Jump to content

Unknown cmd (DCMD)


Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb:

	    new string1[256];
    new string2[256];
	switch(PlayerInfo[otherplayerID][Car])
	{
 			case 0: catext = string1;
 			case 1: catext = string2;
	}
 		format(string1, sizeof(string1), "{B7B5B7}'Let's take a ride'");
   	format(string2, sizeof(string2), "{8BFF65}'Let's take a ride'");
	format(passtring, sizeof(passtring), "%s",ctext);
       ShowPlayerDialog(playerid,1337,DIALOG_STYLE_MSGBOX,namestring, passtring, "Back", "Back");

Bij een DCMD command.

Zodra ik deze invoer krijg ik UKNOWN COMMAND enz. Enig idee?

Geplaatst:

het unknown command komt simpelweg omdat je return 1; onderaan bent vergeten, maar verder als het script niet werkt ligt het aan het script zelf en zit er ergens een fout in waardoor de handelingen niet door kunnen gaan.

Geplaatst:

Er staat onderaan:

        ShowPlayerDialog(playerid,1337,DIALOG_STYLE_MSGBOX,namestring, passtring, "Back", "Back");
       return 1;
}
else
{
    SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "You're not authorized to use this command!");
}
return 1;
}

Dus daar ligt het niet aan.

Geplaatst:

format(passtring, sizeof(passtring), "%s",ctext);

hier staat wel passtring maar die heb je ook nergens toegevoegd met

new passtring[256];

zo wel is het handig gewoon de hele code te geven zodat we hem helemaal door kunnen kijken en zien wat er fout is, dan voorkom je reacties dat je een define o.i.d. bent vergeten.

Geplaatst:

dcmd_sachs(playerid, params[])
{
new otherplayerID;
if(sscanf(params, "i", otherplayerID))
{
	SendClientMessage(playerid, COLOR_DRED, "USAGE: /sachs <ID>");
	return 1;
}
if(otherplayerID == INVALID_PLAYER_ID)
{
    SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "This player is not online!");
	return 1;
}
if(IsPlayerConnected(otherplayerID))
{
    new string1[256];
    new string2[256];
    new string3[256],string4[256],string5[256],string6[256],string7[256],string8[256],string9[256],string10[256],string11[256],string12[256],string13[256],string14[256],string15[256],string16[256];
    new string17[256],string18[256],string19[256],string20[256],string21[256],string22[256];
	new s1[256],s2[256],s3[256],s4[256],s5[256],s6[256];
    new catext[256];
    new htext[256];
    new stext[256];
    new rtext[256];
    	new dtext[256];
    	new cetext[256];
    	new cptext[256];
    	new artext[256];
    	new gttext[256];
    	new ktext[256];
    	new dotext[256];
	new Achlevelz[256];
	new namestring[256];
	new passtring[256];
	switch(PlayerInfo[otherplayerID][Car])
	{
 			case 0: catext = "{B7B5B7}'Let's take a ride'";
 			case 1: catext = "{8BFF65}'Let's take a ride'";
	}
 		format(string1, sizeof(string1), "{B7B5B7}'Let's take a ride'");
   	format(string2, sizeof(string2), "{8BFF65}'Let's take a ride'");
    	format(string3, sizeof(string1), "{B7B5B7}'Settling in'");
    	format(string4, sizeof(string2), "{8BFF65}'Settling in'");
     	format(string5, sizeof(string1), "{B7B5B7}'Brand new clothes!'");
     	format(string6, sizeof(string2), "{8BFF65}'Brand new clothes!'");
 	 	format(string7, sizeof(string1), "{B7B5B7}'The way to Los Santos'");
      	format(string8, sizeof(string2), "{8BFF65}'The way to Los Santos!'");
       format(string9, sizeof(string1), "{B7B5B7}'LCD..No.What was it again?'");
       format(string10, sizeof(string2), "{8BFF65}'LCD..No.What was it again?'");
    	format(string11, sizeof(string1), "{B7B5B7}'POPO!'");
     	format(string12, sizeof(string2), "{8BFF65}'POPO!'");
      	format(string13, sizeof(string1), "{B7B5B7}'Need some medical service!'");
      	format(string14, sizeof(string2), "{8BFF65}'Need some medical service!'");
       format(string15, sizeof(string1), "{B7B5B7}'Just like a real criminal!'");
       format(string16, sizeof(string2), "{8BFF65}'Just like a real criminal!'");
       format(string17, sizeof(string1), "{B7B5B7}'Meeting Morgan Freeman'");
       format(string18, sizeof(string2), "{8BFF65}'Meeting Morgan Freeman'");
       format(string19, sizeof(string1), "{B7B5B7}'HEADSHOT!'");
       format(string20, sizeof(string2), "{8BFF65}'HEADSHOT!'");
       format(string21, sizeof(string1), "{B7B5B7}'Premium player'");
       format(string22, sizeof(string2), "{8BFF65}'Premium player'");
       format(s1, sizeof(string1), "{00FFCA} Rookie");
       format(s2, sizeof(string2), "{00FFA1} Citizen");
       format(s3, sizeof(string1), "{85FFA1} Novice");
       format(s4, sizeof(string2), "{BCFFA1} Original Achiever");
       format(s5, sizeof(string2), "{97FF67} Godfather");
       format(s6, sizeof(string2), "{FF6700} Ruler");
	format(namestring, sizeof(namestring), "Achi level: %s",Achlevelz);
	format(passtring, sizeof(passtring), "%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s\n%s",ctext, htext,stext,rtext,dtext,cptext,cetext,artext,gttext,ktext,dotext);
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, passtring);
       ShowPlayerDialog(playerid,1337,DIALOG_STYLE_MSGBOX,namestring, passtring, "Back", "Back");
}
return 1;
}

HEUL VEEL STRINGS JA :D.

Geplaatst:

net als ik denkt je server waarschijnlijk WTF! XD

ehmm... jij geef allemaal defines

new otherplayerID;
new namestring;
new passtring;

maar je zegt er niet bij wat het is.

jij werkt met Dcmd, dan moet je bijvoorbeeld bij otherplayerID dit hebben :

new otherplayerID = strval(params);

verder weet ik eigenlijk ook niet echt wat je ermee wilt berijken, maar ik ben (gelukkig voor jou) ook niet de beste scripter op dit forum XD. anders kom je helemaal nergens.

Geplaatst: (bewerkt)

Je script gebruikt te veel geheugen. Je kan alles ook in 1 string plaatsen en die gebruiken.

Bewerkt: door Megadreams
Geplaatst:

Je script gebruikt te veel geheugen. Je kan alles ook in 1 string plaatsen en die gebruiken.

Maar... Dan kan mijn case(x) niet zien WELKE format hij moet gebruiken?

Geplaatst:

    new string1[256];
    new string2[256];
    new string3[256],string4[256],string5[256],string6[256],string7[256],string8[256],string9[256],string10[256],string11[256],string12[256],string13[256],string14[256],string15[256],string16[256];
    new string17[256],string18[256],string19[256],string20[256],string21[256],string22[256];
	new s1[256],s2[256],s3[256],s4[256],s5[256],s6[256];
    new catext[256];
    new htext[256];
    new stext[256];
    new rtext[256];
    	new dtext[256];
    	new cetext[256];
    	new cptext[256];
    	new artext[256];
    	new gttext[256];
    	new ktext[256];
    	new dotext[256];

AAAAHH! Mijn ogen! Dat is ruim 40 kilobyte verspild geheugen telkens als dat command wordt uitgevoerd. Dat heb je echt niet nodig.

Ik vermoed dat het hier om een of ander achievement command gaat (gezien het kleurgebruik, groen (behaald) en grijs (niet behaald)).

new
   TotalList[512],
   TmpAch[32];

switch(PlayerInfo[otherplayerID][Car])
{
   case 0: TmpAch = "{B7B5B7}" // Grijs
   case 1: TmpAch = "{8BFF65}" // Groen
}
strins(TmpAch, "Let's Take A Ride\n", strlen(TmpAch));
strins(TotalList, TmpAch, strlen(TotalList));

switch(PlayerInfo[otherplayerID][House])
{
   case 0: TmpAch = "{B7B5B7}" 
   case 1: TmpAch = "{8BFF65}" 
}
strins(TmpAch, "Settling In\n", strlen(TmpAch));
strins(TotalList, TmpAch, strlen(TotalList));

// En zo ga je verder
ShowPlayerDialog(playerid, 1337, DIALOG_STYLE_LIST, namestring, TotalList, "Back", "");

Dat zou al veel simpeler zijn.

Ik ben er van overtuigd dat het zelfs nog simpeler kan d.m.v. een array en een loop, maar ik weet niet of het dan werkt met enums.

Fijn projectje voor de toekomst. ^_^

Geplaatst:

 		strins(TmpAch, "LCD..No.What was it again?\n", strlen(TmpAch));
	strins(TotalList, TmpAch, strlen(TotalList));
	switch(PlayerInfo[otherplayerID][Callcops])
	{
   		case 0: TmpAch = "{B7B5B7}"; // Grijs
   		case 1: TmpAch = "{8BFF65}"; // Groen
	}
	strins(TmpAch, "POPO!\n", strlen(TmpAch));
	strins(TotalList, TmpAch, strlen(TotalList));
	switch(PlayerInfo[otherplayerID][CallEMS])
	{
   		case 0: TmpAch = "{B7B5B7}"; // Grijs
   		case 1: TmpAch = "{8BFF65}"; // Groen
	}
	strins(TmpAch, "Need some medical service!\n", strlen(TmpAch));
	strins(TotalList, TmpAch, strlen(TotalList));
	switch(PlayerInfo[otherplayerID][Arrested])
	{
   		case 0: TmpAch = "{B7B5B7}";// Grijs
   		case 1: TmpAch = "{8BFF65}"; // Groen
	}
	strins(TmpAch, "Just like a real criminal!\n", strlen(TmpAch));
	strins(TotalList, TmpAch, strlen(TotalList));
	switch(PlayerInfo[otherplayerID][Gotkilled])
	{
   		case 0: TmpAch = "{B7B5B7}"; // Grijs
   		case 1: TmpAch = "{8BFF65}"; // Groen
	}

Als ik nu /sachs doe zie ik iig Just Like a real criminal en alles daaronder. Helaas is alles daar boven (dus van just like a r... tot callcops) niet zichtbaar.

Wel zie ik boven just like... in mijn dialog een |!.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...