Jump to content

GTA IV Multiplayer NAT TYPE IS STRICT hulp!


Zombiespeed

Recommended Posts

Ik heb het zelf ook gehad , ik weet niet hoe ik het opgelost heb :bonk: , ik heb van alles geprobeerd :puh:

Maar als je te sloom bent voor de game word je wel gekickt

Bewerkt: door davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Zombiespeed

    11

  • Davedavy

    9

  • Hayte

    5

  • Jacky-2007

    5

Het bump-verhaal ga ik even niet op in.. Drie keer in vrij korte periode is nogal onnodig. Ik bracht het wellicht een beetje kortaf, was niet zo bedoeld.

[table=header]Ontopic[/table]

Welk router heb je? De Netgear of de Sitecom? Kijk ook even het type na in je router. Dit doe je door in je webbrowser zoals bijvoorbeeld Internet Explorer in de adresbalk http://xxx.xxx.x.xxx (is het IP van je router) te typen. Weet je het IP van je router niet? Deze is op te vragen bij Ziggo. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Het bump-verhaal ga ik even niet op in.. Drie keer in vrij korte periode is nogal onnodig. Ik bracht het wellicht een beetje kortaf, was niet zo bedoeld.

[table=header]Ontopic[/table]

Welk router heb je? De Netgear of de Sitecom? Kijk ook even het type na in je router. Dit doe je door in je webbrowser zoals bijvoorbeeld Internet Explorer in de adresbalk http://xxx.xxx.x.xxx (is het IP van je router) te typen. Weet je het IP van je router niet? Deze is op te vragen bij Ziggo. :tu:

Ik heb geprobeert mn ip in mn browser te kopieren aleen hij laad de site niet, hij kan geen verbinding maken, maar ik zal t een andere keer nog wel proberen

Link to comment
Delen op andere websites

Het bump-verhaal ga ik even niet op in.. Drie keer in vrij korte periode is nogal onnodig. Ik bracht het wellicht een beetje kortaf, was niet zo bedoeld.

[table=header]Ontopic[/table]

Welk router heb je? De Netgear of de Sitecom? Kijk ook even het type na in je router. Dit doe je door in je webbrowser zoals bijvoorbeeld Internet Explorer in de adresbalk http://xxx.xxx.x.xxx (is het IP van je router) te typen. Weet je het IP van je router niet? Deze is op te vragen bij Ziggo. :tu:

Of je kijkt gewoon op portforward.com... als je het via ziggo op moet vragen is veel werk , of wat bedoel je precies uit te leggen? Als je wilt portforwarden moet je niet het ip van je router intypen , maar het "internal IP address". Als je dat niet weet klik hier. Zoek dan je router en klik daarop , dan krijg je een lijst. Klik op gta iv. Dan staat er heel goed uitgelegd hoe je portforward. Owja ik zelf snapte dat van static ip nooit. Doe dan gewoon: start , zoek naar cmd en enter . Typ ipconfig. En dan is dit je static ip ( zie bijlage ). Ik heb even alle ip's van mij ontzichtbaar gemaakt.

Bewerkt: door davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

[table=border]@ davedavy[/table] Je snapt het blijkbaar nog steeds niet, en het is niet prettig wanneer iemand geholpen wil worden, hij dit soort reacties krijgt die wellicht hoop geven maar niet waar blijken te zijn achteraf..

Een statisch IP is niet een IP wat je kan opvragen via ipconfig. Een IP voor een apparaat stel je als statisch in je je router-firmware. Jij hebt het in dit geval over het IP in de PC zelf; dat is echter niet van belang. Het IP van je PC wijkt af van het IP wat je router doorgaans toewijst aan je PC, dit zijn twee verschillende dingen.

Vriendelijk verzoek dan ook aan jou om hier niet meer te reageren, tenzij je zeker bent van wat je zegt. Om je kennis over dit soort zaken te vergroten, lees hier eens rustig de begrippenlijst door. ;)

[table=border]@ zombiespeed[/table] Het invoeren van je IP wat je kan vinden op sites als whatismyIP.com zal niet gaan werken. Je dient het IP van je router in te geven, niet dat waarmee je PC zich identificeert op internet. ;) Zou je nog eens willen aangeven welk router je hebt?

Kijk even welk type het is, en probeer dan onderstaande:

[table=header]Router|Router IP|Gebruikersnaam|Wachtwoord

Netgear|http://192.168.0.1|admin|password

Sitecom|http://192.168.0.1|admin|admin[/table]

Klik eens op de link in de tabel. Je krijgt als je een Netgear of Sitecom hebt, je routerfirmware te zien. Gebruik afhankelijk van het merk/type de hier in de tabel genoemde gebruiker en wachtwoord. Dit zijn de standaarden van Ziggo. (Mochten deze niet werken, hebben vermoedelijk je ouders deze gewijzigd.)

Enfin, mocht je wel in je routerfirmware terecht komen, kijk dan eens welk firmware-type je hebt. Dit is vaak een combi van letters en cijfers en staat vaak groot ergens bovenaan de firmware homepage. Wanneer we die weten, kunnen we op zoek naar de juiste tutorial op portfoward.com. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Nope die 2 links doen het niet

Edit : ik heb gedaan met dat cmd, heb een ip geovnden en in gevoert in mn browser en heb nu zoon site :D

ik edit weer als ik wat meer informatie heb

Edit

Heb een belkin router ofzo en heb de firmware ook gevonden en opgezocht op portforward

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Belkin/F5D8631-4v3/fpadvert.htm

Bewerkt: door Zombiespeed
Link to comment
Delen op andere websites

Jacky, dat is al je tweede fout in dit topic. Eerst weet je de regels niet volledig, en dan weet je niet eens dat je met het Ipv4-adres ook gewoon in je router kan komen, en dan ga je ook nog een ander lid afblaffen en zegt dat hij niet meer mag posten in het topic... En nou niet zeggen dat je nooit geweten hebt dat dat niet kan, want ik heb het zelf tegen je gezegd in het Experiabox topic. Ik weet dat het totaal niet mijn plaats is om dit te zeggen, maar ik vind dat het gezegd moet worden als je mensen probeert te helpen.

@Zombie; Probeer eens te doen wat er in deze tut staat?

Link to comment
Delen op andere websites

Jacky, dat is al je tweede fout in dit topic. Eerst weet je de regels niet volledig, en dan weet je niet eens dat je met het Ipv4-adres ook gewoon in je router kan komen, en dan ga je ook nog een ander lid afblaffen en zegt dat hij niet meer mag posten in het topic... En nou niet zeggen dat je nooit geweten hebt dat dat niet kan, want ik heb het zelf tegen je gezegd in het Experiabox topic. Ik weet dat het totaal niet mijn plaats is om dit te zeggen, maar ik vind dat het gezegd moet worden als je mensen probeert te helpen.

@Zombie; Probeer eens te doen wat er in deze tut staat?

Ik zal t ff doormailen naar mn vader

Link to comment
Delen op andere websites

Wat davedavy zegt klopt overigens gewoon, door het adres in te voeren wat daar staat in je browser zul je op de pagina uitkomen van je router. Je zult hier waarschijnlijk een wachtwoord in moeten voeren wele meestal gewoon admin:admin (gebruiker:wachtwoord) is.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Hayte en Wesley123: Het ging mij om davedavy's uitspraak dat je je IP statisch zou kunnen maken via die weg. Het IP in je PC kan je via die route wellicht statisch maken, maar het gaat om het toegewezen IP vanuit de router aan je PC, dat moet statisch zijn. En dat los je niet op door het IP op je PC statisch te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Oh, op die manier. Waar komt static IP eigenlijk opeens vandaan? Dat is hier toch helemaal niet nodig (om in de router te komen dan), of ben ik nou slecht bezig? Maar ook mijn excuses, ik reageerde een beetje... agressief.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik heb de link doorgestuurd naar mn vader en hopelijk gaat hij er in het weekend naar kijken

Edit :

Mn vader gaat volgens mij een nieuwe router kopen omdat de router die we nu hebben iets niet aan kan doen ofzo

Dus hopelijk gaat ie t doen met een nieuwe router :D

Afwachten dus maar

Bewerkt: door Zombiespeed
Link to comment
Delen op andere websites

Hopen dat dat een oplossing voor je is, inderdaad. We horen het graag! :tu:

@ Wes, dave en Hayte: Eigenlijk standaard wijst iedere router random aan apparaten in het netwerk een IP toe. Dat IP is anders dan het IP van het apparaat zelf. Deze random toewijzing (bij het opstarten van het apparaat, dus je PC, je console, je iPhone etc.) is iedere keer anders, afhankelijk van het bereik wat je door het router laat toewijzen en welke volgorde je de apparaten inschakelt.

Normaal gesproken is dit niet snel een issue, maar bij sommige router types kan je poorten niet forwarden in het algemeen, maar moet dit per apparaat apart worden opgegeven. Aangezien dit met IP-autorisatie gaat, krijg je dus problemen als je router iedere keer andere IP's toewijst.

Als voorbeeld:

Ik zet vandaag mijn laptop aan en mijn spelconsole. Het router wijst IP's toe aan de apparaten, namelijk xxx.xxx.2.201 voor de laptop en xxx.xxx.2.205 voor de spelconsole.

Ik stel in mijn router in dat poorten 88-3074 UDP en TCP voor IP xxx.xxx.2.205 open staan, dus voor de spelconsole.

Als beide apparaten een paar dagen later worden opgestart, deelt het router opnieuw:

Eerst gaat de spelconsole aan, en deze krijgt xxx.xxx.2.216 toegewezen. Vervolgens de PC, deze krijgt xxx.xxx.2.203.

Je begrijpt dat omdat de poorten 88-3074 zijn opengezet voor IP xxx.xxx.2.205, ik dus niet online kan gamen als mijn console wordt gezien als xxx.xxx.2.216.

Om dit op te lossen, is het statisch maken van het IP in het router dus nodig. Wat je dan doet, is handmatig in de routerfirmware aangeven dat de spelconsole altijd het IP xxx.xxx.2.205 krijgt toegewezen. Dat is het statisch maken van een IP. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...