Jump to content

[Publieke Peiling] Moelijkheidsgraad in Games

Moeilijkheidsgraad in Games  

30 leden hebben gestemd

1. 1. Welk van de onderstaande minpunten vind jij het vervelendst?

• De game is ietwat aan de makkelijke kant.
      18
    • De game is een pittige uitdaging.
      12
  2. 2. Welk van onderstaande minpunten vind jij het vervelendst?

• De game is kinderachtig makkelijk.
      11
    • De game is frustrerend moeilijk.
      19

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Vaak zie je onderaan bij reviews een opsomming staan van de plus- en minpunten. Bij minpunten kan o.a. staan dat de game ietwat aan de makkelijke kant is of dat deze juist frustrerend moeilijk is. Ik ben benieuwd wat jullie als vervelender minpunt ervaren, hebben jullie liever een game die ietwat aan de makkelijke kant is? Of hebben jullie liever een game die ''erg veel uitdaging biedt''?

Overigens geld dit natuurlijk niet alleen voor minpunten bij reviews maar ook wanneer je de game met vrienden bespreekt etc ;) . Ik weet trouwens niet of ik zo duidelijk geformuleerd heb wat ik bedoel, mocht dat niet zo zijn meld dat dan even :puh: .

Bewerkt: door Dotz

Waar kun je allemaal niet over zeuren.

Nja, vul hem wel in:

Haat aan: Te makkelijk

Haat aan: Kinderachtig.

Te makkelijk want er zit geen uitdaging in, té kinderachtig omdat ik meer van volwassen shooters houd. :bier:

Bewerkt: door NickOwnage

Ik kan me anders behoorlijk kwaad maken als ik game, maar dat is dan wel wanneer de game zelf iets fout doet zeg maar..

Voorbeeld:

Ik spring met Mario naar een ander platform, ik kom goed terecht maar door een foutje beland ik toch voor een Koopa en ben Game Over..

Ander voorbeeld:

De scheidsrechter in FIFA past de voordeelregel niet toe en ontneemt mij een goal..

Als verschillende reviews allemaal als commentaar leveren dat de game veel te moeilijk of veel te makkelijk is dan kan ik wel eens besluiten de game op grond daarvan niet de kopen. :{

@ Hierboven: Daar dacht ik ook aan, te laat, helaas.. Misschien dat je een mod/admin kunt vragen dat te doen? Ik heb er geen bezwaar tegen :)

Bewerkt: door Dotz
Geplaatst:

Een game mag voor mij aan de moeilijke kant zijn, in de betekenis dat ik sommige stukken echt wel enkele keren opnieuw moet proberen om ze te kunnen voltooien. Dan krijg je ook echt voldoening als het je eindelijk gelukt is. Sommige mensen kopen een game alleen omdat hij makkelijk is, zodat ze snel achievements of throphies kunnen halen. Vind ik nogal raar, daar put je toch geen voldoening uit? Een game die iets moeilijker is heb je ook niet zo snel uitgespeeld. Zo zijn er mensen die wel kunnen zeggen dat de singleplayer van Black Ops veel te kort is, maar dan vermelden ze er wel niet bij dat ze speelden op de laagste moeilijkheidsgraad. Ik speel zowat elke game op de hoogste moeilijkheidsgraad, om deze redenen. Een game moét uitdaging bieden: ik vond het dan ook jammer dat bijvoorbeeld Red Dead Redemption en Assassin's Creed ll iets te makkelijk waren. Dat wil niet zeggen dat het geen leuke games zijn, maar uitdaging maakt het sowieso altijd leuker naar mijn mening.

Geplaatst:

Ik heb liever iets makkelijker dan te moeilijk.

Ook ik maak me soms kwaad op sommige games! :7

De scheidsrechter in FIFA past de voordeelregel niet toe en ontneemt mij een goal..

Same for me..

Geplaatst:

vind een uitdaging wel leuk. houd je bezig. :puh:

maar volgens mij hebben ze alle gta spellen te makkelijk gemaakt.

ik speel alles zonder enige moeite. 0_0

Geplaatst:

vind een uitdaging wel leuk. houd je bezig. :puh:

maar volgens mij hebben ze alle gta spellen te makkelijk gemaakt.

ik speel alles zonder enige moeite. 0_0

En toch zijn er in de GTA-Serie toch missies, waar je denkt van: "Hoe moet dit ook al weer?" Maar inderdaad niet alle missies zijn moeilijk. Vaak de eerste paar missies ga je zo doorheen, omdat dit vaak de opstart en "Hoe GTA te leren spelen" missies zijn. :cya:

Geplaatst:

Een game mag voor mij aan de moeilijke kant zijn, in de betekenis dat ik sommige stukken echt wel enkele keren opnieuw moet proberen om ze te kunnen voltooien. Dan krijg je ook echt voldoening als het je eindelijk gelukt is. Sommige mensen kopen een game alleen omdat hij makkelijk is, zodat ze snel achievements of throphies kunnen halen. Vind ik nogal raar, daar put je toch geen voldoening uit? Een game die iets moeilijker is heb je ook niet zo snel uitgespeeld. Zo zijn er mensen die wel kunnen zeggen dat de singleplayer van Black Ops veel te kort is, maar dan vermelden ze er wel niet bij dat ze speelden op de laagste moeilijkheidsgraad. Ik speel zowat elke game op de hoogste moeilijkheidsgraad, om deze redenen. Een game moét uitdaging bieden: ik vond het dan ook jammer dat bijvoorbeeld Red Dead Redemption en Assassin's Creed ll iets te makkelijk waren. Dat wil niet zeggen dat het geen leuke games zijn, maar uitdaging maakt het sowieso altijd leuker naar mijn mening.

Ik begrijp sowieso wat mensen zo leuk vinden aan achievements en trophies. Maar ik bezit dan ook geen next-gen console. Zelf speel ik altijd op de ''standaard-moeilijkheidsgraad'' (normal), als het te moeilijk of te makkelijk is pas ik deze aan :) .

Geplaatst:

van gta VC naar Iv vind ik toch steeds makkelijker gaan worden.

Inderdaad, en dit zijn zeker niet de enige games waarbij dit voorkomt. Veel games zijn makkelijker gemaakt, zodat ze toegankelijker worden. Zo is bijvoorbeeld Modern Warfare 2 online belachelijk makkelijk gemaakt, ook al ben je een complete noob. Het komt de verkopen natuurlijk wel ten goede.

Geplaatst:

Wat ik wel doe met de moeilijkheidsgraad is eerst een seizoen/verhaallijn uitspelen. En dan een moeilijkheidsgraad hoger. Soms 2 tegelijk.

Geplaatst:

Het is natuurlijk leuk als je je best moet doen om in een game verder te komen, maar iets 100 keer overnieuw doen, dat het gewoon echt niet lukt, of dat je op internet moet kijken hoe het nou precies moet, dat vind ik wel irritant. Voor mij moet het niet aan de makkelijke kant, maar ook niet aan de moeilijke. Als ik dan zou moeten kiezen, zou ik de game toch een tikkeltje moeilijker willen. Bij de soorten games zoals CoD of/en Mafia II hebben ze dat natuurlijk heel goed geregeld, dat je zelf kan instellen hoe moeilijk je het wil. :tu:

Geplaatst:

geweldig games met een uitdaging zoals saw enzo maar spelen zoals RDR en AC 2 ben ik snel naar uitgekeken

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...