Jump to content

GTA4 Draait niet soepel


Kcxrace

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc met de volgende setup:

Windows 7 64 bit

Intel I7 950 processor

Ati radeon HD 5700 DDR5

6GB DDR3 Tripple channel geheugen

SSD Harde schijf

Nu heb ik er verschillende spellen op gezet namelijk:

Rollercoaster tycoon 3 (liep niet goed)

Gta vice city (stottert af en toe) (wel uitgespeeld)

Ik dacht dat het met 64 bit te maken had dus heb ik vandaag een nieuwe spel gekocht namelijk GTA4.

Toen ik de cd erin duwde voor de installatie begonnen de problemen al. Ik krijg een windows venster te zien met alleen chineese tekens. Helemaal onderaan kon ik kiezen tussen 2 knoppen ik denk installatie en de-installatie. Ik koos voor de eerste en GTA begon zich te installeren.

Daarna heb ik mij aangemeld bij de club van rockstar en een live account aangemaakt (raar ik dacht dat het alleen voor xbox was). Maar ik heb het toch gedaan.

Toen zei die dat ik moest inloggen voor mijn saved games. Inloggen lukte niet want hij ging telkens updaten (heb 3x opnieuw gedaan).

Tijdens update sluit die gta af dan moet ik op oke klikken om de update te activeren en even later start die gta weer op. Maar ik kan niet steeds niet inloggen want dan vraagt die weer om die update (wat ik eerder al zei 3x gedaan).

Dus dan log ik niet in en dan kom ik het level. Maar ik kan niet eens met de auto rijden. Het gaat echt stukje voor stukje. Om 10 meter te rijden moet ik 1 minuut vol gas geven. Dan gaat die beetje bij beetje vooruit.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Het is geen merk pc. Pc is zelf samen gesteld. Ps dit is het venster wat ik te zien krijg als ik de cd er bij de eerste installatie erin doe en nu telkens ook als ik het spel start (als XP SP3)

Rapport van kees's computer

Uitgevoerd op 11-1-2011, 23:36:45

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|Gigabyte Technology Co., Ltd.

|Computermodel:|X58A-UD3R

|Systeemtype:|x64 (64-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|Gigabyte Technology Co., Ltd.

|Model:|X58A-UD3R

|BIOS Fabrikant:|Award Software International, Inc.

|BIOS Model:|Award Modular BIOS v6.00PG, versie FB

|Aansluitingen:|PCI (Gebruikt)

|Poorten:|PRIMARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB (USB), USB (USB)

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|Intel® Core i7 CPU 950 @ 3.07GHz (Octa Core)

|Kloksnelheid:|3060 MHz

|Socket & Cache(s):|Socket 1366, 8192 KB L2 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|6142 MB RAM

|Type(s):|2048 MB RAM (Onbekend-400 PC?-3200 200 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (Onbekend-400 PC?-3200 200 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (Onbekend-400 PC?-3200 200 MHz, DIMM)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (E:)

|Grootte:|409,79 GB (111,70 GB (C:) + 298,09 GB (E:) )

|Vrije ruimte:|301,10 GB (76,13 GB (C:) + 224,96 GB (E:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, E: Lokale harde schijf, G: Onbekend, H: Verwisselbare schijf, I: Verwisselbare schijf, J: Verwisselbare schijf, K: Verwisselbare schijf

|Model(len):|C: WDC WD3200AAKS-00B3A0 ATA Device IDE, D: Optiarc DVD RW AD-7260S ATA Device, E: SiImage SCSI Disk Device SCSI, G: HL-DT-ST DVDRAM GE20NU11 USB Device, H: Onbekend, I: Onbekend, J: Onbekend, K: Onbekend

empty.gif

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|IVT Corporation

|Model:|Bluetooth AV Audio

empty.gif

videocard.gifVideokaart|Model:|ATI Radeon HD 5700 Series

|Beeldprocessor:|ATI display adapter (0x68B8)

|Geheugengrootte:|1024 MB VRAM

|Stuurprogramma:|aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 8.732.0.0

empty.gif

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)

|Model:|Algemeen PnP-beeldscherm

|Schermresolutie:|1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA)

|Kleurdiepte:|32-bits

|Frequentie:|60 Hz

empty.gif

mouse.gifMuis|Fabrikant:|(standaardsysteemapparaten)

|Model:|USB-invoerapparaat

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|USB

empty.gif

keyboard.gifToetsenbord|Model:|USB-invoerapparaat

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3), Bluetooth PAN Network Adapter (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 192.168.0.100, MAC: 1C:6F:65:3C:FD:45, DHCP: 192.168.0.1

empty.gif

directx.gifDirectX|Versie:|11.0

empty.gif

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Home Premium

|Versie:|6.1.7600

|Service Pack:|Geen [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Drivers opnieuw geinstalleerd en nog steeds hetzelfde!

post-2079-129478540521.jpg

Bewerkt: door Kcxrace
Link to comment
Delen op andere websites

Oh. Het systeem is niet goed samengesteld (te zwakke grafische kaart tegenover de processor en het geheugen), daarom dacht ik dat het een merk-pc was. Installeer dan eerst maar eens de nieuwste drivers. Weet je ook welke grafische kaart je precies hebt? 5770?

Link to comment
Delen op andere websites

Oh. Het systeem is niet goed samengesteld (te zwakke grafische kaart tegenover de processor en het geheugen), daarom dacht ik dat het een merk-pc was. Installeer dan eerst maar eens de nieuwste drivers. Weet je ook welke grafische kaart je precies hebt? 5770?

Ja de SAPPHIRE VAPOR.

Nee virussen zijn het niet. Ik heb de betaalde versie van AVG internet secutity en allerlei andere programma's voor spyware enz. Alles is vrij.

----

Update drivers uitgevoerd zonder resultaat (waren denk up to date).

Grafische kaart te zwak? Ze schrijven een 256mb kaartje voor.

Dat lijkt me toch stug.

>>> Door Hanneswasco: Berichten samengevoegd. Gelieve in het vervolg je bericht te bewerken.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Grafische kaart te zwak? Ze schrijven een 256mb kaartje voor.

Dat lijkt me toch stug.

De systeemeisen van GTA IV moet je ook met een korreltje zout spelen. Een videokaart van 256 MB zal GTA IV kunnen opstarten en op de laagste settings met een lage framerate spelen, maar dat is het dan ook. Dat je videokaart 1024 MB heeft wil nog niet zeggen dat het een super-kaart is. Die kan GTA IV zeker aan, maar niet op de allerhoogste settings. En Hayte zei ook enkel dat de videokaart te zwak is in vergelijking met de processor en het geheugen, wat je vaak ook bij merk-PC's ziet. Die processor kan GTA IV namelijk makkelijk op het allerhoogste aan, maar de videokaart niet.

De installatie problemen zijn volkomen normaal; die Chinese tekens heeft iedereen, het Games for Windows LIVE account heeft iedereen nodig en de updates verlopen wel vaker stug. Je kan eens proberen om de nieuwste update van GTA IV (patch 7) handmatig te installeren; je kan deze hier downloaden.

Mocht je blijvende problemen hebben met GfW LIVE dan kan je XLiveless installeren (simpelweg xlive.dll in je GTA IV map plaatsen). Dit zorgt ervoor dat GfW LIVE uitgeschakeld wordt en je dus die melding niet meer krijgt. Nadeel is wel dat je dan geen multiplayer meer kan spelen en geen achievements kan halen. Dit kan natuurlijk wel weer als je xlive.dll terug uit je GTA IV map haalt. Een bijkomend voordeel van XLiveless is dan weer dat je savegames kan uitwisselen (wat met GfW LIVE dus niet kan). Zo kan je hier bijvoorbeeld een savegame voor elke missie downloaden.

Zou je verder ook eens de grafische settings die je gebruikt in het spel te posten, en deze eventueel verlagen? Je kan ook eens proberen om de memrestrict fix te proberen, deze voorkomt framedrops. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja de SAPPHIRE VAPOR.

Nee virussen zijn het niet. Ik heb de betaalde versie van AVG internet secutity en allerlei andere programma's voor spyware enz. Alles is vrij.

----

Update drivers uitgevoerd zonder resultaat (waren denk up to date).

Grafische kaart te zwak? Ze schrijven een 256mb kaartje voor.

Dat lijkt me toch stug.

>>> Door Hanneswasco: Berichten samengevoegd. Gelieve in het vervolg je bericht te bewerken.<<<

Dus je hebt een Sapphire HD5770 Vapor? Het gaat me vooral om de 5770 gedeelte, dus je hebt geen 5750 of een andere grafische kaart uit de 57** reeks? Er zit namelijk een prestatie verschil tussen de twee.

@Hanne, ik denk niet dat het een framedrops probleem is, hij heeft een blijvende daling van frames. Ook heeft hij een soortgelijk probleem bij spellen die hij super snel zou moeten kunnen spelen.

@Kcxrace; download eens Malwarebytes' Anti-Malware en laat die scannen op virussen. MBAM is een goede virusscanner die de meeste virussen eruit pikt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja de SAPPHIRE VAPOR.

Nee virussen zijn het niet. Ik heb de betaalde versie van AVG internet secutity en allerlei andere programma's voor spyware enz. Alles is vrij.

----

Update drivers uitgevoerd zonder resultaat (waren denk up to date).

Grafische kaart te zwak? Ze schrijven een 256mb kaartje voor.

Dat lijkt me toch stug.

>>> Door Hanneswasco: Berichten samengevoegd. Gelieve in het vervolg je bericht te bewerken.<<<

Dus je hebt een Sapphire HD5770 Vapor? Het gaat me vooral om de 5770 gedeelte, dus je hebt geen 5750 of een andere grafische kaart uit de 57** reeks? Er zit namelijk een prestatie verschil tussen de twee.

@Hanne, ik denk niet dat het een framedrops probleem is, hij heeft een blijvende daling van frames. Ook heeft hij een soortgelijk probleem bij spellen die hij super snel zou moeten kunnen spelen.

@Kcxrace; download eens Malwarebytes' Anti-Malware en laat die scannen op virussen. MBAM is een goede virusscanner die de meeste virussen eruit pikt.

Ik heb zojuist drivers gedownload voor 64bit van mijn grafische kaart (die had ik niet) ik heb nu alles op very high staan en alles vol open (ook details enz) en hij loopt nu goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...