treindom Geplaatst: 6 januari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 6 januari 2011 oke. Maar moeten AL die dingen van onplayertextdinges erin of alleen die je gebruikt. Reageren
Morph1 Geplaatst: 6 januari 2011 Rapport Geplaatst: 6 januari 2011 er bestaat een onplayertext maar die hoef je niet te gebruiken, en welke dingen bedoel je? Reageren
treindom Geplaatst: 6 januari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 6 januari 2011 Gewoon. Die dingen als je een new.pwn opent al die dingen die er al staan. Moeten die ook in een FS staan ? Reageren
killer37 Geplaatst: 7 januari 2011 Rapport Geplaatst: 7 januari 2011 Zet het plz ff stap voor stap neer. weet jij wel wat stap voor stap is megadreams XD en beginners weten waarschijnlijk niet eens dat wikisamp bestaat, dus: Stap 1 : maak een filterscript en compile hem met bijvoorbeeld de naam "MijnEersteFilterscript". Stap 2 : open je server.cfg met kladblok. Stap 3 : zoek het regeltje filterscripts, daarachter staan al een paar namen van filterscripts. stap 4 : zet achter al die namen een spatie en dan de naam van je filterscript, in dit geval dus "MijnEersteFilterscript". Stap 5 : sla het bestand op en start je server op, je filterscript hoort nu te werken. als je het nu nog niet snap dan weet ik het ook niet meer. oke en als ik dat bijv. een object code daar neer pleur dan komt dat object is de game mode ? ne moet het in een pwn bestand ? en moet je als het pawn is met new.pwn beginnen ? Zorg wel dat het regeltje bovenaan van: //#define FILTERSCRIPT er uit gaat zien als: #define FILTERSCRIPT Reageren
treindom Geplaatst: 7 januari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 7 januari 2011 oke maar met die dingen die erin staan bedoel ik dit : Als je een nieuw pawno bestand opent staat er dit : // This is a comment // uncomment the line below if you want to write a filterscript //#define FILTERSCRIPT #include <a_samp> new obj; #if defined FILTERSCRIPT public OnFilterScriptInit() { print("\n--------------------------------------"); print(" Blank Filterscript by your name here"); print("--------------------------------------\n"); return 1; } public OnFilterScriptExit() { return 1; } #else main() { print("\n----------------------------------"); print(" Blank Gamemode by your name here"); print("----------------------------------\n"); } #endif public OnGameModeInit() { // Don't use these lines if it's a filterscript SetGameModeText("Blank Script"); AddPlayerClass(0,105.6391,-1893.7039,2.1172,95.0285,0,0,0,0,0,0); // Spawn plaats } public OnGameModeExit() { return 1; } public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { SetPlayerPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746); SetPlayerCameraPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746); SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746); return 1; } public OnPlayerConnect(playerid) { return 1; } public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { return 1; } public OnPlayerSpawn(playerid) { return 1; } public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { return 1; } public OnVehicleSpawn(vehicleid) { return 1; } public OnVehicleDeath(vehicleid, killerid) { return 1; } public OnPlayerText(playerid, text[]) { return 1; } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger) { return 1; } public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid) { return 1; } public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate) { return 1; } public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid) { return 1; } public OnPlayerLeaveCheckpoint(playerid) { return 1; } public OnPlayerEnterRaceCheckpoint(playerid) { return 1; } public OnPlayerLeaveRaceCheckpoint(playerid) { return 1; } public OnRconCommand(cmd[]) { return 1; } public OnPlayerRequestSpawn(playerid) { return 1; } public OnObjectMoved(objectid) { return 1; } public OnPlayerObjectMoved(playerid, objectid) { return 1; } public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { return 1; } public OnVehicleMod(playerid, vehicleid, componentid) { return 1; } public OnVehiclePaintjob(playerid, vehicleid, paintjobid) { return 1; } public OnVehicleRespray(playerid, vehicleid, color1, color2) { return 1; } public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row) { return 1; } public OnPlayerExitedMenu(playerid) { return 1; } public OnPlayerInteriorChange(playerid, newinteriorid, oldinteriorid) { return 1; } public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys) { return 1; } public OnRconLoginAttempt(ip[], password[], success) { return 1; } public OnPlayerUpdate(playerid) { return 1; } public OnPlayerStreamIn(playerid, forplayerid) { return 1; } public OnPlayerStreamOut(playerid, forplayerid) { return 1; } public OnVehicleStreamIn(vehicleid, forplayerid) { return 1; } public OnVehicleStreamOut(vehicleid, forplayerid) { return 1; } public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[]) { return 1; } public OnPlayerClickPlayer(playerid, clickedplayerid, source) { return 1; } Moet dat er blijven staan of alleen die je gebruikt in je FS >>> Door Big Boss: Gelieve lange stukken code in een spoiler of op Pastebin te plaatsen.<<< Reageren
Megadreams Geplaatst: 7 januari 2011 Rapport Geplaatst: 7 januari 2011 Je bent niet verplicht ze daar te laten staan. Ook kan je heel dat define gedoe weghalen als je het mooier vind. In het FS kan namelijk OnGameModeInit etc weg en die Main in GM kan dan weer OnFilterScriptInit weg maar moet er Main() er staan. Reageren
treindom Geplaatst: 7 januari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 7 januari 2011 . In het FS kan namelijk OnGameModeInit etc weg <- Oke is me allemaal duidelijk.{} Nog niet. ->en die Main in GM kan dan weer OnFilterScriptInit weg maar moet er Main() er staan. Reageren
killer37 Geplaatst: 7 januari 2011 Rapport Geplaatst: 7 januari 2011 . In het FS kan namelijk OnGameModeInit etc weg <- Oke is me allemaal duidelijk.{} Nog niet. ->en die Main in GM kan dan weer OnFilterScriptInit weg maar moet er Main() er staan. Je kunt ook gewoon alles laten staan hoor, dat maakt niet uit.Je moet er alleen om denken dat je in een filterscript "public OnGameModeInit()" en "public OnGameModeExit()" niet gebruikt Reageren
Morph1 Geplaatst: 7 januari 2011 Rapport Geplaatst: 7 januari 2011 Je kunt ook gewoon alles laten staan hoor, dat maakt niet uit. Je moet er alleen om denken dat je in een filterscript "public OnGameModeInit()" en "public OnGameModeExit()" niet gebruikt als je zo'n advies geeft moet je natuurlijk ook wel zeggen waar het wel moet, alles wat je in "OnGamemodeInit" wilt zetten zet je nu in "OnFilterscriptInit" en alles wat je in "OnGamemodeExit" wilt zetten zet je nu in "OnFilterScriptExit". Reageren
killer37 Geplaatst: 7 januari 2011 Rapport Geplaatst: 7 januari 2011 Je kunt ook gewoon alles laten staan hoor, dat maakt niet uit. Je moet er alleen om denken dat je in een filterscript "public OnGameModeInit()" en "public OnGameModeExit()" niet gebruikt als je zo'n advies geeft moet je natuurlijk ook wel zeggen waar het wel moet, alles wat je in "OnGamemodeInit" wilt zetten zet je nu in "OnFilterscriptInit" en alles wat je in "OnGamemodeExit" wilt zetten zet je nu in "OnFilterScriptExit". Oeps vergeten dat wou ik er idd nog bij zetten Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.