Jump to content

server wil niet open

Recommended Posts

Geplaatst:

hallo,

voor het eerst sinds tijden heb ik weer eens een probleem :puh:.

ik ben al een tijdje bezig met mijn server toen ik er laatst achter kwam dat niemand mijn server kan vinden. Mijn server is een tijdje open geweest maar is dus blijkbaar door een reden gesloten. dus ik nam een kijkje in mijn router. niets aan de hand, nam ik een kijkje in de andere router waaraan mijn router dus weer vast zit, daar bleek hij een IPv4 adress conflict te hebben. Mijn IPv4 Adress was 192.168.1.73. Laatst hadden we weer een oude laptop van ons in gebruik genomen en die had precies hetzelfde IPv4 adress als mijn computer. dus na veel gedoe heb ik hem weten te veranderen zodat mijn internet ook weer goed werkt. toen is mijn server een dag open geweest. dat is ook 100% zeker want ik had er die dag gelijk 5 accounts bij. De volgende dag wilde ik mijn server voor de zoveelste keer aan iemand die mij wilt helpen met mijn server laten zien (eerst zei hij continu dat hij mijn server niet kon vinden) dus ik zij, "zoek mijn server nu eens, ik weet zeker dat hij openstaat". en weer kon hij hem niet vinden. verder heb ik die dag ook helemaal niemand meer in mijn server gehad, en die dag daarna ook niet meer. dus toen mijn computer uitging is er dus iets gebeurt waardoor mijn server het niet meer doet en er dus ergens een fout zit. ik heb alles weer gecontrolleerd, de poort 7777 staat op mijn computer gewoon weer open. ipv4 adress is nog zoals ik hem had ingesteld en had geen conflicten met andere. alles in server.cfg staat nog goed.

weet iemand wat hier is gebeurt, voor de duidelijkheid : de router die problemen heeft is een Thomson Speedtouch 780

alvast bedankt,

-M

Geplaatst:

Op de site van portforward.com kun je een portchecker downloaden. Probeer dat is. Want ik had zon soort probleem ook. En ja ik dacht ook dat poort openstond. Stond hij dus werkelijk niet.

Geplaatst: (bewerkt)

Op de site van portforward.com kun je een portchecker downloaden. Probeer dat is. Want ik had zon soort probleem ook. En ja ik dacht ook dat poort openstond. Stond hij dus werkelijk niet.

haha ik vond dat programmatje maar een onding maja XD ik zal wel even kijken. in mijn router staan ze in ieder geval zeker weten goed

edit: nu zegt iemand anders dat hij wel gewoon open staat, dat programmatje zeg nu trouwens ook ineens dat mijn poort open is dus ik laat mijn server wel een tijdje aanstaan en kijk of iemand erin komt. dan weet ik zeker dat hij weer open is.

Bewerkt: door Morph1
Geplaatst:

haha ik vond dat programmatje maar een onding maja XD ik zal wel even kijken. in mijn router staan ze in ieder geval zeker weten goed

edit: nu zegt iemand anders dat hij wel gewoon open staat, dat programmatje zeg nu trouwens ook ineens dat mijn poort open is dus ik laat mijn server wel een tijdje aanstaan en kijk of iemand erin komt. dan weet ik zeker dat hij weer open is.

Zoals ik het zie vind ik het allemaal wel gek. Staat bij je server.cfg port: 7777 ?

Geplaatst: (bewerkt)

mensen bedankt, om een of andere onnatuurlijke reden doet mijn server het weer XD

ik had gewoon mijn server rond 8 uur aangezet, ik ging er zelf in (meeste mensen hebben "not empty" aanstaan dus bleef ik erin) en toen ging ik naar beneden TV kijken. toen ik rond 11 uur weer naar boven ging stond mijn serverconsole vol en had ik er weer 4 accounts bij.

Bewerkt: door Morph1

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...