Jump to content

GTA IV start niet op


Kidco5

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb GTA IV na een hele tijd nog eens geïnstalleerd op een computer met Windows 7. Na de installatie direct de laatste patch uitgevoerd, maar nu start het spel niet meer op.

Ik krijg het loginscherm te zien om in te loggen met de Social Club account, klik op Play, dan begint de dvd te draaien en krijg ik even de muiscursor te zien die toont dat er van de schijf wordt gelezen en dan... gebeurt er niks meer...

Ik heb al geprobeerd:

- compatibiliteitsmodus met Windows XP SP 3 en Windows Vista SP 2.

- het spel starten vanuit Program Files, vanaf de schijf, runnen als administrator

- het spel starten met een andere account (beide accounts zijn beheerders)

Iemand een oplossing? Moet ik misschien alle patches die ooit al zijn vrijgegeven in volgorde installeren ?

Bedankt,

Kidco

Link to comment
Delen op andere websites

Ik herinner mij nog (het is echt lang geleden dat ik het spel nog gespeeld heb) dat het spel om de zoveel tijd crashte en dit was verholpen met een patch. Sindsdien wil ik zoveel mogelijk up-to-date zijn.

Moet ik heel de blok tekst die ik te zien krijg als ik klik op BB-code genereren hier posten?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik herinner mij nog (het is echt lang geleden dat ik het spel nog gespeeld heb) dat het spel om de zoveel tijd crashte en dit was verholpen met een patch. Sindsdien wil ik zoveel mogelijk up-to-date zijn.

Moet ik heel de blok tekst die ik te zien krijg als ik klik op BB-code genereren hier posten?

Ja.

Probeer tenminste eens of het spel werkt zonder patches. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nooit goede spelprestaties gehad met de standaardversie, en de patches fixen toch performance problemen?

Als ik nu het spel moet herinstalleren om te proberen of het werkt zonder patches ben ik weer een paar uur bezig... :duh:

Ik herinner mij trouwens dat ik al eerder zo'n probleem heb gehad maar dat was misschien met GTA San Andreas. Toen had het ermee te maken dat ik met twee schermen werkte en het schermpje dat vraagt op welk scherm je wilt spelen niet kwam. Nu werk ik met één scherm maar het effect is wel exact hetzelfde.

De code zal ik meteen posten.

[specificaties verwijderd]

>>> Door Hanneswasco: Berichten samengevoegd. Je kan ook je bericht bewerken. ;)<<<

Bewerkt: door Kidco5
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb al geprobeerd:

- het spel starten vanuit Program Files, vanaf de schijf, runnen als administrator

Wat voer je precies uit als administrator? GTAIV.exe? Mocht dit het geval zijn dan moet je het eens proberen met LaunchGTAIV.exe.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat voer je precies uit als administrator? GTAIV.exe? Mocht dit het geval zijn dan moet je het eens proberen met LaunchGTAIV.exe.

Ik probeerde GTAIV.exe, nu ook LaunchGTAIV.exe geprobeerd en dat werkt ook niet.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...

Nu, enige tijd later wil ik het spel opnieuw installeren, dit keer op een nieuwe computer, en ra ra ra... exact hetzelfde probleem. Ik had het spel nog niet opgestart voor de patch te doen, maar ik denk dat ik het wel draaiend zal krijgen.

Ik vraag me eigenlijk af, vorige patches van het spel waren soms 300MB, de laatste update is maar 104MB. Zitten de verbeteringen die in die vorige updates doorgevoerd zijn ook in de laatste patch (1.0.7.0)? of moet ik best eerst alle voorgaande patches installeren?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vraag me eigenlijk af, vorige patches van het spel waren soms 300MB, de laatste update is maar 104MB. Zitten de verbeteringen die in die vorige updates doorgevoerd zijn ook in de laatste patch (1.0.7.0)? of moet ik best eerst alle voorgaande patches installeren?

De laatste patch bevat ook alle fixes van de vorige patches, dus je kan deze gewoon installeren. Hoe het komt dat die kleiner is dan de rest weet ik ook niet. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...