Jump to content

Header floaten boven main-vakken

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Vandaag bij Engels waren we een of andere video-toets aan het kijken over jongeren die zelf bedrijfjes hadden en bracht mij op het idee om gewoon weer een website te maken onder het mom 'Hendriks Webdesign', ik kan het wel maar niet echt spectaculair goed. Nu wil ik daar dus een site voor maken en dan kan ik altijd wel kijken of ik er ooit iets mee doe, ik heb toch de hosting ruimte dus ja :puh:

Nu had ik een mooi idee voor de layout bij de header maar ik weet helaas niet hoe ik dit moet uitvoeren.. Bij dat ronde met navigatie erin wil ik dus slicen maar dan ook zegmaar rond slicen zodat ik tekst ook daar rond zou kunnen uitvoeren zegmaar. Kan dit ook, en zoja hoe? :)

wianav.png

Ik wil dus zegmaar een header slicen maar dan zo rond... Ik weet niet of dat mogelijk is maar ik zou het wel heel vet vinden.. :D

(dit is wel heel simpel maar slechts om even aan te geven wat ik wil :puh:

EDIT: Topic is verplaatst en gaat mij nu meer om de manier dat ik die header boven de main-vakken kan laten floaten (dus dat andere grijze vlak)

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst:

Hoe het slicen in Photoshop precies werkt weet ik niet, maar wel hoe het webdesign gedeelte gaat.

Je kan toch gewoon die header als aparte afbeelding opslaan en dat als header gebruiken?

Geplaatst: (bewerkt)

Oh en je bedoelt die er gewoon boven laten 'zweven' ofzo? :) Ik kan dat proberen :D

---

En toch een vraagje, nu gaat het nog om design met website maar uiteindelijk met bouwen... Waar hoort het nou eigenlijk thuis, webdesign en programmeren of hier? :$ Want ik heb hulp nodig dus in design maar ook met coderen later denk ik :puh:

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst:

Met het programma Photoshop hier.

Gaat het echt om programmeren bij Webdesign. Dit topic zou ik naar Webdesign verplaatsen, omdat je uiteindelijk meer moet gaan scripten ervoor. ;)

Geplaatst:

Tekst kan je niet rond plaatsen, tenzij je losse afbeeldingen voor je menu gebruikt.

De header kan wel boven de rest 'zweven'. Hiervoor kan je z-index gebruiken, waardoor je als het ware lagen in je website aanbrengt. Hoe hoger het getal dat je invoert achter z-index in je CSS, hoe hoger het gedeelte 'zweeft'. Het lidmenu rechts bovenin als je op je naam klikt maakt ook gebruik van de z-index, waardoor het op de rest van de website ligt.

Geplaatst:

Tekst kan je niet rond plaatsen, tenzij je losse afbeeldingen voor je menu gebruikt.

De header kan wel boven de rest 'zweven'. Hiervoor kan je z-index gebruiken, waardoor je als het ware lagen in je website aanbrengt. Hoe hoger het getal dat je invoert achter z-index in je CSS, hoe hoger het gedeelte 'zweeft'. Het lidmenu rechts bovenin als je op je naam klikt maakt ook gebruik van de z-index, waardoor het op de rest van de website ligt.

Kijk eens aan, ik ga het eens proberen :) Gelijk weer wat geleerd :puh:

Dus de Z-index aanpassen en dan als ik drop-downs wil in de navigatie ook weer de Z-index gebruiken (voor het idee wat GTAForum heeft dan maar met onmouseover en andere dingen enzo)?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...