervolgens kiezen van welk apparaat je geluid wilt hebben.

Als je één apparaat hebt en je wilt daar meerdere boxen op aansluiten (of meer voor de hand: een walkman/mp3-speler waarop je met twee sets oortjes wilt luisteren), kan je kijken naar een splitter. Bijvoorbeeld een 3.5mm jack splitter (via Google vind je die wel).

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de reacties! Ik heb er niet zo veel verstand van en als ik zo mijn beginpost lees snap ik er nu zelf ook helemaal niks meer van. However, het probleem is opgelost, ik heb een dergelijk apparaatje niet meer nodig. Topic kan gesloten worden.

Bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...