Jump to content

Nvidia vs Ati kaart

Recommended Posts

Geplaatst:

ik wil een ATI HD5670 kopen maar wat is ongeveer een gelijke kaart maar dan van het merk Nvidia?

of is het het handigst om gewoon een ATI te nemen?

mijn specs voor de zekerheid:

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (Quad Core)

- Kloksnelheid: 2400 MHz

- Socket & Cache(s): Socket 775

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 2048 MB RAM

- Type(s): 1024 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM)

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce 8500 GT

- Beeldprocessor: GeForce 8500 GT (0x0421)

- Geheugengrootte: 256 MB VRAM

- Stuurprogramma: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll,nvwgf2um.dll, versie 8.17.12.6099

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Iiyama

- Model: Iiyama TXA3813/3823MT

- Schermresolutie: 1024x768 (Normaal 4:3 XGA)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 75 Hz

Geplaatst:

Het enige verschil dat je echt gaat merken is dat je een doos hebt liggen met het merk ATi in plaats van nVidia. Op andere gebieden is er heel erg weinig verschil. Misschien een tientje verschil in de prijs, maar dat kan beide kanten op gaan. Qua gebruik zijn ze hetzelfde. Drivers op je computer installeren en hoppatee, hetzelfde. Als je gaat overclocken moet je weten waar je mee bezig bent en er zijn voor beide merken even goede overclockprogramma's.

Geplaatst:

Ik had een nVidia Geforce 9800 GT die stuk ging en kreeg een ATI HD5670 in de plaats. Deze zouden zogezegd gelijk aan elkaar op gaan; toch merk ik een duidelijk verschil tussen beide kaarten. De 9800 GT is toch een stukje beter dan de ATI-variant. Dus ik zou voor de goedkoopste van deze twee gaan. Je zal het verschil tussen de 8500 GT zeker merken, nu zal je spelen als GTA IV opeens op medium (met die resolutie misschien high) kunnen spelen, en beter geporte games als Battlefield: Bad Company 2 op high. 8)

Geplaatst:

AMD ("nieuwe" naam voor ATi kaarten) kaarten zijn zuiniger dan hun NVidia-tegenhangers, en vaker zijn AMD kaarten goedkoper dan omgekeerd.

Geplaatst:

ik raad je aan om gewoon een ATI te kopen.

De nieuwe garde videokaarten(De HD5 en 6 serie van AMD/ATI en de GTx4xx en GTx5xx van nVidia) de kaarten daarvoor ondersteunen Directx 10.1 in het geval van ATi en Dx10 voor nVidia.

Geplaatst:

maar als ik over een maand een HD Led schermpje krijg met een resolutie van 1920x1080 is het dan nog handig om die kaart te hebben of wordt het dan op low spelen?

Geplaatst:

Ik denk dat je dan beter rond de 5770 kan kijken, of eentje die er tussen in zit. Met de 5670 wordt het wel heel krap, namelijk.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik had een nVidia Geforce 9800 GT die stuk ging en kreeg een ATI HD5670 in de plaats. Deze zouden zogezegd gelijk aan elkaar op gaan; toch merk ik een duidelijk verschil tussen beide kaarten. De 9800 GT is toch een stukje beter dan de ATI-variant. Dus ik zou voor de goedkoopste van deze twee gaan. Je zal het verschil tussen de 8500 GT zeker merken, nu zal je spelen als GTA IV opeens op medium (met die resolutie misschien high) kunnen spelen, en beter geporte games als Battlefield: Bad Company 2 op high. 8)

Offtopic maar miss wel handig om te weten:

Bij een vriend van me werd de 9800GTX+ omgewisseld voor een HD5750 die gelijke prestaties zou leveren.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...