Jump to content

[Publieke Peiling] Moelijkheidsgraad in Games

Moeilijkheidsgraad in Games  

30 leden hebben gestemd

1. 1. Welk van de onderstaande minpunten vind jij het vervelendst?

• De game is ietwat aan de makkelijke kant.
      18
    • De game is een pittige uitdaging.
      12
  2. 2. Welk van onderstaande minpunten vind jij het vervelendst?

• De game is kinderachtig makkelijk.
      11
    • De game is frustrerend moeilijk.
      19

Recommended Posts

Geplaatst:

Moeilijk om te zeggen, ik denk dat het dan ook zeer sterk van de game is kwestie afhangt.

Kijk naar een Mario Kart voor de Wii of Modnation Racers op de PS3, stuk voor stuk super "kinderachtige" games, maar kan aan beide enorm veel plezier beleven. Aan de andere kant kan ik ook echt genieten van een game waar ik echt grote moeite mee heb, waar ik een level keer op keer opnieuw moet proberen om het dan eindelijk te halen, wat uiteindlijk toch de meeste voldoening geeft.

Wat de eerste "poll" betreft heb ik dan liever een game welke een hogere moeilijkheidgraad heeft. Je bent dan vaker langer bezig en je hebt dan ook het idee dat je wat "bereikt" hebt wanneer je hem uitgespeelt hebt. Ik vind dit dan vooral belangrijk bij games die alleen een Singleplayer hebben.

Overigens ben ik het volledig ermee eens dat het jammer is dat de games de laatste jaren toch wat makkelijker worden. Al vermaak ik me nog prima met ze.

Geplaatst:

geweldig games met een uitdaging zoals saw enzo maar spelen zoals RDR en AC 2 ben ik snel naar uitgekeken

Saw is niks aan. Heb ik ook gespeeld veel te makkelijk, daarom ga ik Saw II ook niet kopen.

Geplaatst:

Van mij mag een game best een beetje pittig zijn. En soms zijn onderdelen erg lastig, nou, dan blijf ik het gewoon proberen. Sommige GTA-missies heb ik zo vaak gedaan, maar dan is de voldoening des te groter als het dan uiteindelijk toch lukt. Wat ik wel erg vind is het als de besturing bijvoorbeeld niet doet wat ik wil. Dan kan ik nog wel eens de handdoek in de ring gooien. En soms is een makkelijke game ook wel leuk, gewoon ter ontspanning.

Geplaatst:

De games die tegenwoordig worden gemaakt zijn eigenlijk allemaal wel redelijk simpel als je het mij vraagt. Vooral games waar je geen moeilijkheidsgraad kan kiezen zoals GTA IV, alle Assassin's Creed delen en Red Dead Redemption zijn heel simpel. Maar bij Call Of Duty bijvoorbeeld waar je wel een moeilijkheidsgraad kan kiezen heb je al wat meer uitdaging alhoewel de laatste Call Of Duty eigenlijk maar 2 echt moeilijke levels de rest viel wel redelijk mee. Games hoeven voor mij niet per se moeilijker te worden, want een game die je niet kan uitspelen omdat die te moeilijk is daar vindt ik dan ook weer niks aan. :N

Geplaatst:

Van mij mag een game best een beetje pittig zijn. En soms zijn onderdelen erg lastig, nou, dan blijf ik het gewoon proberen. Sommige GTA-missies heb ik zo vaak gedaan, maar dan is de voldoening des te groter als het dan uiteindelijk toch lukt. Wat ik wel erg vind is het als de besturing bijvoorbeeld niet doet wat ik wil. Dan kan ik nog wel eens de handdoek in de ring gooien. En soms is een makkelijke game ook wel leuk, gewoon ter ontspanning.

De Classics neem ik aan? Want sinds III is er geen enkele missie geweest waar ik meer dan 5x moest proberen voordat ik hem haalde (afgezien van The Exchange). Vooral in IV ligt het hele level bezaaid met Armor en Munitie..

Geplaatst:

Ik heb zelf een paar GTA's niet uitgespeeld omdat ik ze te moeilijk vond, namelijk:

• III
  • Vice City
  • San Andreas

Komt omdat ik heel jong was toen ik die games speelde.

Eerste GTA die ik heb uitgespeeld was Liberty City Stories :7 Toen kreeg ik de hoop om de anderen ook te doen :)

Geplaatst:

geweldig games met een uitdaging zoals saw enzo maar spelen zoals RDR en AC 2 ben ik snel naar uitgekeken

Saw is niks aan. Heb ik ook gespeeld veel te makkelijk, daarom ga ik Saw II ook niet kopen.

spel zelf is inderdaad niks aan maar die puzzel's enzo kan ik wel mee leven

maar hoe is het mogelijk dat saw 2 uit is gekomen wand deel 1 is niet echt het geld waard

Geplaatst:

Te moeilijk bestaat niet. Als een spel teringmoeilijk is, maar je hem toch uit ziet te spelen, geeft dat meer voldoening dan makkelijk even het einde van het level bereiken.

Oude spellen van vroeger (begin jaren 90)

Call of Duty 4 Mile High Club op veteran. :D

Geplaatst:

Sommige GTA-missies heb ik zo vaak gedaan

De Classics neem ik aan? Want sinds III is er geen enkele missie geweest waar ik meer dan 5x moest proberen voordat ik hem haalde (afgezien van The Exchange). Vooral in IV ligt het hele level bezaaid met Armor en Munitie..

De classics heb ik juist niet gespeeld. En met vaak bedoel ik ook een keer of vier of vijf. The Exchange deed ik in twee keer. De armor en munitie in GTA IV gebruikte ik niet, tenzij ik er overheen struikelde. Missies waar ik "moeite" mee had waren bijvoorbeeld Big 'n' Veiny (III) en Juju Scramble (VC), omdat het op één of andere manier gewoon niet wilde.

Geplaatst:

Ik háát werkelijk makkelijke Games. Het moet een uitdaging zijn. Het moet een game zijn waarbij ik sommige missies op het haast frustrerende af opnieuw moet doen. Nu ben ik niet snel te frustreren, overigens, maar dat hangt ook af van de rest van de game. Als ik alles makkelijk doe, en één missie lukt maar niet, dan ben ik veel sneller gefrustreerd dan wanneer het niveau van het hele spel hoog ligt.

Overigens is dit de voornaamste reden waarom GTA IV bij mij nooit heeft "doorgebroken". Het was te makkelijk.. Heb een paar missies 2x moeten doen, maar de rest ging in één keer goed. Erg jammer, want dat heeft voor mij het plezier verpest. SA daarentegen had wel een paar lastige missies, en iedereen die SA heeft gespeeld kan dat beamen. Het vliegen bijvoorbeeld heb je toch moeten leren. VC had ook wel paar struikelblokken.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Wolfenstein 3D vond ik altijd makkelijk, en eigenlijk houd ik daar niet zo van.. Maar de game was zó vet! Ik bleef (en blijf) hem spelen! :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...