Jump to content

Checkpoint Charlie


Al Calzone

Recommended Posts

Ik heb Checkpoint Charlie nu al tientallen keren geprobeerd zonder succes, met beide boten. Ik heb sterk het vermoeden dat mijn boten simpelweg niet de vereiste snelheid halen - zo is het mij nog nooit gelukt om alle 3 de ramps te halen zonder daarbij minstens 1 keer met de boot op de achter 1 van de ramps gelegen vlonders te stuiteren. Herkent iemand dit of heeft iemand een idee voor een oplossing?

THX

Al Calzone

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien deze nog niet in de walkthrough staat, zal ik je daar maar niet naartoe verwijzen, zo gaat Checkpoint Charlie:

Als je hem nog niet eerder hebt gehaald moet je hem eerst met de Cuban Jetmax doen, doe rustig aan, vooral bij de rampen, neem ze vooral niet volgas, de eerste keer heb je tijd zat. Doe ook daarna nog rustig aan, de Jetmax heeft een betere controle over het stuur, gebruik dat dus goed. In de daaropvolgende keren heb je minder tijd en het weer is ook slechter, maar de verdiensten lopen ook op. Hier een kórt overzicht daarvan:

1e keer = 2:30 = Gewoon weer = $ 5000

2e keer = 2:25 = Gewoon weer = $ 6000

3e keer = 2:20 = Hevige mist = $ 7000

4e keer = 2:15 = Hevige storm = $ 8000

5e keer = 2:10 = Hevige storm = $ 9000

6e keer = 2:00 = Gewoon weer = $ 15000

Na de tweede of derde keer kan het niet meer met de Cuban Jetmax, dan móét het met de Squalo gewoon omdat die sneller is, iets wat ik opmerkte (weet ik niet zeker) is dat de Squalo na de 1e keer wél een beter stuurvermogen enz. krijgt, dit ook na de 3e en 4e keer. Nog een tip voor die ramps, bij de 3e-6e keer kun je de eerste twee ramps wél volgas nemen, zó hard dat je vanaf de eerste meteen op de tweede zit, doe dan bij de 3e ramp wél heel voorzichtig, eerst er goed voorliggen en dán pas gas geven. Veel succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Okee bedankt voor je snelle en uitgebreide reply.. ik blijf stug doorproberen. Gas terug op de ramps zeg je dus, voor de 1e ronde... ben benieuwd of dat gaat helpen, zelfs als ik redelijk over die ramps heenkom met de Cuban haal ik het einde van de race niet op tijd (zonder ook maar 1 seconde het gas los te laten gedurende de race)

Will keep ya posted.

Link to comment
Delen op andere websites

hmmm vooralsnog kom ik, als ik gas terugneem, helemaal niet meer over de ramps heen... even voor de zekerheid: ik gebruik alleen de pijltjes omhoog en omlaag om mijn snelheid te bepalen is dat correct?

Link to comment
Delen op andere websites

Bij de ramps moet je ook niet teveel tijd verliezen, hou je ogen goed op het beeld, als de boot maar één keer scheef gaat liggen ben je de pineut, later wordt het leuk, als je met de Squalo binnen twee minuten moet, mijn record staat op 1:56, echt leuk, keihard scheuren. Als je in de mist moet, is het géén tip om de code ALOVELYDAY te gebruiken, probeer dan zo goed mogelijk de blimps op de radar te volgen, bij hevig onweer en storm moet je gewoon het hele parcours keihard gas geven, met pech heb je dan de stroom ook tegen, maar gewoon blijven proberen, het lukt vanzelf wel, en áls het dan lukt, gaat het de 2e tot de 6e keer ook gemakkelijker. Na de 6e keer blijft het gewoon:

2:30 = gewoon weer = $ 15000, maakt niet uit hoevaak je het dan nog doet.

Link to comment
Delen op andere websites

Even ter vegelijking (ronde 1) ... de 1e brug, na de ramps, ga ik onderdoor als de klok ongeveer op 1:32 staat. Dit doe ik als volgt:

3 checkpoints rechtdoor

scherpe bocht naar rechts vlak na het houtwerk

2 checkpoints

scherpe bocht naar links, zodat ik net tussen de rotsen (met de houten ramp) en het houtwerk door schiet, om vervolgens uit te gaan lijnen voor de 1e ramp. Ik hou het gas continu ingedrukt gedurende de ramps (waarmee ik minimaal 1x de vlonder achter een ramp raak)

Op welke klokstand kom jij onder die 1e brug door, en heb je misschien een alternatieve route voor dat eerste stukkie?

THX again

Al Calzone

Link to comment
Delen op andere websites

De kloktijd weet ik niet meer helemaal, ik deed het begin altijd wel zó:

  • Meteen volgas ietsjes naar links naar de 1e checkpoint
  • Dan naar de tweede, waar je het bord: Greetings from Vice City krijgt
  • Meteen naar rechts en één of twee checkpoints om het houten bouwwerk heen.
  • Dan proberen recht voor de eerste ramp uit te komen.
  • De Checkpoint vóór de ramp nemen.
  • Vlakvoor de ramp íéts gas terug nemen.
  • De ramp rustig maar hard nemen
  • Meteen (als je in het water terechtkomt ook) voor de 2e ramp klaarkomen
  • Daar rustig overheen, maar wel met genóég snelheid
  • De derde evenzo snel.
  • Dan alles vólgas!

Je kunt ook de eerste ramp kéíhard nemen met de Squalo volgas1ua.png, dan heb je kans dat je meteen op of over de tweede vliegt, gewoon gas blijven geven, de derde íéts rustiger nemen, maar de rest dan ook écht volgas1ua.png, dan móét het lukken, de missie is trouwens een mix van The Fastest Boat (3e missie Diaz) en Stunt Boat Challenge (1e missie Cubans). De missie eindigt bij hetzelfde jacht als in The Fastest Boat, Succes.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar.. jij hebt het over 'iets gas terugnemen', 'de ramp rustig maar hard nemen', 'rustig maar met genoeg snelheid' etc, alsof je een gashandel hebt die je verder of minder ver openkan trekken, maar ik heb alleen maar een pijltje omhoog en een pijltje omlaag en kan dus alleen gas geven of GEEN gas geven, niks daar tussenin??

Link to comment
Delen op andere websites

Ik begrijp je reactie, je hebt alleen maar pijltje omhoog en omlaag, maar je kunt vooruit even loslaten, dan heb je de snelheid nog wel, maar je geeft even geen gas meer, of in de aanloop telkens even gas en dan weer niet, zoiets: aan»uit»aan»uit»aan»uit»aan»uit. In ieder geval níét pijltje naar beneden of de handrem gebruiken:

Iets gas terug = je hebt een grote snelheid, éventjes pijltje naar voren loslaten

rustig maar hard = Met voldoende snelheid, maar niet té hard, dan heb je kans dat je nét over ramp 2 heenvliegt en op het hout terecht komt, óf de checkpoint mis, en dán kan je het helemaal vergeten.

rustig maar met voldoende snelheid = wel goed gas, maar niet als een gek op topsnelheid.

Ik hoop dat ik m'n paradoxale* gedrag heb verklaard.

* paradox = schijnbare tegenstrijdigheid, heb ik dit jaar met Nederlands geleerd, een keer moeilijke woorden gebruiken mag ook wel... :D

Link to comment
Delen op andere websites

Hehe... okee bedankt man, weet ik in ieder geval dat ik geen keys mis. Ik kom nog steeds niet in de buurt van het einde, 1 checkpoint na de laatste brug is het verste wat ik gekomen ben, begrijp er niks van.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan moet je er nog ongeveer 2 of 3, gewoon blijven proberen, het lukt écht wel een keer, er zijn er al zóveel tot de 100% dus ook díé missie gekomen, dat gaat jou ook écht wel lukken. Gewoon doorgaan, doe het snel maar beheersd, alles volgas waar dat mogelijk is. Dan gaat het zéker lukken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...