Velaro Geplaatst: 16 januari 2011 Rapport Geplaatst: 16 januari 2011 weet iemand al de officieele prijs van de 3ds en ook de officiele lanceerdatum bij maart? Die zijn nog niet bekend gemaakt. Op 19 januari is er echter een persconferentie waarbij hoogstwaarschijnlijk de prijs en de precieze releasedatum onthuld worden. Er werd al gegokt op 25 maart, aangezien er dan een 3DS-game verschijnt. Een game verschijnt natuurlijk pas na (of op) de release van de console. De prijs wordt gegokt op €220, maar dit is helemaal niet zeker. Op deze pagina zal al het nieuws van de persconferentie samengebracht worden. Je zal dus nog enkele dagen geduld moeten uitoefenen. Reageren
Gtaboy107 Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 16 januari 2011 Inderdaad, op de 19e zullen we het wel weten. Wij Europeanen zullen het wel als laatste krijgen, aangezien Nintendo dat altijd doet. Gok maar eind Maart zoals Velaro zei. Hopelijk komen er goede titels bij de launch. Reageren
nintendo-3ds Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 weet iemand al de officieele prijs van de 3ds en ook de officiele lanceerdatum bij maart? Die zijn nog niet bekend gemaakt. Op 19 januari is er echter een persconferentie waarbij hoogstwaarschijnlijk de prijs en de precieze releasedatum onthuld worden. Er werd al gegokt op 25 maart, aangezien er dan een 3DS-game verschijnt. Een game verschijnt natuurlijk pas na (of op) de release van de console. De prijs wordt gegokt op €220, maar dit is helemaal niet zeker. Op deze pagina zal al het nieuws van de persconferentie samengebracht worden. Je zal dus nog enkele dagen geduld moeten uitoefenen. ohh dankjewel en ik zag ook op de website over de 3ds dat die ontwikkelaars die niet verplicht zijn om in 3d te maken maar als ze geen 3d maken kan je dan alsnog de 3d slider modus op aan zetten en in 3d spelen of hoe zit dat?? maar voor de duidelijkheid :$ hier is de site die ik bedoel:http://www.insidegamer.nl/hardware/nintendo3ds/nieuws/33864/Miyamoto-3DS-games-hoeven-niet-in-3D.html en als je het weet bedankt Reageren
Velaro Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 ohh dankjewel en ik zag ook op de website over de 3ds dat die ontwikkelaars die niet verplicht zijn om in 3d te maken maar als ze geen 3d maken kan je dan alsnog de 3d slider modus op aan zetten en in 3d spelen of hoe zit dat?? maar voor de duidelijkheid bedankt Ontwikkelaars zijn niet verplicht om 3D in hun game te implenteren. Als ze dit niet doen, zal die slider dan ook niet helpen. Het lijkt me logisch dat de meeste ontwikkelaars hun games wel in 3D zullen uitgeven, tenzij het echt niet in de setting past. Wat wel zou kunnen, is dat er in deze games subtiele 3D-elementen zijn. In games die wel 3D zijn, kan je het '3D level' aanpassen met de slider. Als je eerst nog wat moet wennen, kan je deze bijvoorbeeld op de helft zetten. Hoe dit allemaal in de praktijk zit, weet ik ook niet. Morgen krijgen we waarschijnlijk nog een heleboel informatie. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 18 januari 2011 Rapport Geplaatst: 18 januari 2011 Ontwikkelaars zijn niet verplicht om 3D in hun game te implenteren. Als ze dit niet doen, zal die slider dan ook niet helpen. Het lijkt me logisch dat de meeste ontwikkelaars hun games wel in 3D zullen uitgeven, tenzij het echt niet in de setting past. Wat wel zou kunnen, is dat er in deze games subtiele 3D-elementen zijn. In games die wel 3D zijn, kan je het '3D level' aanpassen met de slider. Als je eerst nog wat moet wennen, kan je deze bijvoorbeeld op de helft zetten. Hoe dit allemaal in de praktijk zit, weet ik ook niet. Morgen krijgen we waarschijnlijk nog een heleboel informatie. Die slider zit er wss (ook) omdat sommige mensen niet goed met vele/hevige 3d beelden kunnen omgaan waardoor ze last van hun ogen krijgen of duizeligheid of koppijn. Reageren
Gtaboy107 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 19 januari 2011 (bewerkt) Het is net afgelopen in Amsterdam, hier meer info: De 3DS komt in Europa uit op 25 maart, dat is 2 dagen eerder dan de Amerikanen! Prijs wordt bepaald door retailers volgens Nintendo. In Amerika gaat het $250 dollar kosten, wat we al verwacht hadden. Is Nintendo zo brutaal genoeg om daar een euro teken op te zetten? Ik denk het wel. In juni moeten er 25 nieuwe games uitzijn voor de handheld. Bewerkt: 19 januari 2011 door Gtaboy107 Reageren
Shadow-Link Geplaatst: 19 januari 2011 Rapport Geplaatst: 19 januari 2011 Ik moet het nog maar zien. Ik was altijd een nintendo fan, maar sinds de wii ben ik tog een beetje ervan afgestapt. De games interesseren me gewoon echt niet, de enige game waar ik echt op zit te wachten is de nieuwe Zelda. En de laatste tijd zijn de games voor de DS ook niet om over naar huis te schrijven, en dan nog een online systeem dat niet handig werkt. Oke ze gaan dit wel iets verbeteren bij de 3DS met universele friend codes. Zoals ik al zij, het wordt afwachten of ik er één ga aanschaffen. Reageren
TekaLoca Geplaatst: 21 januari 2011 Rapport Geplaatst: 21 januari 2011 Sorry, maar ik vindt 250€/$ echt overdreven voor zoiets Reageren
Velaro Geplaatst: 21 januari 2011 Rapport Geplaatst: 21 januari 2011 Ik denk dat de prijs wel enigzins te rechtvaardigen is door de vele functies en het 3D-scherm. Toch zou ik hem zelf nooit kopen voor die prijs, maar dat is gewoon omdat ik niet echt voor handhelds ben. Overigens kan je voor die prijs (of een klein beetje meer) een Xbox 360 of PS3 kopen. We hebben hier thuis wel al een DS XL, dus ik verwacht niet dat we er nog een DS bij gaan kopen. De games spreken me ook niet bepaald aan. Het blijft natuurlijk wel een mooi apparaat! Dit bericht verscheen over de prijs in Europa: Nintendo are letting retailers in Europe set their own price for the Nintendo 3DS. But Nintendo do sell the hardware to them for a specific amount and then they choose how much profit they want to make on top of that. According to “a representative from one of the major supermarket brands in the UK” this base price is £173, which means folks who are selling the 3DS for £230 are attaching a 33% mark-up to the device. Which is quite high. I’m all for profit and sustainable business, but I think the only hope is to wait for a price war. Weet niet of het waar is, maar dan hebben ze er wel redelijk wat winst op. Ik dacht dat verkopers meestal weinig winst hebben op hardware en veel winst op de games, in ieder geval dat heb ik ergens gelezen. Met een iets lagere prijs zouden ze ook veel meer kopers aantrekken. Reageren
TekaLoca Geplaatst: 21 januari 2011 Rapport Geplaatst: 21 januari 2011 Inderdaad, mijn mening sinds het begin van dit topic is dan ook wel veranderd maar €250 voor een handheld is echt te veel. Reageren
Hayte Geplaatst: 21 januari 2011 Rapport Geplaatst: 21 januari 2011 (bewerkt) Weet niet of het waar is, maar dan hebben ze er wel redelijk wat winst op. Ik dacht dat verkopers meestal weinig winst hebben op hardware en veel winst op de games, in ieder geval dat heb ik ergens gelezen. Met een iets lagere prijs zouden ze ook veel meer kopers aantrekken. Winkelier maakt overal winst op, anders zouden ze dom bezig zijn. De fabrikant maakt niet winst op de consoles, maar op de licenties die verkocht worden bij het maken van games (daarom zijn console spellen ook duurder dan pc-spellen). De PS3 bijvoorbeeld maakt pas nu winst, terwijl ze geld verliezen bij elke console die ze verkopen. Bewerkt: 21 januari 2011 door Hayte Reageren
Tebby Geplaatst: 21 januari 2011 Rapport Geplaatst: 21 januari 2011 Mijn zus gaat er een kopen, hopelijk mag ik er ook wel eens op Ik ga zelf niet zo'n ding aanschaffen, vind het niet zoveel meerwaarde vergeleken met mijn DS Lite. 3D doe ik wel op mijn PS3 Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 22 januari 2011 Rapport Geplaatst: 22 januari 2011 Gaan de zelfde DS kaartjes in als de ds lite bijvoorbeeld? En kunnen er ook gba games op? Reageren
Velaro Geplaatst: 22 januari 2011 Rapport Geplaatst: 22 januari 2011 Gaan de zelfde DS kaartjes in als de ds lite bijvoorbeeld? En kunnen er ook gba games op? Ja, software van de DS en de DSi werken gewoon op de nieuwe 3DS. GBA games echter niet. Nintendo beschouwt dit als een nieuwe generatie, en ze vermeldden hierbij dat backwards compability slechts 1 generatie teruggaat. Reageren
Hayte Geplaatst: 22 januari 2011 Rapport Geplaatst: 22 januari 2011 Dan spreken ze zichzelf tegen. DSi was dan volgens hun ook een nieuwe generatie, omdat je geen GBA games op de DSi kon spelen. Maar als je wél DS games op een 3DS kan spelen, gaan ze dus twee generaties terug. Die domme Japanners toch ook... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.