-Niels- Geplaatst: 30 juni 2005 Rapport Geplaatst: 30 juni 2005 (bewerkt) Welk volkslied vinden jullie nou erg mooi. Mijne nog altijd die van Amerika, je komt ze in WWII films ook tegen. Bijv: Saving Private Ryan. En ik vind het gewoon een goede melodie, als ik dat hoor, denk ik aan de dag van D-day en het is geen grapje. Naam: The Star Spangled Banner Hier de download: The Star Spangled Banner (op die link onderaan klikken, en dan wachten tot de download ticket gereed is.) Hier de songtekst: (door jimmy hendrix gezongen) Oh, say can you see by the dawn's early light What so proudly we hailed at the twilight's last gleaming? Whose broad stripes and bright stars thru the perilous fight, O'er the ramparts we watched were so gallantly streaming? And the rocket's red glare, the bombs bursting in air, Gave proof through the night that our flag was still there. Oh, say does that star-spangled banner yet wave O'er the land of the free and the home of the brave? On the shore, dimly seen through the mists of the deep, Where the foe's haughty host in dread silence reposes, What is that with the breeze, o'er the towering steep, As it fitfully blows, half conceals, half discloses? Now it catches the gleam of the morning's first beam, In full glory reflected now shines in the stream: 'Tis the star-spangled banner! Oh long may it wave O'er the land of the free and the home of the brave! And where is that band who so vauntingly swore That the havoc of war and the battle's confusion, A home and a country should leave us no more! Their blood has washed out their foul footstep's pollution. No refuge could save the hireling and slave From the terror of flight, or the gloom of the grave: And the star-spangled banner in triumph doth wave O'er the land of the free and the home of the brave! Oh! thus be it ever, when freemen shall stand Between their loved home and the war's desolation! Blest with victory and peace, may the heav'n rescued land Praise the Power that hath made and preserved us a nation. Then conquer we must, when our cause it is just, And this be our motto: "In God is our trust." And the star-spangled banner in triumph shall wave O'er the land of the free and the home of the brave! Nu jullie reacties! Bewerkt: 30 juni 2005 door Badman Reageren
neophyte Geplaatst: 30 juni 2005 Rapport Geplaatst: 30 juni 2005 ik vind die van spanje mooi Reageren
Vinewood Geplaatst: 30 juni 2005 Rapport Geplaatst: 30 juni 2005 zeker, die van amerika is echt zo mooi. gewoon geen woorden voor Reageren
Time Fighter Geplaatst: 30 juni 2005 Rapport Geplaatst: 30 juni 2005 Ik vind ook die van Amerika het mooist. B) Reageren
The Outlaw Geplaatst: 30 juni 2005 Rapport Geplaatst: 30 juni 2005 ben het met jullie eens dat Amerika een hele mooie tekst heeft, maar Nl vind ik ook een mooie tekste hebben, het heeft eigenwaarde Reageren
Shorty_D Geplaatst: 30 juni 2005 Rapport Geplaatst: 30 juni 2005 die van de VS en van Nederland (omdat het de oudste is van de wereld en nog steeds hedendaags) Reageren
Jorge_F Geplaatst: 30 juni 2005 Rapport Geplaatst: 30 juni 2005 Ik vind denk het Amerikaanse toch denk wel mooier dan de Nederlandse. Reageren
MadMike Geplaatst: 30 juni 2005 Rapport Geplaatst: 30 juni 2005 Ik ken bijna geen volkslieden maar toch vind ik die van Nederland de mooiste misschien dom maar als ik de nederlandse volkslied hoor denk ik direct aan voetbal Reageren
Tim14 Geplaatst: 1 juli 2005 Rapport Geplaatst: 1 juli 2005 (bewerkt) ben het met jullie eens dat Amerika een hele mooie tekst heeft, maar Nl vind ik ook een mooie tekste hebben, het heeft eigenwaarde Nederland heeft voor mijn gevoel het slechtste volkslied allertijden.. Wilhelmus van Nassauwe ben ik van Duitse bloed.. Dat is toch verschrikkelijk dat we onze aardsrivalen in ons volkslied hebben zitten?? :ph34r: Wat moet de rest van Europa wel niet denken.. Bewerkt: 1 juli 2005 door Tim14 Reageren
Typhoon Geplaatst: 1 juli 2005 Rapport Geplaatst: 1 juli 2005 Ik het Friese volkslied Nee ik denk Italie Reageren
Morpheus 83 Geplaatst: 1 juli 2005 Rapport Geplaatst: 1 juli 2005 ik vind het italiaanse volkslied ook erg mooi, ik krijg er een beetje een brok in mijn keel van als ik hem hoor. Het Italiaanse volkslied Fratelli d'Italia L'Italia s'è desta, Dell'elmo di Scipio S'è cinta la testa. Dov'è la Vittoria? Le porga la chioma, Ché schiava di Roma Iddio la creò. Stringiamoci a coorte Siam pronti alla morte L'Italia chiamò. Noi fummo da secoli Calpesti, derisi, Perché non siam popolo, Perché siam divisi. Raccolgaci un'unica Bandiera, una speme: Di fonderci insieme Già l'ora suonò. Stringiamoci a coorte Siam pronti alla morte L'Italia chiamò. Uniamoci, amiamoci, l'Unione, e l'amore Rivelano ai Popoli Le vie del Signore; Giuriamo far libero Il suolo natìo: Uniti per Dio Chi vincer ci può? Stringiamoci a coorte Siam pronti alla morte L'Italia chiamò. Dall'Alpi a Sicilia Dovunque è Legnano, Ogn'uom di Ferruccio Ha il core, ha la mano, I bimbi d'Italia Si chiaman Balilla, Il suon d'ogni squilla I Vespri suonò. Stringiamoci a coorte Siam pronti alla morte L'Italia chiamò. Son giunchi che piegano Le spade vendute: Già l'Aquila d'Austria Le penne ha perdute. Il sangue d'Italia, Il sangue Polacco, Bevé, col cosacco, Ma il cor le bruciò. Stringiamoci a coorte Siam pronti alla morte L'Italia chiamò. En dit is het italiaanse volkslied alleen ik heb geen idee wat het allemaal betekent Reageren
Timos Geplaatst: 1 juli 2005 Rapport Geplaatst: 1 juli 2005 Ik vind het nederlandse volklied ook wel mooi, omdat ik die als enigste versta Ook het Amerikaanse is erg mooi. Het Nederlandse Volkslied Wilhelmus van Nassouwe ben ick van Duytschen Bloedt, den Vaderland ghetrouwe blijf ick tot in den doet een prince van Orangien ben ick vry onverveert den Coninck van Hispangien heb ick altijt ghe-eert In Godes vrees te leven heb ick altijt betracht, daerom ben ick verdreven om Land, om Luyd ghebracht maer Godt sal my regeren als een goet Instrument, dat ick sal wederkeeren in mijnen Regiment Lijdt U, mijn Ondersaten die oprecht zijn van aert, God sal u niet verlaten al zijt ghy nu beswaert die vroom begheert te leven bidt Godt nacht ende dach dat Hy my cracht wil gheven dat ick u helpen mach Lijf ende goed al te samen heb ick u niet verschoont mijn Broeders, hooch van Namen hebbent u oock vertoont Greaf Adolff is ghebleven in Vrieslandt in den Slach sijn siel int eewich leven verwacht den jonghsten dach Edel en Hooch gheboren van Keyserlicken stam een Vorst des Rijcks vercoren als een vroom Christen-man voor Godes Woort ghepreesen heb ick vrij onversaecht als een helt zonder vreesen mijn edel bloet gewaecht Mijn schilt ende betrouwen zijt ghy, O Godt mijn Heer op U soo wil ick bouwen verlaet my nimmermeer dat ick doch vroom mag blijven U dienaer t'aller stond die tyranny verdrijven die my mijn hert doorwondt Van al die my beswaren end mijn vervolghers zijn mijn Godt wilt doch bewaren den trouwen dienaer dijn dat sy my niet verrasschen in haeren boosen moet haer handen niet en wasschen in mijn onschuldich bloet Als David moeste vluchten voor Saul den tyran soo heb ick moeten suchten met menich edelman maer Godt heeft hem verheven verlost uit alder noot een Coninckrijck ghegheven in Israel, seer groot Na tsuer sal ick ontfangen van Godt, mijn Heer, dat soet daer na so doet verlanghen mijn vorstelick ghemoet dat is, dat ick mag sterven met eeren, in dat velt een eewich rijck verwerven als een ghetrouwe helt Niet doet my meer erbarmen in mijnen wederspoet dan dat men siet verarmen des Conincks landen goet dat u de Spaengiaerts crencken o edel Neerlandt soet als ick daeraen ghedencke mijn edel hart dat bloet Als een Prins opgheseten met mijnes heyres cracht van den tyran vermeten heb ick den slach verwacht die, by Maestricht begraven bevreesde mijn ghewelt mijn ruyters sach men draven seer moedich door dat velt Soo het den wil des Heeren op die tijt had gheweest had ick gheern willen keeren van u dit swaer tempeest maer de Heer van hier boven die alle dinck regeert die men altijt moet loven en heeftet niet begeert Seer christlick was ghedreven mijn princelick ghemoet stantvastich is ghebleven mijn hert in teghenspoet den Heer heb ick ghebeden van mijnes herten gront dat Hy mijn saeck wil reden mijn onschult doen oircont Oorlof mijn arme schapen die zijt in grooten noot u Herder sal niet slapen al zijt ghy nu verstroit tot Godt wilt u begheven Sijn heylsaem woort neemt aen als vrome Christen leven tsal hier haest zijn ghedaen Voor Godt wil ick belijden end sijner grooter macht dat ick tot gheenen tijden den Coninck heb veracht dan dat ick Godt den Heere der hoochster Majesteyt heb moeten obedieren in der gherechticheyt Reageren
bjorn13 Geplaatst: 1 juli 2005 Rapport Geplaatst: 1 juli 2005 ik vindt dat van amerika het mooist!!! waarom weet ik nie gowoon mooie milodie!!!! Reageren
Thabit Geplaatst: 2 juli 2005 Rapport Geplaatst: 2 juli 2005 Nederland. Ik ken die anderen niet. En volksliederen vind ik niet veel aan! Reageren
Arjen Geplaatst: 2 juli 2005 Rapport Geplaatst: 2 juli 2005 Het Italiaanse volkslied Inderdaad, dit is ook mijn mooiste volkslied! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.