Jump to content

OS installatie failt...


Rikzone

Recommended Posts

Ik heb 2 HDD's 2x Maxtor 80 GB

De een is leeg, althans, 'partitie' verwijdert via het installatie menu van Windows XP. Deze heb ik verwijdert via een andere PC (de witte). Ik heb toen de partitie verwijdert was de installatie afgebroken (d.m.v. F3)

De harde schijf uit de zwarte PC is nog 'vol', Windows XP SP3 staat erop, wil ik de computer vanaf de HDD opstarten, dan krijg ik links boven een klein wit streepje '-' dat voortdurend loopt te knipperen. Dit probleem ben ik eerder tegengekomen, bij een klasgenoot. Toen moest ik de harde schijf formatteren, maar bij deze PC lukt dat niet eens! Je vraagt je zeker af, waarom stop je dan die tweede HDD erin? Nou, omdat ik meer schijfruimte wil. Ik ga deze PC namelijk verkopen en wil degene extra schijfruimte geven.

Ik schets even de volgende situatie:

Ik stop de volle (degene die al in de zwarte PC zat) in de PC (de zwarte). Vervolgens zet ik in de BIOS de boot voor Hard Disks uit. En die van de DVD-drive laat ik staan. Dan start ik de zwarte PC opnieuw op.

De computer word gestart vanaf de DVD, geen probleem. Windows laadt alle bestanden, maar, zodra hij op het punt 'Windows wordt geladen...' komt, loopt hij vast en doet niks meer.

Dan stop ik de lege in de zwarte computer. De boot instellingen zijn nog steeds hetzelfde. Maar, bij deze harde schijf komt hij niet verder dan het alle eerste bericht 'De configuratie-instellingen wordt geladen...' dacht ik dat het was.

Conclusie: bij allebei de harde schijven kan ik Windows XP niet installeren.

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Voordat ik de tweede harde schijf (toen nog vol + Windows erop) erin deed, deed de zwarte PC het nog goed, vanaf dat moment doet hij het niet meer.

Help alsjeblieft, want ik wil dat hij goed de deur uit gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee niet mogelijk, toen ik de DVD in de witte PC stopte pakte hij hem zo. Ik heb de DVD-drive die hem zo pakte ook nog eruit gehaald en in de zwarte gedaan, zonder resultaat. Verder heb ik de disk ook nog schoon gemaakt, met een vochtig zacht doekje, daarna drooggemaakt natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij doet het trouwens bij alle harde schijven op dezelfde manier, dat hij niet verder gaat na 'Windows word geladen...'

Ik denk dat het aan het moederbord ligt, maar hoe reset ik hem? Ik heb al de 'Set default settings'. Aan flashen ga ik niet beginnen, want dat is me te risicovol.

Zou het misschien wel lukken als ik de DVD van Windows Vista Home Premium van die vriend probeer?

Link to comment
Delen op andere websites

*BUMP*

Ik heb hem vandaag te pakken gehad, hij deed het! Ik resette de BIOS, en hij deed het.

Toen was ik optimistisch en dacht, ik stop de andere HDD erbij om te kijken of ie het doet. En ja hoor, het ging weer fout! Het komt er duts op neer dat als je iets gek doet met de BIOS en de tweede HDD eruit houd, hij het doet. Maar zodra je de tweede harde schijf erin stopt gaat het weer fout.

Heeft iemand hier ervaring mee gehad? Of kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...