Jump to content

FilterScript WAT IS DAT ?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben pas 4 weken SAMP aan het spelen. En ik ga nu rustig scripten. Maar het lukt me niet want overal gaat het om filsterscripts. ALs ik een tut vind is hij in het engels en daar ben ik niet zo goed in. En vertalen werkt niet fijn. Dus kan iemand mij uitleggen van een filterscript is en hoe het werkt ?

Groeten

Geplaatst:

Een filterscript (oftewel: FS) is eigenlijk hetzelfde als een GM(GameMode) maar dan is het een (vaak veel) kleiner ding.

een filterscript werkt hetzelfde als een GM (GameMode) alleen kun je meer dan 1 Filterscripts in je server.

Geplaatst:

Een filterscript (oftewel: FS) is eigenlijk hetzelfde als een GM(GameMode) maar dan is het een (vaak veel) kleiner ding.

een filterscript werkt hetzelfde als een GM (GameMode) alleen kun je meer dan 1 Filterscripts in je server.

Filterscripts zijn onhandig, het maakt je server laggy en het load heel langzaam, je moet gewoon alles in je GM doen, alleen de objects moet je met 'n Streamer doen.

Geplaatst:

Filterscripts zijn onhandig, het maakt je server laggy en het load heel langzaam, je moet gewoon alles in je GM doen, alleen de objects moet je met 'n Streamer doen.

:7

Filterscripts zijn juist handig. Als je bv je account systeem etc apart doet (je kan de fs functies laten oproepen uit de gm dus dat is geen probleem) moet je niet heel je GM restarten. Dat vinden je spelers namelijk niet fijn. Ook kan je simpel een bepaald systeem tijdelijk uitschakelen door het FS te unloaden. En @hierboven: waar heb jij ooit gehoord dat ze lag veroorzaken? Dat doen ze juist niet en ze laden even snel als een GM. Het hangt ervan af hoeveel er in OnFilterScriptInit word uitgevoerd. En je moet objecten niet met een streamer doen. Dat is een eigen keuze als je over de limiet heen gaat.

Geplaatst: (bewerkt)

het woord Filterscript zegt het zelf al, een Filterscript Filtert de weg van ingame naar je gamemode. dus als je een accountsysteem heb die je pas wilt laten zien als de speler zijn poppetje heeft gekozen zoekt je server eerst door je filterscripts of er nog iets moet gebeuren voordat je speler staat op je spawnpoint. als je dan een accountsysteem heb in een filterscript vind je server die dus en laat hij die zien. net als met commando's. als een speler /kill typt en die staat in een filterscript, dan gaat de server eerst heel snel je filterscripts doorzoeken of hij daarbij staat, als hij wel in een filterscript staat voert hij hem uit door het filterscript, staat hij in de gamemode heb je precies hetzelfde effect alleen zou het als je het op nanoseconden gaat meten ietsje langer duren voordat hij hem heeft gevonden.

nog even ter informatie, je kan intotaal 16 filterscripts gebruiken [en 1 gamemode] (je kan ook 15 gamemodes kunnen doen alleen dan zou je timers in je gamemodes moeten doen en dan het commando dat hij doorgaat naar de volgende gamemode(word gebruikt in minigameservers die je tegenwoordig heeeeeel weinig ziet))

Bewerkt: door Morph1
Geplaatst:

oke.

Maar hoe zet ik zoon filterscript in mjin gamemode ofzo.

en wat is de basis van een filter script

Geplaatst:

een basis filterscript kan net als een gamemode van alles zijn. kijk maar eens in je mapje filterscripts naar een aantal filterscripts, en ze in je server toevoegen is ook niet moeilijk, als je klaar bent met een filterscript geef je het dus een naam en compile je hem, dan ga je naar je server.cfg en daar voeg je achter het regeltje filterscripts de naam van jou filterscript in.

Geplaatst: (bewerkt)

oke. ik snap er nu al de ballen niet van.

Cool XD

wat snap je niet?

lol je posts vliegen omhoog als je 2 beginners ga helpen XD

Bewerkt: door Morph1
Geplaatst:

Kijk jij eigenlijk wel ooit in de tutorials hier? Of op de sa-mp wiki of forum? ;) Dat kan je beter eerst eens doen.

Om even je vraag te beantwoorden: Open Serrver.cfg en add: filterscripts denaamvanjefilterscript als je meer filterscripts wil toevoegen doe je een spatie en zet de naam van de tweede fs er. (zonder de extensie)

Geplaatst:

Zet het plz ff stap voor stap neer.

weet jij wel wat stap voor stap is megadreams XD

en beginners weten waarschijnlijk niet eens dat wikisamp bestaat, dus:

Stap 1 : maak een filterscript en compile hem met bijvoorbeeld de naam "MijnEersteFilterscript".

Stap 2 : open je server.cfg met kladblok.

Stap 3 : zoek het regeltje filterscripts, daarachter staan al een paar namen van filterscripts.

stap 4 : zet achter al die namen een spatie en dan de naam van je filterscript, in dit geval dus "MijnEersteFilterscript".

Stap 5 : sla het bestand op en start je server op, je filterscript hoort nu te werken.

als je het nu nog niet snap dan weet ik het ook niet meer.

Geplaatst:

Zet het plz ff stap voor stap neer.

weet jij wel wat stap voor stap is megadreams XD

en beginners weten waarschijnlijk niet eens dat wikisamp bestaat, dus:

Stap 1 : maak een filterscript en compile hem met bijvoorbeeld de naam "MijnEersteFilterscript".

Stap 2 : open je server.cfg met kladblok.

Stap 3 : zoek het regeltje filterscripts, daarachter staan al een paar namen van filterscripts.

stap 4 : zet achter al die namen een spatie en dan de naam van je filterscript, in dit geval dus "MijnEersteFilterscript".

Stap 5 : sla het bestand op en start je server op, je filterscript hoort nu te werken.

als je het nu nog niet snap dan weet ik het ook niet meer.

oke en als ik dat bijv. een object code daar neer pleur dan komt dat object is de game mode ? ne moet het in een pwn bestand ? en moet je als het pawn is met new.pwn beginnen ?

Geplaatst:

je open gewoon een pawn bestand, gooi daar je zooi in, als je op de knop compilen drukt moet je hem opslaan, daar geef je hem een naam. dan zie je een schermpje waar als je fouten heb errors komen te staan, anders staat er "Pawn Compiler" met wat nummertjes erachter. dan zet je hem in je server.cfg

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...