Jump to content

Tutorial Visual Basic 2010

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo mensen van het Webdesign & Programmeren forum! Ik heb een tutorial geschreven over de basics van Visual Basic 2010. Het programma kun je op de microsoft site gratis downloaden, de tutorial staat in de spoiler. Vragen, opmerkingen en alles zijn natuurlijk welkom.

Download Visual Basic Express

virtual_basic_tutorial_nl_by_m_aquillage-d369zlc.png

Bewerkt: door matt
Geplaatst:

Tip: Geef alle componenten veelzeggende namen ( Properties » (Name) ). Als je later wat meer uitgebreide programma's gaat maken is het niet zo handig als je moet gaan zoeken waar Button88 of Label135 precies staat.

• 2 maanden later...
Geplaatst: (bewerkt)

Ik gebruik een TRS80 (ja zo'n oud ding: Klik)

Werkt deze tutorial ook op dit ding? en anders met chipmunk basic?

EDIT: ik dacht dat dit over basic ging, en niet over webdesing.

Bewerkt: door supergtagamer
Geplaatst:

Ik gebruik een TRS80 (ja zo'n oud ding: Klik)

Werkt deze tutorial ook op dit ding? en anders met chipmunk basic?

EDIT: ik dacht dat dit over basic ging, en niet over webdesing.

Het gaat ook niet over webdesign, het gaat over een programmeer taal genaamd: "Visual Basic" ideaal voor beginnende programmeurs.

Verder verwar je denk ik Visual Basic met de taal Basic.

Basic zal wel op dat apparaat werken, Visual Basic denk ik niet :bonk:

Geplaatst:

Ik vind het zo dom dat mijn programmas altijd opstarten met zon rare verbinding schermpje.

Wat voor schermpje?

Kan je misschien een screenshot ervan maken? Want het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.

Geplaatst:

Heeft iemand een wat gevorderen tut. Want dit kan ik ondertussen allemaal wel maar wil stapje hoger honger.gif

Geplaatst:

Heeft iemand een wat gevorderen tut. Want dit kan ik ondertussen allemaal wel maar wil stapje hoger honger.gif

Een beetje op google zoeken en je komt er eindeloos veel tegen

Geplaatst:

Ik zal wel eens kijke of ik een "gevorderde" tutorial kan maken :)

Geplaatst:

Ik zal wel eens kijke of ik een "gevorderde" tutorial kan maken smile3.gif

Dan ben ik daar heel dankbaar voor Applaus.gif

Geplaatst:

Hallo , de tutorial die jij hebt gemaakt is heel gemakkelijk, ik heb het zelf al gemaakt :clown:

Maar gisteren zag ik iets van een rekenmachien dus ben ik er aan begonnen maar hij geeft steeds een error.

Ik moet schrijven " label12.text = "+" " maar hij zie label niet als... hoe moet ik het zeggen als een opdracht dus als ik op test druk dan geeft hij een error door die label12.text

Weet iemand wat ik moet doen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...