Jump to content

Synthesizer voor laptop


MJ_Forever

Recommended Posts

  • 4 weken later...

ik ben sterk geïnteresseerd in de snufjes van de dj-wereld, en ik heb nu mijn zinnen gezet op een synthesizer.

Een synthesizer heeft weinig met dj'en te maken.

Welke zijn de goeie? Ik heb enkele links uitgezocht die rond mijn budget zijn.

Ik zoek zo'n ding met veel functies, waar je goeie dancemuziek enzo mee kan produceren.

Voordat je een synthesizer koopt is het handig om eerst de sofware te leren kennen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

ik ben sterk geïnteresseerd in de snufjes van de dj-wereld, en ik heb nu mijn zinnen gezet op een synthesizer.

Een synthesizer heeft weinig met dj'en te maken.

Welke zijn de goeie? Ik heb enkele links uitgezocht die rond mijn budget zijn.

Ik zoek zo'n ding met veel functies, waar je goeie dancemuziek enzo mee kan produceren.

Voordat je een synthesizer koopt is het handig om eerst de sofware te leren kennen.

1. DJ'en en producen heeft veel met mekaar te maken. Als je een bekende dj bent, verwachten ze dat je ook kan producen.

2. Ik heb al Fruity Loops Producer Edition, dus.

Link to comment
Delen op andere websites

ik ben sterk geïnteresseerd in de snufjes van de dj-wereld, en ik heb nu mijn zinnen gezet op een synthesizer.

Een synthesizer heeft weinig met dj'en te maken.

Welke zijn de goeie? Ik heb enkele links uitgezocht die rond mijn budget zijn.

Ik zoek zo'n ding met veel functies, waar je goeie dancemuziek enzo mee kan produceren.

Voordat je een synthesizer koopt is het handig om eerst de sofware te leren kennen.

1. DJ'en en producen heeft veel met mekaar te maken. Als je een bekende dj bent, verwachten ze dat je ook kan producen.

2. Ik heb al Fruity Loops Producer Edition, dus.

Fout, vroeger waren DJ en Producer 2 verschillende werelden. Tegenwoordig zijn die 2 werelden wel wat nauwer met elkaar verbonden, doordat DJ's gaan produceren (Wat vooral in de house scene vaak iemand anders is dan de dj) of doordat producenten gaan dj'en. Maar in principe zijn het 2 totaal verschillende vlakken.

Als je muziek wilt produceren ben je met een synthesizer nog niet zo ver. Wat je vooral nodig hebt zijn VST plugins waarmee je geluiden kan maken (screeches, kicks, synths). Ga je daar eerst maar in verdiepen voordat je echt alles bij elkaar gaat gooien. Je kan ook samples gebruiken maar dat is in mijn ogen niet iets wat een producer hoort te doen (behalve als ie natuurlijk een track remixt ed.). Een synthesizer is vooral voor de melodie. Ik weet niet ofdat jij noten kan spelen maar het maken van een melodie is knap lastig.

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

beetje oud topic, maar het loopt in dit subforum toch niet zo snel..

Wat jij hebt geselecteerd zijn geen synths, maar MIDI controllers, ze sturen alleen de data door naar je PC (als een toets indrukken). Vervolgens draai je bijvoorbeeld een virtuele synth (bijvoorbeeld in VSTi formaat) op je computer die je met die controller aanstuurd.

Goed, ik beveel graag spul van M-Audio aan. Fame is lekker goedkoop, maar kan een duurkoop worden (met toetsen enzo zou ik niet zo snel goedkopere merken nemen). Kijk bijvoorbeeld eens naar de Axiom reeks ( http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/M-Audio-Axiom-49-Advanced-Controller-Keyboard/art-SYN0003758-000 ) Kun je zelf kiezen hoeveel toetsen je nodig hebt.

Is helaas wel wat duurder dan de door jou genoemde producten, maar dit is dan ook wel iets meer kwaliteit.

Heb je die controllers niet nodig (zijn wel ideaal trouwens! vooral met FL), dan kun je ook hier naar kijken: http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Synthesizers/Master-keyboards/M-Audio-Key-Rig-49-USB-MIDI-Keyboard-Controller/art-SYN0002928-000

Ik heb zelf trouwens een Yamaha PSR-3000, maar dat is een Arranger Workstation (en niet alleen een MIDI controller). Bovendien past dat al helemaal niet in je budget..

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...