Ice-cup Geplaatst: 19 januari 2011 Rapport Geplaatst: 19 januari 2011 Ik heb: new string1[256]; new string2[256]; switch(PlayerInfo[otherplayerID][Car]) { case 0: catext = string1; case 1: catext = string2; } format(string1, sizeof(string1), "{B7B5B7}'Let's take a ride'"); format(string2, sizeof(string2), "{8BFF65}'Let's take a ride'"); format(passtring, sizeof(passtring), "%s",ctext); ShowPlayerDialog(playerid,1337,DIALOG_STYLE_MSGBOX,namestring, passtring, "Back", "Back"); Bij een DCMD command. Zodra ik deze invoer krijg ik UKNOWN COMMAND enz. Enig idee? Reageren
Morph1 Geplaatst: 19 januari 2011 Rapport Geplaatst: 19 januari 2011 het unknown command komt simpelweg omdat je return 1; onderaan bent vergeten, maar verder als het script niet werkt ligt het aan het script zelf en zit er ergens een fout in waardoor de handelingen niet door kunnen gaan. Reageren
Ice-cup Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 19 januari 2011 Er staat onderaan: ShowPlayerDialog(playerid,1337,DIALOG_STYLE_MSGBOX,namestring, passtring, "Back", "Back"); return 1; } else { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "You're not authorized to use this command!"); } return 1; } Dus daar ligt het niet aan. Reageren
Morph1 Geplaatst: 19 januari 2011 Rapport Geplaatst: 19 januari 2011 format(passtring, sizeof(passtring), "%s",ctext); hier staat wel passtring maar die heb je ook nergens toegevoegd met new passtring[256]; zo wel is het handig gewoon de hele code te geven zodat we hem helemaal door kunnen kijken en zien wat er fout is, dan voorkom je reacties dat je een define o.i.d. bent vergeten. Reageren
Ice-cup Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 19 januari 2011 dcmd_sachs(playerid, params[]) { new otherplayerID; if(sscanf(params, "i", otherplayerID)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_DRED, "USAGE: /sachs <ID>"); return 1; } if(otherplayerID == INVALID_PLAYER_ID) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "This player is not online!"); return 1; } if(IsPlayerConnected(otherplayerID)) { new string1[256]; new string2[256]; new string3[256],string4[256],string5[256],string6[256],string7[256],string8[256],string9[256],string10[256],string11[256],string12[256],string13[256],string14[256],string15[256],string16[256]; new string17[256],string18[256],string19[256],string20[256],string21[256],string22[256]; new s1[256],s2[256],s3[256],s4[256],s5[256],s6[256]; new catext[256]; new htext[256]; new stext[256]; new rtext[256]; new dtext[256]; new cetext[256]; new cptext[256]; new artext[256]; new gttext[256]; new ktext[256]; new dotext[256]; new Achlevelz[256]; new namestring[256]; new passtring[256]; switch(PlayerInfo[otherplayerID][Car]) { case 0: catext = "{B7B5B7}'Let's take a ride'"; case 1: catext = "{8BFF65}'Let's take a ride'"; } format(string1, sizeof(string1), "{B7B5B7}'Let's take a ride'"); format(string2, sizeof(string2), "{8BFF65}'Let's take a ride'"); format(string3, sizeof(string1), "{B7B5B7}'Settling in'"); format(string4, sizeof(string2), "{8BFF65}'Settling in'"); format(string5, sizeof(string1), "{B7B5B7}'Brand new clothes!'"); format(string6, sizeof(string2), "{8BFF65}'Brand new clothes!'"); format(string7, sizeof(string1), "{B7B5B7}'The way to Los Santos'"); format(string8, sizeof(string2), "{8BFF65}'The way to Los Santos!'"); format(string9, sizeof(string1), "{B7B5B7}'LCD..No.What was it again?'"); format(string10, sizeof(string2), "{8BFF65}'LCD..No.What was it again?'"); format(string11, sizeof(string1), "{B7B5B7}'POPO!'"); format(string12, sizeof(string2), "{8BFF65}'POPO!'"); format(string13, sizeof(string1), "{B7B5B7}'Need some medical service!'"); format(string14, sizeof(string2), "{8BFF65}'Need some medical service!'"); format(string15, sizeof(string1), "{B7B5B7}'Just like a real criminal!'"); format(string16, sizeof(string2), "{8BFF65}'Just like a real criminal!'"); format(string17, sizeof(string1), "{B7B5B7}'Meeting Morgan Freeman'"); format(string18, sizeof(string2), "{8BFF65}'Meeting Morgan Freeman'"); format(string19, sizeof(string1), "{B7B5B7}'HEADSHOT!'"); format(string20, sizeof(string2), "{8BFF65}'HEADSHOT!'"); format(string21, sizeof(string1), "{B7B5B7}'Premium player'"); format(string22, sizeof(string2), "{8BFF65}'Premium player'"); format(s1, sizeof(string1), "{00FFCA} Rookie"); format(s2, sizeof(string2), "{00FFA1} Citizen"); format(s3, sizeof(string1), "{85FFA1} Novice"); format(s4, sizeof(string2), "{BCFFA1} Original Achiever"); format(s5, sizeof(string2), "{97FF67} Godfather"); format(s6, sizeof(string2), "{FF6700} Ruler"); format(namestring, sizeof(namestring), "Achi level: %s",Achlevelz); format(passtring, sizeof(passtring), "%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s",ctext, htext,stext,rtext,dtext,cptext,cetext,artext,gttext,ktext,dotext); SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, passtring); ShowPlayerDialog(playerid,1337,DIALOG_STYLE_MSGBOX,namestring, passtring, "Back", "Back"); } return 1; } HEUL VEEL STRINGS JA . Reageren
Morph1 Geplaatst: 19 januari 2011 Rapport Geplaatst: 19 januari 2011 net als ik denkt je server waarschijnlijk WTF! XD ehmm... jij geef allemaal defines new otherplayerID; new namestring; new passtring; maar je zegt er niet bij wat het is. jij werkt met Dcmd, dan moet je bijvoorbeeld bij otherplayerID dit hebben : new otherplayerID = strval(params); verder weet ik eigenlijk ook niet echt wat je ermee wilt berijken, maar ik ben (gelukkig voor jou) ook niet de beste scripter op dit forum XD. anders kom je helemaal nergens. Reageren
Megadreams Geplaatst: 19 januari 2011 Rapport Geplaatst: 19 januari 2011 (bewerkt) Je script gebruikt te veel geheugen. Je kan alles ook in 1 string plaatsen en die gebruiken. Bewerkt: 19 januari 2011 door Megadreams Reageren
Ice-cup Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 19 januari 2011 Je script gebruikt te veel geheugen. Je kan alles ook in 1 string plaatsen en die gebruiken. Maar... Dan kan mijn case(x) niet zien WELKE format hij moet gebruiken? Reageren
Big Boss Geplaatst: 19 januari 2011 Rapport Geplaatst: 19 januari 2011 new string1[256]; new string2[256]; new string3[256],string4[256],string5[256],string6[256],string7[256],string8[256],string9[256],string10[256],string11[256],string12[256],string13[256],string14[256],string15[256],string16[256]; new string17[256],string18[256],string19[256],string20[256],string21[256],string22[256]; new s1[256],s2[256],s3[256],s4[256],s5[256],s6[256]; new catext[256]; new htext[256]; new stext[256]; new rtext[256]; new dtext[256]; new cetext[256]; new cptext[256]; new artext[256]; new gttext[256]; new ktext[256]; new dotext[256]; AAAAHH! Mijn ogen! Dat is ruim 40 kilobyte verspild geheugen telkens als dat command wordt uitgevoerd. Dat heb je echt niet nodig. Ik vermoed dat het hier om een of ander achievement command gaat (gezien het kleurgebruik, groen (behaald) en grijs (niet behaald)). new TotalList[512], TmpAch[32]; switch(PlayerInfo[otherplayerID][Car]) { case 0: TmpAch = "{B7B5B7}" // Grijs case 1: TmpAch = "{8BFF65}" // Groen } strins(TmpAch, "Let's Take A Ride\n", strlen(TmpAch)); strins(TotalList, TmpAch, strlen(TotalList)); switch(PlayerInfo[otherplayerID][House]) { case 0: TmpAch = "{B7B5B7}" case 1: TmpAch = "{8BFF65}" } strins(TmpAch, "Settling In\n", strlen(TmpAch)); strins(TotalList, TmpAch, strlen(TotalList)); // En zo ga je verder ShowPlayerDialog(playerid, 1337, DIALOG_STYLE_LIST, namestring, TotalList, "Back", ""); Dat zou al veel simpeler zijn. Ik ben er van overtuigd dat het zelfs nog simpeler kan d.m.v. een array en een loop, maar ik weet niet of het dan werkt met enums. Fijn projectje voor de toekomst. Reageren
Ice-cup Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 19 januari 2011 strins(TmpAch, "LCD..No.What was it again?\n", strlen(TmpAch)); strins(TotalList, TmpAch, strlen(TotalList)); switch(PlayerInfo[otherplayerID][Callcops]) { case 0: TmpAch = "{B7B5B7}"; // Grijs case 1: TmpAch = "{8BFF65}"; // Groen } strins(TmpAch, "POPO!\n", strlen(TmpAch)); strins(TotalList, TmpAch, strlen(TotalList)); switch(PlayerInfo[otherplayerID][CallEMS]) { case 0: TmpAch = "{B7B5B7}"; // Grijs case 1: TmpAch = "{8BFF65}"; // Groen } strins(TmpAch, "Need some medical service!\n", strlen(TmpAch)); strins(TotalList, TmpAch, strlen(TotalList)); switch(PlayerInfo[otherplayerID][Arrested]) { case 0: TmpAch = "{B7B5B7}";// Grijs case 1: TmpAch = "{8BFF65}"; // Groen } strins(TmpAch, "Just like a real criminal!\n", strlen(TmpAch)); strins(TotalList, TmpAch, strlen(TotalList)); switch(PlayerInfo[otherplayerID][Gotkilled]) { case 0: TmpAch = "{B7B5B7}"; // Grijs case 1: TmpAch = "{8BFF65}"; // Groen } Als ik nu /sachs doe zie ik iig Just Like a real criminal en alles daaronder. Helaas is alles daar boven (dus van just like a r... tot callcops) niet zichtbaar. Wel zie ik boven just like... in mijn dialog een |!. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.