Jump to content

Videokaart


ikt

Recommended Posts

Hallo :cya:

Ik moet een videokaart vinden voor een HTPC (naja, gewoon dat die films vloeiend kan afspelen). Ik heb de PW van Tweakers.net afgestruind, en ik heb dit gevonden:

http://tweakers.net/pricewatch/239374/sapphire-hd-4550-512mb-ddr3-pci-e-hdmi.html

Is dit een goede keuze? Er wordt niet op gegamed of iets dergelijks. Volgens de review voldoet hij gewoon aan mijn eisen: Full-HD afspelen, zuinig en stil.

Als je een beter alternatief hebt voor ongeveer 40 euro, laat het horen :)

Specificaties betreffende computer:

Intel Pentium 4 540 @ 3.2 GHz HT (Prescott)

2 x 512MB @ 200MHz (Dual channel DDR) (er komt 1 GB bij in vorm van 2 x 512MB DDR)

Ohja, dit nog: De koeler voor de processor is gigantisch lawaaiig, welke koeler is stil en redelijk goedkoop?

That's all :)

@tonystarkiv: Ja, de processor. ;)

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Die kaart is inderdaad voldoende voor zaken als HD video's bekijken. Dat moet die zonder problemen aan kunnen.

Wat betreft de koeler. Het gaat om een HTPC. Dat zijn vaak kleine(re) behuizingen waar je niet zo makkelijk zo'n grote koeler in stopt. Daarom zou ik niet een al te grote nemen maar eerder iets in de richting van een Big Shuriken. Koelt prima voor wat betreft een Media PC.

Link to comment
Delen op andere websites

je zit eigenlijk met die pc heel erg met de processor in de maag, in een HTPC wil je graag geen fans draaiende hebben, echter word een P4 zo warm dat deze niet passief te koelen valt(in ieder geval niet in een kleine behuizing). ik denk dat je qua geluidsproductie niet veel beter uit komt dan de koeler die sprunk plaatste.

Link to comment
Delen op andere websites

Die kaart is inderdaad voldoende voor zaken als HD video's bekijken. Dat moet die zonder problemen aan kunnen.

Wat betreft de koeler. Het gaat om een HTPC. Dat zijn vaak kleine(re) behuizingen waar je niet zo makkelijk zo'n grote koeler in stopt. Daarom zou ik niet een al te grote nemen maar eerder iets in de richting van een Big Shuriken. Koelt prima voor wat betreft een Media PC.

Het is eigenlijk een Workstation-PC die eigenlijk zou worden afgedankt, maar nu verder gaat als computer voor naast de TV ;) En je moet even naar de processor kijken, dat ding is nogal een heethoofd (bij 100% CPU usage is 90c plus niet vreemd)

je zit eigenlijk met die pc heel erg met de processor in de maag, in een HTPC wil je graag geen fans draaiende hebben, echter word een P4 zo warm dat deze niet passief te koelen valt(in ieder geval niet in een kleine behuizing). ik denk dat je qua geluidsproductie niet veel beter uit komt dan de koeler die sprunk plaatste.

Het is een gigantische behuizing, dus formaat is geen blokkade. Maar er zijn dus geen goedkope? (onder 20 eurootjes)

Ach, ik denk niet dat de computer nog zo warm wordt. MPC-HC/VLC staan erop, Chrome gaat IE8 vervangen dus wanneer er HD-video's worden afgespeeld en er wordt gesurft krijgt de CPU het veel lichter. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Potverdriedubbeltjes. De videokaart is op een of andere manier niet compatibel met de computer. Heeft iemand aanbevelingen in de HD4xxx series? Die werken blijkbaar wel. De HD4830 wel in ieder geval :D. Ik had toch een HD5450 gekocht, omdat die goedkoper en wat nieuwer en volgens benchmarks toch ietjes beter was. Het wordt dan toch maar de HD4550 denk ik dan?

Heeft iemand trouwens ervaring met het omruilen van producten bij Azerty?

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...