Jump to content
Joriz

Complete film gemaakt in GTA4: “The Trashmaster”


Dat je ook een complete film in GTA4 kan maken bewijst de Franse filmmaker Mathieu Weschler. Maar liefst twee jaar is hij bezig geweest met het maken van de 88 minuten durende film The Trashmaster. Of de lengte ook de kwaliteit van de film ten goede komt moeten jullie zelf maar beoordelen, ik blijf een grappig filmpje van een paar minuten toch wel zo mooi vinden.

Via: Rockstar Games Newswire

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

De ondertiteling is in het frans, maar er wordt gewoon engels gesproken.

Ik heb trouwens gisteren al de eerste 53 minuten gekeken, omdat ik daarna van de pc ging, maar ik ga straks verder kijken. De film is echt heel goed, ik vind het ook heel knap van die man dat die daar 2 jaar tijd heeft ingestoken. Degene die 'm niet willen kijken missen toch wel wat, want hij mag wel lang duren, dit is ook wel écht een film met een heel boeiend verhaal erachter. Net alsof je op TV een film zou kijken, is dit een film die in IV is gemaakt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb hem even doorgeklikt, mooi gemaakt. Zeker ook goede verfilmingen, ik vraag me af hoe je op dit idee komt om gewoon een complete GTA film te maken. Maar hij heeft wel iets moois neergezet, ik kan het alleen niet opbrengen om hem helemaal te kijken. Maar wel netjes gedaan! :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Tuurlijk wel, hij maakt gewoon een leuke film van het spel. Denk je dat hij elke dag 10 uur aan die film heeft gewerkt, hij heeft gewoon in twee jaar steeds stukjes gemaakt. Misschien korter dan jij op GTAf per dag zit.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Doordat het in stukjes is gefilmd (wat uiteraard ook wel normaal is) heb ik ook 1x een klein foutje ontdekt :puh:. Want in de eerste scene toen ie uit de trashmaster stapte liet ie z'n deur openstaan, dan filmde ze plots de anderen waar hij bij stond, en toen ze weer Niko filmden was de deur toe van de trashmaster :puh:.

Ik weet niet meer waar het in de film was, maar dat viel me toen op xD.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat soort foutjes zitten in elke film @Vice

Ik heb net de hele film gekeken en ik moet zeggen, meesterwerk. Ik weet zeker dat hij er wel meer dan elke dag een klein stukje aan heeft besteed... Ik heb bijvoorbeeld vaak meegewerkt aan scenes voor korte amateuristische YouTube filmpjes van zowel GTA IV als GTA San Andreas, waar echt niet alles perfect hoefde te zijn... Voor stukjes van 2 minuten hadden we vaak al 'n uur nodig... Dit komt omdat je veel rekening moet houden met peds, die denken gewoon niet als mensen maar als zombies... Die houden echt geen rekening met wat jij hoopt dat ze doen... Bepaalde scenes die lijken alsof ze simpel zijn, zijn vaak de scenes die het moeilijkste zijn. De achtervolging op de Plumbers Skyway is bijvoorbeeld héél veel werk, tegen het verkeer in rijden en hopen dat er niemand de verkeerde kant op uitwijkt. Elke keer als je auto dan weer total loss is door een ped moet je weer je auto fixen met evt een trainer (of een ander iets wat beter aan zijn eisen voldoet)...

Vervolgens moet je de damage van de wél gelukte scenes weer proberen terug te krijgen...

In dat deel van de film zaten dan ook een aantal fouten die er in mijn ogen makkelijk voorkomen hadden kunnen worden: Motorkappen die zo maar terug verschijnen: Hoe moeilijk is het om bij het begin van take 2(of 3, of 4 of 124) even de trainer te openen, motorkap open te zetten en even gas te geven zodat hij eraf vliegt?....

Ik vraag me ook af hoe deze persoon mensen heeft gevonden voor online acting, mensen die niet na 4 minuten al weer lopen te kloten omdat er iets grappigs is gebeurd... (En ik weet dat heel veel gewoon in single player is gedaan, maar er waren ook een aantal korte scenes waar wel Multiplayer nodig was volgens mij)

Voor de rest echt een meesterwerk!

Bewerkt: door Mythbuster

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik zeg: Ik zou er tien euro voor betalen om deze in de bios te zien. Epic. _O_

Zoals de meesten van jullie weten zijn we in Death Inc. ook veel bezig met video's maken van de game. Weliswaar heeft de maker van deze film de luxe gehad van de PC versie van de game, waar een video editor in zit en waar trainers gebruikt kunnen worden om een hoop zaken te vergemakkelijken, maar dan nog... Waar wij uit GTA in 2,5 jaar tijd 4 video's met in totaal nog geen 18 minuten maken in onze vrije tijd, tussen de bedrijven door, "hobby't" deze man gewoon een complete, volwaardige film bij elkaar in maar twee jaar tijd... Diep respect.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nou, ik heb zojuist de hele film gezien onder het genot van bier en chips. Hier op de site haperde hij trouwens, hier was ie wel goed en daar kan je hem ook beeldvullend maken.

Leuke film. Origineel verhaal, goed gefilmd, en met de juiste muziek wordt er een perfect sfeertje neergezet. Zeker de moeite van de lange zit waard :tu:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...